Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-23, 13:37
Medlem
volvo 240s avatar
Hmm okej, nu gick dne där laddningsgrejen på xploggan två och 1/3 varv innan blåskärmen kom. Tidigar har det varit ett och 1/3.

Dvs det dog längre tid innan det låste sig,
Citera
2010-11-23, 18:39
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Minixp? Varför skulle datorn tillåta det men inte vnaliga xp?

Mini-XP på Hirens CD/USB är en XP-installations som körs från USB-sticken och skiter fullständigt i hur mycket du har förstört din hårddiskinstallation av XP. Är hårddisken okej kan Mini-XP läsa och skriva till den så att du kan fixa det som torskat.

Hade du haft en separat systemdisk och gjort en image-backup till din datadisk hade du varit upp och snurrat på 15 minuter istället för att skriva så fingrarna blöder här på flashback! ;-)
Citera
2010-11-24, 09:30
Medlem
volvo 240s avatar
Saknar både brännare och USB device så det blev en datorverkstad. HAn byggde ihop datorn åt mig och verakr jäcligt kunnug.

Ska medela vad diagnosen blir
Citera
2010-11-24, 21:56
Medlem
volvo 240s avatar
Ok, det här är det konstigaste jag varit med om.

Datorkillen ringer och säger att an kopplat bort en av mina hårrdiskar och att det nu går att installera windows. En 120gb IDE hdd förövrigt.

Kommer hem, ska installera, funkar inte. Samma fel. Tar och kopplar bort en av SATA diskarna. nu fungerar det, jag instalelrar windows osv.

Sedan tar jag och kopplar in IDE disken och den fungerar fint. Förutom att den är tömt förutom en halvfärdig windowsinstallation. MYCKET konstidgt då jag inte haft windows på den disken op närmare 4 år. Visst nåt kan ju ha hänt när jag tidigare föröskte installera Windows och 120gb var ju C disken, som dessutom var kanske 1gb kvar på. Så windwos kanske tog bort allt eller nåt.

Som det verkar nu är det min 700gb SATA disk som är 1 år gammal som inte fungerar. Fökrst koppla in den igen, även när jag är inne i windows. Blir blåskärm. Dock ett litet annat felmedelande. Andra siffror. ska skriva ner de sen.

Så har två frågor, finns det nåt sätt att rädda nån av den deletade datan på 120gb IDE disken? Har hört att det ska fnnas program.

Ochfinns det nåt att göra åt SATA disken? Det ligger ju närmare 300gb data på den. Som av nån anledning inte går att komma åt. Nåt sätt att föra över datan elelr ja vad som helst egentligen.
Citera
2010-11-25, 11:15
Medlem
volvo 240s avatar
SJukt mkt konstiga saker har hänt.

Lade in XP pro på IDE disken, som var nästan tom så formtarade den till NTSC eller vad det heter.

Bra så, in med windows. Men då vill den inte komma åt en SATA disk som troligen är i fat32. Vill du formatera frågar den, nej säger jag. Den påstår även att det inte finns nån data på disken, trots att jag en timme tidigare hade 300gb data på den.

Jaja jag ska ändå göra mig av med IDEn så försöker lägga in xp på 400GB SATAn. Enda alternativen är att formatera. man brukar ju alltid få alternativ att lämna filsystemet intakt. vad har hänt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in