Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-18, 21:01
Bannlyst
Klar för Holländska Utrecht http://fcutrecht.nl/nieuws/actueel/3809/fc-utrecht-strikt-alexander-gerndt

Ska bli intressant och se hur det går där. Hittar kanske en ny bloggerska, holländsk denna gången.
Citera
2011-07-18, 21:57
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Klar för Holländska Utrecht http://fcutrecht.nl/nieuws/actueel/3809/fc-utrecht-strikt-alexander-gerndt

Ska bli intressant och se hur det går där. Hittar kanske en ny bloggerska, holländsk denna gången.

Ca 44 Mille alltså. Varav HIF får ca 8-10 av dom om jag förstått rätt?!
Citera
2011-07-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil

Och My har väl rätt till en del, de är väl inte "fullständigt" skilda än... Har väl 6 mån prövotid när man har barn?
Citera
2011-07-18, 22:03
Medlem
MorotsApas avatar
Citat:

ööö? vrf får dom 8-10 miljoner av 44 miljoner som priset? De lär väl få nästan allt?
Citera
2011-07-18, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorotsApa
ööö? vrf får dom 8-10 miljoner av 44 miljoner som priset? De lär väl få nästan allt?

HIF har skuld till kommunen. Gefle har rätt till en viss procent av pengarna och riskkapitalisterna som hjälpte till att värva han till HIF ska ha sin andel. Men blir nog ca 20 miljoner som går till HIF.
Citera
2011-07-18, 23:26
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorotsApa

44 miljoner - 15% till Gefle (6,6 milj) - investerare (ca 6 milj) - utbildningsbidrag till Visby = ca 20 miljoner. typ.
Senast redigerad av AngelDevil 2011-07-18 kl. 23:29.
Citera
2011-07-18, 23:41
Bannlyst
Citat:
44 miljoner - 15% till Gefle (6,6 milj) - investerare (ca 6 milj) - utbildningsbidrag till Visby = ca 20 miljoner. typ.

Tror dom har en skuld på 16 miljoner till kommunen också. Självklart kommer dom inte betala hela denna summan nu men iaf en liten del 5-10 miljoner?
Citera
2011-07-19, 00:02
Bannlyst
Citat:
Tror dom har en skuld på 16 miljoner till kommunen också. Självklart kommer dom inte betala hela denna summan nu men iaf en liten del 5-10 miljoner?

Visserligen men dom har ju sålt Marcus Nilsson också, även där trillade 15 miljoner in. För Gerndt får man behålla cirka 25 miljoner.
Det är två spelare man har 40 miljoner rent för....Europaspel och lite annat ej inräknat. HIF har nog en hyfsad ekonomi nu...
Citera
2011-07-19, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Visserligen men dom har ju sålt Marcus Nilsson också, även där trillade 15 miljoner in. För Gerndt får man behålla cirka 25 miljoner.
Det är två spelare man har 40 miljoner rent för....Europaspel och lite annat ej inräknat. HIF har nog en hyfsad ekonomi nu...

En ekonomi kan inte vara hyfsad om man har skulder till andra. Gerndt gick för ca 30-35 miljoner men slår alla bonusar ut så kan summan bli 44 miljoner kronor läste jag.
Citera
2011-07-19, 14:10
Bannlyst
Citat:
En ekonomi kan inte vara hyfsad om man har skulder till andra. Gerndt gick för ca 30-35 miljoner men slår alla bonusar ut så kan summan bli 44 miljoner kronor läste jag.

Så nu har även aftonhoran varit här och läst eftersom dom skriver de jag skrev igår.

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article13343687.ab
Citat:
Enligt insatta källor i Holland får HIF strax över 30 miljoner kronor i ren övergångssumma (i vilken både privata investerare och Gefle ska ha del av).

Men det kan bli ytterligare fem-tio miljoner kronor till HIF beroende på var Utrecht slutar i ligan och om man går till europaspel de komma-nde åren.

– Det finns en vidareförsäljningsklausul också, säger sportchefen Jesper Jansson.

Grattis till Alexander som nu kommer casha in ca 8 miljoner per år!
Citera
2011-07-19, 14:54
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Så nu har även aftonhoran varit här och läst eftersom dom skriver de jag skrev igår.

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article13343687.ab

Grattis till Alexander som nu kommer casha in ca 8 miljoner per år!

Haha, visst att journalister är inne och läser här på Flashback, men du tror inte att de kunde få fram det själva med tanke på att du lyckades?
Citera
2011-07-19, 14:57
Medlem
Tagelapas avatar
Jisses jävlar nu går väl My Gerndt bananas.......
Eftersom de inte är skilda än så får hon väl del av pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in