Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-24, 13:23
Medlem
KVGs avatar
för cirka 1 månad sen formaterade jag min dator för ena hårddisken kraschade och jag har stött på diverse problem med mitt internet.

Jag kan vara inne på internet osv men när jag ska starta HoN så får jag upp felmeddelandet "connection failed" och nu när jag tankade steam och ska starta det så får jag direkt upp ett felmeddelande och det står "Steam.exe(main exception): To run steam, you must first connect to internet".

Jag har även problem med diverse spel på facebook som jag inte heller kan komma in på. Jag har aldrig stött på ett liknande problem jag har stängt av brandväggar startat om routern och modemet. Jag har försökt öppna portar till HoN på routern men det finns ingen guide till min router. Jag börjar bli riktigt trött på att bara surfa på internet och jag behöver hjälp så snälla FB hjälp mig.

om tråden har hamnat fel så mod gärna flytta den jag hänger aldrig i denna del av forumet tack på förhand MVH
Citera
2010-11-24, 14:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Du använder dator X med hårdvara X med nätverkskort X uppkopplat mha LAN/WLAN mot router X med anslutning X mot ISP X. Vad vill du ha hjälp med, du ställer ingen fråga i ditt inlägg?
Citera
2010-11-24, 14:15
Medlem
KVGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du använder dator X med hårdvara X med nätverkskort X uppkopplat mha LAN/WLAN mot router X med anslutning X mot ISP X. Vad vill du ha hjälp med, du ställer ingen fråga i ditt inlägg?

okej kanske inte la upp det så bra men jag använder mig av en relativt ny dator med 64 bits w7 uppkopplad till en router som heter belkin f6d4230-4 v3 via TP kabel. Jag är uppkopplade till 10mbits modem och det är telia som streamar. Nätverkskortet är kopplat till moderkortet och är ASUS M479T deluxe, socket-am3 amd 790fx-sb750, ddr3, firewire, gblan. Det jag vill ha hjälp är att kunna starta spel som jag spelar online.
Citera
2010-11-24, 19:29
Medlem
KVGs avatar
Jag har nu öppnat portarna som krävs för både HoN och Steam (med hjälp av portforward.coms guider) men får fortfarande samma felmeddelanden när jag försöker starta upp det.

Om det var oklart tidigare;
Webbläsare samt MSN och dylikt fungerar felfritt men program som Steam och HoN kan inte ansluta till internet alls, trots öppnade portar.
Vet någon vad det kan vara för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in