Har tänkt plugga vidare efter gymnasiet på KTH till högskoleingenjör, men det visar sig att jag behöver Fysik B och jag ångrar att jag inte kollade upp det tidigare

.
Men jag funderar nu på om det skulle vara möjligt att plugga Fysik B på distans nu under sista terminen av 3an på gymnasiet, så jag kan söka till KTH nu till våren. Fast jag har hört att Fysik B är en rätt så svår och lång kurs så jag är lite osäker på om jag kommer hinna/klara det.
Är det någon här som har läst in Fysik B på en termin och kan ge sin åsikt om hur svårt det var och hur mycket tid det krävdes att man lade ner på det i veckan ungefär? Eftersom jag fortfarande går i skolan så har jag inte så värst mycket tid under veckan, men kanske räcker det att man bara pluggar på helgerna och kanske lite i veckan?
Om det är någon som har en bättre idé hur jag kan läsa upp Fysik B så är du mer än välkommen att dela med dig av den!
P.S: Jag vill helst kunna läsa upp Fysik B nu nästa termin så jag kan söka till KTH den här våren, och inte läsa upp det senare t.ex. under sommaren och söka till våren 2012.