2011-04-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jaha, så du vet inget mer än det som redan varit uppe i media under åren? Jag hade hoppas att du satt på mer "insider information"...

Nä...tyvärr...Men någon annan kanske har lite mer information...någon som t.ex. nattvandrat med Snälle-Bengt..eller haft Snälle-Bengt som barnvakt????
Citera
2011-04-27, 00:05
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Nä...tyvärr...Men någon annan kanske har lite mer information...någon som t.ex. nattvandrat med Snälle-Bengt..eller haft Snälle-Bengt som barnvakt????

Ja, precis!

Eller bara någon som bodde i Kristianstad vid tillfället då Snälle-Bengt satte skräck i folket.

Det kanske är så att han är så himla vanlig, snäll och tråkig så att det inte finns något att säga om honom överhuvudtaget.
Citera
2011-04-27, 15:13
Medlem
prudenss avatar
Läs "Jakten på en mördare" av Tobias Barkman. Står en del om Bengt Karlsson, men även andra mordfall i Skåne tas upp. Intressant läsning!
Citera
2011-05-05, 13:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Han sitter där han hör hemma, d.v.s på rättspsyk! S:t Sigfrids tillsammans med en del andra glada typer om jag inte missminner mig. Och där lär han nog få sitta ett bra tag till kan jag tro.

Här står det kanske något om denna herre:
https://www.flashback.org/t755998

Tack för upplysningen. Har också nyligen läst "Jakten på en mördare".. Läbbig snubbe..
Citera
2012-04-08, 17:19
Medlem
Snälle-Bengt är min typ släkting.. Han är mina kusiners morbror.
Har passat mig när jag var liten.. Rätt sjukt.
Jobbar även med en som han hade gård ihop med strax innan han åkte fast.
Han har berättat många sjuka historier.
Citera
2012-04-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmapa

Hur har Bengt det idag?
Citera
2012-04-09, 09:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint

Citat:
Ursprungligen postat av mmapa

Låt oss höra någon av dessa sjuka historier då!
Citera
2012-04-09, 13:13
Medlem
Intressant fanns en annan Bengt utgår jag ifrån att han egentligen hette (kallade sig Benke) som var Sveriges farligaste pedofil och seriemördare på 1970-talet, var väl i 60 års åldern på den tiden.
Se separat tråd.
Citera
2012-07-16, 12:14
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur har Bengt det idag?
Han verkar ha det bra..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15123708.ab
’Snälle-Bengt’ våldtog och dödade Marie och Carina – ges långa obevakade permissioner
Citera
2012-07-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Han verkar ha det bra..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15123708.ab
’Snälle-Bengt’ våldtog och dödade Marie och Carina – ges långa obevakade permissioner

Det där är rätt sjukt, dom anser att han fortfarande har samma allvarliga psykiska störning och anses livsfarlig men ändå låter dom honom ha långa obevakade permissioner.
Citera
2012-07-16, 13:26
Medlem
Timeouts avatar
Det här är ju rent för jävligt

Från artikeln... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15123708.ab

Så rör sig Bengt på permission
Bengt Karlsson får vistas inom *Sigfridsområdet i Växjö.
En gång i veckan får han under en timme besöka närmaste matbutik för att göra inköp.
En gång i veckan får han under en timme på egen hand vistas i Växjö.
Under åtta timmar i veckan, fördelat på tre till*fällen, mellan 08.00 och 20.00, får han på egen hand vistas i Växjö.
Fyra gånger i veckan under två timmar varje gång från han träna på ett lokalt gym, i simhallen eller vistas på universitetet.
Vid ett tillfälle i månaden, under högst tre dagar med två mellan*liggande nätter, får han vistas inom Jönköpings, Kronobergs, Kalmar, *Blekinge, Hallands, Västra Götalands och Östergötlands län för att besöka och bo med sin *syster. Tillståndet innefattar rätt för Bengt Karlsson att på egen hand ta sig från och till sjuk*huset i Växjö.

Frågan är nu hur många olösta överfallsvåldtäkter finns det i dom områden som Bengt har rört sig i?
Hur länge har han fått gå så här fri?
Citera
2012-07-16, 16:07
Medlem
Det är så att man hoppas att det inte stämmer att att får gå ut obevakad.
Jag har läst om den här mannen.
En mycket farlig person.Det har skrivits lite om honom men han är en seriemördare som är riktigt farlig för sin omgivning.

Men han ska väl återanpassas till samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in