2015-12-02, 01:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Jag kan ärligt säga att jag har känt två armenier här i Sverige och trots att jag innerst inne är en turkisk nationalist så kom jag väldigt bra överens med dom. Väldigt bra människor.
De armenier som fortfarande gråter om fantasifostret som de kallar det "armeniska folkmordet" och drömmer om ett Storarmenien går det dock inte att diskutera med. Det är uteslutet. Dessa ska kontrolleras, övervakas och kuvas för de är ett direkt hot inte bara mot turkar och azerier utan också mot vanliga armenier som vill ha fred och bra relationer med det turkiska herrefolket.
Armenierna är tvungna för sin egen skull att ha bästa tänkbara relationerna med de turkiska folken.

Det är klart att det ses som ett hot eftersom de ursprungliga turkarna var väldigt få. Miljontals turkar hade för bara några generationer sedan annan religion och annan etnicitet.

Försök att se det hela från andra sidan. Idag finns inte många greker kvar i Turkiet, och inte många armenier. Sett så så är det turkarna som är ett hot för de andra folken, och de har så varit i närmare 1000 år.
Citera
2015-12-02, 19:54
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
http://www.nationell.nu/2010/03/02/judenheten-fornekar-folkmordet-pa-armenier-kallar-det-en-myt/
http://www.nationell.nu/2010/03/03/officiellt-judiskt-dokument-fornekar-armeniska-folkmordet/
http://www.jinsa.org/node/1316

Tydligen kan det "skada" Israel att erkänna folkmordet på armenierna, plus att det dessutom "skedde för så länge sedan så det är inte aktuellt idag". Tror ni att vi kommer höra "förintelsen skedde för så länge sedan, det finns ingen anledning att älta den!" ur judisk mun snart?

Vidriga äckliga hyckeljudar!

Judarna bryr sig verkligen inte om armenierna (kristna indo-européer väcker förintelsesinnet i judarna, det finns nämligen inget judar hatar mer än det.) eller andra sorters gojim för den delen, kan vi klart fastslå av detta.

Kan detta bidra till en välbehövlig ökad medvetenhet om den organiserade judenhetens ondska hos armenierna?
Så hur gick det? Lyckades turkarna och judarna stoppa det eller fick armenierna igenom ett erkännande?
Citera
2015-12-07, 13:08
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Så hur gick det? Lyckades turkarna och judarna stoppa det eller fick armenierna igenom ett erkännande?

ingen Israel jag känner eller har hört från botten ända upp till Knesset tvivlar eller vill ej erkänna det armensiak folkmordet, utan de främsta orsaken till att de inte har erkänt än är rädslan på vad Turkiet och Azerbaijan skulle reagera när t.ex. 40% av oljan i israel är inköpt från Azerbaijan. och att Israel och Turkiet har ganska bra handelsrelationer. Och vi alla vet hur nära Azerbajianska regeringen står den turkiska och deras syn på Armenien och konflikten gällande det regionala området Nagorno-karabach som jag anser tillhör Armenien
Senast redigerad av murmansk3 2015-12-07 kl. 13:21.
Citera
2015-12-08, 20:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmansk3
ingen Israel jag känner eller har hört från botten ända upp till Knesset tvivlar eller vill ej erkänna det armensiak folkmordet, utan de främsta orsaken till att de inte har erkänt än är rädslan på vad Turkiet och Azerbaijan skulle reagera när t.ex. 40% av oljan i israel är inköpt från Azerbaijan. och att Israel och Turkiet har ganska bra handelsrelationer. Och vi alla vet hur nära Azerbajianska regeringen står den turkiska och deras syn på Armenien och konflikten gällande det regionala området Nagorno-karabach som jag anser tillhör Armenien
Hmm.. jag vet inte var du fick Israel och dess eventuella erkännande av folkmordet ifrån. Inlägget jag citerade handlade om en resolution i den amerikanska kongressen och det var det jag undrade över - alltså hur det gick med den resolutionen, inte vad Israel tycker och tänker.

Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide_recognition har 43 amerikanska stater erkänt folkmordet.
Citera
2015-12-09, 01:53
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hmm.. jag vet inte var du fick Israel och dess eventuella erkännande av folkmordet ifrån. Inlägget jag citerade handlade om en resolution i den amerikanska kongressen och det var det jag undrade över - alltså hur det gick med den resolutionen, inte vad Israel tycker och tänker.

Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide_recognition har 43 amerikanska stater erkänt folkmordet.

men pratar du om israeliska judar då eller?
Citera
2018-03-04, 11:58
Medlem
Citat:
Frid och fröjd nu när man vann kriget och lyckades vända den nedåtgående trenden för en gång skull? Nej! För ingen verkar bry sig om detta alls, skitländer som Östtimor och Kosovo kan man erkänna hur som helst, men Nagorno-Karabach får inte införlivas i sitt moderland av någon underlig anledning. Inget land på jorden har erkänt landet som en del av Armenien eller inte ens en självständig republik!
Varför?
Vad tror ni om saken?

Varför ska man bry sig om ett folk som har bestämt sig för att utrota sig själva? Good luck, dom kommer gå igenom samma sociala experiment som Västeuropa har gjort under de senaste 50 åren med självständiga kvinnor som kan välja och vraka bland snygga sexiga Kanye West-snubbar och bittra och ensamma män som söker lyckan i asiatiska länder. Vill du utrota ett folk så ska du se till att de föder fler söner än döttrar, och det är precis vad armenierna verkar göra:

https://www.theguardian.com/global-development/2018/feb/22/sex-selection-armenia-quandary

Citat:
“Son preference” is a euphemism, maybe, but a necessary one. Sex selective abortion has been steadily growing across the Caucuses and Asia (Armenia has the third highest rate in the world, behind China and Azerbaijan) and it will continue to happen as fertility levels drop. When green campaigners talk of population growth being the world’s biggest problem, they need also to factor in gender. When people have fewer children, they want boys.
Citera
2018-03-04, 14:29
Medlem
Armenien säger upp fredsavtal med turken.

Upp till och var av en och göra tolkningar kring detta.

http://mobil.unt.se/nyheter/omvarld/armenien-sager-upp-avtal-med-turkiet-4916054.aspx
Citera
2018-07-26, 18:34
Bannlyst
Verkar som att det är krig till hösten om Artsakh och att Armenien ska attackera Azerbajdzjan. Just nu finns det en hel drös med azerisk militär vid gränsen enligt armenisk TV.

En sak som är synd är att de ältar det här för länge. Det viktigare är att de bygger upp landet. De kan och har förmågan men riktar den fel. Armenier är egentligen ett starkt folk.

https://youtu.be/qX4b4eyEwI8

En sång om Artsakh.
Citera
2025-07-07, 16:06
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Spolar vi nu fram tiden till början av 90-talet så hamnar vi ett betydligt mindre Armenien än vad det borde vara men som ändå nyss blivit självständigt från Sovjet! Men det finns ett litet orosmoment som kallas Nagorno-Karabach.
Nagorno-Karabach är en region med största delen etniska armenier som dock hade oturen att ligga i grannlandet Azerbajdzjan som är ett turkiskt land. Därför(kombinerat med att Azerbajdzjanerna kände sig lite suga på den turkiska nationalsporten "mörda minoriteter" och det skedde att antal pogromer mot armenier i Azerbajdzjan) blev det ett krig i början av 90-talet resulterade i att denna delen armeniskt territorium, som alltid varit armeniskt territorium med armenisk befolkning blev armenisk!

Nu har alla armenier blivit etniskt rensade från Nagorno-Karabach utan särskilt mycket ståhej från omvärlden. Armeniens "allians" med Ryssland visade sig vara ganska meningslös när Putin tyckte det var viktigare att bedriva anfallskrig mot Ukraina. Frågan är om Turkiet och Azerbajdzjan känner sig trygga att göra gemensam sak och invadera Armenien fullt ut.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in