2011-01-27, 11:21
Medlem
"Det är 2011 som Enjoy får sitt stora erkänande, Enjoy Group patenterar produkter inom butiks inredning och har en handfull patent varav ett par av dem kommer att bli standard på sikt, RotoShelf och AmbientShelf samt senaste patentet carushelf är det innovativaste som hänt butiks inrednings branshen på evigheter, man fyller på varorna bakifrån ist som idag då man fyller på framifrån och således måste tömma hyllan på tex kalla drycker eller senaste datum på varorna och sedan fylla på med nya produkter för att efter det sätta tillbaka det man tog bort för att fylla på, tiden samt pengarna som man sparar på att fylla på bakifrån är enorm. De stora aktörerna tex Coca-cola, pepsi, matvarukedjor som handlar stora kvantiteter kommer tjäna in enorma pengar på att köpa in dessa produkter, det är bara att kolla sig omkring när man är i mataffären för att se hur otroligt många anställda det är som plockar varor, fyller på, frontar dem osv.

Produktionen har nu flyttats till Klimasan i Turkiet och detta har medfört att kostnadsmassan avsevärt krymt samt en bättre prissättning på produkten till kund, Klimasan återtog nyligen coca-cola Sverige som kund och ordern landar mellan 11-14 miljoner, man har även sålt 450 st rotoshelf till Danmark nyligen, bara på den korta tid som Klimasan tagit över försäljningen ser vi alltså redan frukten av, jag tror att de var det som var problemet innan att Enjoy var för små för de riktigt stora, så de vågade helt enkelt inte beställa av Enjoy.

Ett stort erkänande för rotoshelf är oxå att Frigoglass under 2010 kopierade och sålde en produkt som efterapats rotoshelf..
Enjoy har stämt frigoglass för patent intrång och vi kommer få resultat av detta under 2011, att coca-cola efter detta köper av Enjoy och inte Frigoglass väger oerhört tungt, coca-cola tar ställning och har säkerligen låtit sina jurister läsa igenom Enjoys patent och funnit dem starka..
Aktien handlas idag för 1.80-2 kr
Målkurs 2011 5-7 kr

Enjoy är en osexig bortglömd aktie, när marknaden får upp ögonen kommer det gå otroligt fort, Ledningen med Håkan i spetsen sitter på ca 80% av aktierna, ca 8 miljoner finns till oss övriga, vi som är insatta håller hårt i våra....

Triggers under 2011 är:
Nya avtal som kommer presenteras säkerligen under första kvartalet.(bla förs förhandlingar med Arneg).

Nya större ordrar genom klimasan avtalet.

Stämningen mot Frigoglass(enjoy har stämt frigoglass på 39 miljoner.

Lycka till med era investeringar 2011
"

Tagit från http://www.aktiespararna.se.

Mycket kommer hända under 2011, skulle stark rekommendera denna aktie.
Citera
2011-02-25, 11:42
Medlem
Enjoy Group: Spendrups Bryggeri AB tecknar nytt inköpsavtal med Enjoy Group AB (publ)

(AktieTorget: ENJO B)

Sveriges största öl/läsk bryggeri, Spendrups Bryggeri AB har efter flera förhandlingsrundor under de senaste månaderna bekräftat att man valt Enjoy Group AB som sin leverantör av kylskåp med varumärkesdekor 2011 och 2012 med ett optionsår gällande 2013. Leveranserna sker fortlöpande under året där varje år har ett ordervärde om ca 15-20 miljoner.

VD Kommentar
"Fantastiskt, Enjoy har i ytterst tuff konkurrens återigen tagit ett leveransavtal till Sveriges största öl/läsk leverantör Spendrups och det i en mördande konkurrens men återigen visar våra kunder att de produkter och tjänster Enjoy levererar står sig starka på marknaden säger Enjoys VD Håkan Sjölander".

Att köpa på sig enjoy aktier nu till riktigt billig pris är ingen dum ide! Mer kunder kommer inom snar framtid och aktien kommer stiga MYCKET!
Mvh
Citera
2011-02-28, 18:14
Medlem
Lite uppdates från EuroShop mässan:

"När detta skrivs (söndag kväll 27/2) har EuroShop mässan varit öppen i två dagar och den uppmärksamhet och de positiva omdömen som Enjoys produkter fått på mässan går inte att beskriva med ord. Många stora företag inom kommersiell kyla och butiksinredning från hela världen har varit i vår monter och sagt att de produkter Enjoy har utvecklat är de smartaste man sett. Flera företag (från hela världen) har anmält att man omgående efter mässan vill ha kontakt för att börja förhandla om samarbete.
Vår målsättning när vi åkte till mässan i Düsseldorf var att lägga grunden för samarbetsavtal med företag över hela världen och fastän tre dagar återstår av mässan så har vi redan uppnått den målsättningen.
Utan tvekan är Enjoy nu ytterst nära den succé som jag hela tiden sagt kommer, säger VD i Enjoy Group AB, Håkan Sjölander. ”
Citera
2011-02-28, 20:44
Medlem
Photechs avatar
Läste lite om detta bolag och får intrycket av att vd har tyckt att genombrottet är nära nu i 2½ år. Visst, nog för att det kanske är det denna gången men jag får intrycket av att de saknar något för att faktiskt lyckas.. Ngn idé?
Citera
2011-02-28, 22:34
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Från VD Håkan:

