Tänkte att jag skulle se en live sändning på svt play med min MBP men jag får bara ljud. Har testat både chrome och safari men det funkar inte, vet någon felet?
Taskig bandbredd kan vara ett fel, eller störningar från svt's sida. P.g.a att det snöar/snöat mycket under de senaste dagarna/nätterna. Det funkar för mig på min MBP för övrigt.
EDIT: Brukar funka, ska tilläga att jag inte kollar för tillfället.
Vet att detta kanske är off-topic men en fråga om SVT Play, finns det inget stort arkiv med ALLT som har funnits där på SVT Play? Fanns ett program som hette "Skräckseminariot" eller något som hade olika avsnitt om Zombies och vampyrer osv. Tror det sändes runt förra året.
Jag hade också problem med detta när jag försökte se livesändningarna under valet. Vill minnas att jag kom fram till att det var relaterat till att jag faktiskt hade senaste versionen av Flash. Alltså, det var negativt att ha den senaste. SVT Play hanterade inte det här med hårdvaruacceleration som infördes i den senaste versionen så bra.
Nu hade jag en PC lätt tillgänglig och orkade därför aldrig experimentera, men prova med en äldre version av flash och se om det hjälper. Tyvärr får man inte så många tillfällen att prova detta eftersom det bara påverkar livesändningar.