Citat:
Ursprungligen postat av
TSK1453
Jag kan ärligt säga att jag har känt två armenier här i Sverige och trots att jag innerst inne är en turkisk nationalist så kom jag väldigt bra överens med dom. Väldigt bra människor.
De armenier som fortfarande gråter om fantasifostret som de kallar det "armeniska folkmordet" och drömmer om ett Storarmenien går det dock inte att diskutera med. Det är uteslutet. Dessa ska kontrolleras, övervakas och kuvas för de är ett direkt hot inte bara mot turkar och azerier utan också mot vanliga armenier som vill ha fred och bra relationer med det turkiska herrefolket.
Armenierna är tvungna för sin egen skull att ha bästa tänkbara relationerna med de turkiska folken.
Det är klart att det ses som ett hot eftersom de ursprungliga turkarna var väldigt få. Miljontals turkar hade för bara några generationer sedan annan religion och annan etnicitet.
Försök att se det hela från andra sidan. Idag finns inte många greker kvar i Turkiet, och inte många armenier. Sett så så är det turkarna som är ett hot för de andra folken, och de har så varit i närmare 1000 år.