"När detta skrivs (söndag kväll 27/2) har EuroShop mässan varit öppen i två dagar och den uppmärksamhet och de positiva omdömen som Enjoys produkter fått på mässan går inte att beskriva med ord. Många stora företag inom kommersiell kyla och butiksinredning från hela världen har varit i vår monter och sagt att de produkter Enjoy har utvecklat är de smartaste man sett. Flera företag (från hela världen) har anmält att man omgående efter mässan vill ha kontakt för att börja förhandla om samarbete."
Citera
2011-02-28, 23:59
Medlem
Men varför gick den ner så otroligt mycket idag?
Citera
2011-03-03, 16:58
Medlem
Aktien sjönk pga att de som ej var pålästa trodde på en superbra rapport i måndags, men de som är insatta förstod så skulle ej fallet vara så och det var det ej heller.
Så därför paniksålde småsparare för de vart rädda.
Köpa in sig i denna aktie och ha kvar den i ett år så har man mångdubblat! Så är det bara! Och så bra som det gick för dem på mässan så ser jag verkligen fram emot att se nya kunder och avtal rulla in!
Citera
2011-03-04, 18:04
Medlem
Fy fan vad härligt! Gick upp nästan 10% idag.

Har köpt in mig lite då och då, även när den låg runt 2.10. Skönt att den föll ner för någon dag sen!
Köpte in mig på 1.80 och 1.90 så nu ligger jag totalt på 1,98. Ligger + 538kr.

Hoppas på en till eventuell nedgång så man kan köpa in sig lite mer, men känns som att jag har nått min gräns på hur mycket jag tänker satsa Tror dock stenhårt på detta företag!
Citera
2011-03-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xviggo
Fy fan vad härligt! Gick upp nästan 10% idag.

Har köpt in mig lite då och då, även när den låg runt 2.10. Skönt att den föll ner för någon dag sen!
Köpte in mig på 1.80 och 1.90 så nu ligger jag totalt på 1,98. Ligger + 538kr.

Hoppas på en till eventuell nedgång så man kan köpa in sig lite mer, men känns som att jag har nått min gräns på hur mycket jag tänker satsa Tror dock stenhårt på detta företag!

Grattis till en mycket bra investering! Nu är det bara hålla hårt i aktien så ska du se att du kommer gå mycket mycket mer plus än så!
Mvh
Citera
2011-03-04, 22:24
Medlem
Och ett riktigt fint nytt pressmeddelande!

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=57751&Language=1
Citera
2011-03-05, 09:02
Medlem
Gillar denna delen ur pm'et starkt!

"I Enjoys monter var det ständigt besökare och inte vilka besökare som helst utan många av våra besökare var beslutsfattare från de stora butikskedjorna i Europa - USA- Australien - Kanada - Asien o.s.v. De företag som visade det absolut största intresset var företag från USA där ett flertal av dem sade att de produkter Enjoy ställde ut var de mest innovativa de någonsin sett inom butikssegmentet.

Ett av dessa gigantiska företag hade 35 000 anställda och vice VD i företaget tillbringade ca 1 timme med undertecknad i montern och han avslutade med att fråga hur snabbt han kunde få produkt prover över till USA vilket jag lovade återkomma med under nästa vecka.

Från vår hemmamarknad Sverige var de flesta beslutsfattarna från butikssegmentet i vår monter och informerade oss att man vill skapa ha uppföljning samt diskutera samarbete.

Varje kund som var en potentiell samarbetspartner eller kund noterades och vi har nu ca 200 st kontakter som skall bearbetas så snabbt som möjligt
Bolagets affärsidé är glasklar: Enjoy Group AB utvecklar och patenterar produkter varefter avtal tecknas med selekterade företag i hela världen som därmed erbjuds att tillverka och försälja Enjoys produkter där Enjoy erhåller kommission per försåld produkt."

Detta känns som att det kommer leda till många många avtal med större kunder dessutom! Får hoppas Håkan får bra kontakt med dem nu efter mässan är slut och informerar oss direkt det händer något.
För nu när företaget har minskat sina kostnader rejält, och sedan börjat breda ut sig worldwide, hemsidan på engelska, sedan kommer andra språk inom snar framtid på hemsidan med. Allt detta kommer ge dem stora fördelar att börja konkurera med liknande firmor över hela världen men även den bästa fördelen: Att hitta kunder över hela världen.
2011 och framåt kommer Enjoy Group bli en fin aktie att följa!
Citera
2011-03-05, 09:26
Medlem
LiLWizs avatar
Fortfarande läge att köpa in sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in