2022-09-15, 19:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Inte en aning! Skulle aldrig köpa en tudor. Säkert en bra klocka men inget för mig.

Jag har en seamaster från 2005. Snygg, bra klocka men skulle inte kalka den ikonisk.
Ok, hur menar du då att omega ”kopierar rolex mer än tudor”, jag hänger inte riktigt med.
Citera
2022-09-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ok, hur menar du då att omega ”kopierar rolex mer än tudor”, jag hänger inte riktigt med.

Som jag skrev. Omega kopierar rolex MER än Tudor.
Citera
2022-10-05, 07:59
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Har gått upp en del i pris de senaste åren, många av klockorna liknar rolex populära modeller. Märket startades av rolex grundare för att erbjuda billigare klockor med liknande kvalitet. Det är helt enkelt en rolex för den som inte har råd med rolex, har aldrig träffat en person med tudor som inte sagt: ”visste du att tudor är ett systerföretag till rolex?”.
Attans, måste väl avboka min beställning 😆
Nej men jag kan tänka mig att vissa Tudors modeller (ex black bay) passar bättre med textilarmband eller dylikt.
Citera
2022-10-05, 09:42
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsriten
Attans, måste väl avboka min beställning 😆
Nej men jag kan tänka mig att vissa Tudors modeller (ex black bay) passar bättre med textilarmband eller dylikt.
Alltså det är inget fel på tudor, tvärtom har de historiskt varit mycket bra klockor för priset man betalar. Men det är svårt att skaka av sig stigmat av en budgetrolex.
Citera
2022-10-05, 12:15
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Alltså det är inget fel på tudor, tvärtom har de historiskt varit mycket bra klockor för priset man betalar. Men det är svårt att skaka av sig stigmat av en budgetrolex.
Jo, har fått samma känsla. Att det är en budgetvariant på Rolex. Men jag tror att mycket beror på vilken modell.
Citera
2022-10-05, 13:27
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Det har säkert diskuterats förr men är det bara jag som har motstånd mot att köpa begagnade klockor?

Beggade saker har väl inte heller samma krisp och shine som när det är nytt?

Tudorn 58 bronze och black bronze ser rätt najs ut.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-10-05 kl. 13:43.
Citera
2022-10-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Det har säkert diskuterats förr men är det bara jag som har motstånd mot att köpa begagnade klockor?

Beggade saker har väl inte heller samma krisp och shine som när det är nytt?

Tudorn 58 bronze och black bronze ser rätt najs ut.

Håller med dig, det ska vara ny klocka. Men att ärva en gammal fin klocka går bra. Men jag skulle inte köpa beg.
Citera
2022-10-07, 15:42
Medlem
Blodsritens avatar
Hittade tråden nyss så tänker inte starta en ny tråd för detta.
Nu har jag varit 5år på jobbet. Med inspiration av andra fb-användare så tänkte jag fira detta med klockköp. Dividerar detta mellan dessa modeller.

Rolex air-king från tidigt nittital. Kostar 5k €. Mycket läcker, en av de få modeller som jag kunde tänka mig äga.

Glashütte Original Senator, lite liknande 3k€ den med

Tissot Le locle. Även den har romerska siffror. Skulle köpa den annars på direkten. Annars blir det en daily beater Men vad finns det annars för alternativ, i spannet 1-5k euro, romerska siffror samt ljus eller mörk urtavla, utan extra detaljer?
Trevlig fredag!
Citera
2022-10-07, 16:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hittade tråden nyss så tänker inte starta en ny tråd för detta.
Nu har jag varit 5år på jobbet. Med inspiration av andra fb-användare så tänkte jag fira detta med klockköp. Dividerar detta mellan dessa modeller.

Rolex air-king från tidigt nittital. Kostar 5k €. Mycket läcker, en av de få modeller som jag kunde tänka mig äga.

Glashütte Original Senator, lite liknande 3k€ den med

Tissot Le locle. Även den har romerska siffror. Skulle köpa den annars på direkten. Annars blir det en daily beater Men vad finns det annars för alternativ, i spannet 1-5k euro, romerska siffror samt ljus eller mörk urtavla, utan extra detaljer?
Trevlig fredag!
Av dessa skulle jag säga rolexen. Alternativ? En IWC portofino kanske? Ungefär samma prisklass.
Citera
2022-10-07, 16:52
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Av dessa skulle jag säga rolexen. Alternativ? En IWC portofino kanske? Ungefär samma prisklass.
Annars bra, men de IWC portofinon som jag kollade upp hade bara vissa siffror romerska, annars streck. Jag vill ha varje siffra romersk
Citera
2022-10-07, 19:47
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Annars bra, men de IWC portofinon som jag kollade upp hade bara vissa siffror romerska, annars streck. Jag vill ha varje siffra romersk
Missade det, tycker personligen att urtavlan blir lite kluddig av för många siffror. Lycka till med inköpet!
Citera
2022-10-07, 19:55
Medlem
Jofs avatar
Rolex? Vulgärt?
Jag har en ärvd Patek, fickur. Det duger åt mig.😀.
Men opraktisk. Man måste ha den i ficka. Men det har jag ju med min telefon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in