2010-11-29, 16:18
Medlem
Krook205s avatar
Såg ingen tråd om det så.. (han dog idag)

http://en.wikipedia.org/wiki/Irvin_Kershner

http://news.yahoo.com/s/afp/20101129/ennew_afp/entertainmentfranceusfilmdirector

Vad ska man säga?
Citera
2010-11-29, 16:40
Medlem
archeons avatar
Han va ju gammal .. man kan ju tänka sig att han skulle dö inom kort tid?
Citera
2010-11-29, 16:55
Medlem
Krook205s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Han va ju gammal .. man kan ju tänka sig att han skulle dö inom kort tid?
Leslie Nielsen var också gammal, man kunde inte tänka sig att han skulle dö inom kort tid. Iaf inte jag.
Citera
2010-11-29, 17:51
Medlem
kaspens avatar
Hur fan kunde Hans karriar ga sa illa? Han gar Fran regissor till Star Wars och Robocop till att regissera avsnitt av Seaquest. Sjalvvalt? Ovan med nagon?
Citera
2010-11-29, 18:27
Bannlyst
Nä nu djävlaaaar!!!!

Det finns inga som kan ta över och axla Neilsen och Kirschner.

Bara löst folk Alex Schulman och Josef Fares som inte har något att komma med.
Citera
2010-11-30, 12:11
Medlem
drfreudsteins avatar
Finner det småtrist då "Rymdiperiet slår tillbaka" är min favorit av Star Wars-rullarna. George Lucas gjorde helt rätt att ge bort regi-ansvaret vid det laget. Väldans tydligt också när man ser de nya filmerna.

Robocop 2, NSNA och Slaget om Entebbe är sjyssta rullar också. Nåt annat av Irvin har jag ej sett.
Citera
2010-11-30, 22:24
Medlem
x51s avatar
May the force be with him on the dark side.
Citera
2010-11-30, 22:55
Medlem
Azaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Hur fan kunde Hans karriar ga sa illa? Han gar Fran regissor till Star Wars och Robocop till att regissera avsnitt av Seaquest. Sjalvvalt? Ovan med nagon?

Tror snarare att stjärnorna stod rätt för honom (så att säga) med Rymdimperiet slår tillbaka och att han egentligen inte var en särskilt bra regissör. Sen var han ju ingen ungdom heller, han var 57 redan när han regisserade den filmen.
Citera
2011-03-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen

Nåja, det verkar väl snarare som att han helt enkelt valde att avsluta sin karriär på ålderns höst. Att han regisserade ett avsnitt av Seaquest lär väl bara varit ett mindre återfall.

Sett till karriären annars anser jag det riktigt vasst att i princip avsluta den med ett mästerverk som Robocop 2. Att sedan leva i över 20 år till som pensionär har säkert varit alldeles toppen. Fler personer i branschen borde gå i pension. Detta dels för deras egen samt även för branschens skull och ist. släppa fram yngre förmågor. Andra borde ta lärdom av t.ex. Kershner, Sean Connery och som svensk motsvarighet: Gösta Ekman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in