2010-11-21, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det tror inte jag, jag har sett somalier diskutera här på FB och de har inte gett något motstånd…
Dra inte alla över samma kam.
Citera
2010-11-21, 20:16
Medlem
DagensIndustris avatar
En snabb kontroll i hos BRÅ´s statistikdatabas gör gällande att brottsligheten i Söderhamn stiger (jmf. 1996/2009) samtidigt som befolkningen enligt uppgift krymper. Vad kan det bero på tro?

Jag noterade iaf att en av de asylsökande somalierna hade en relativt ny Mountainbike i sin hall, såna cyklar brukar kosta 4 000-5 000 kr samtidigt som dagersättningen för närvarande är 71 kr/dag.

Han måste vara duktig på att spara den somaliern, eftersom pengarna skall räcka till mat också...
Citera
2010-11-21, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss
Dra inte alla över samma kam.
Finns inte ett enda civiliserat muslimskt land som behandlar kristna humant. Barbariska Turkiet, Syrien e.t.c......
Citera
2010-11-21, 20:21
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagensIndustri
En snabb kontroll i hos BRÅ´s statistikdatabas gör gällande att brottsligheten i Söderhamn stiger (jmf. 1996/2009) samtidigt som befolkningen enligt uppgift krymper. Vad kan det bero på tro?

Jag noterade iaf att en av de asylsökande somalierna hade en relativt ny Mountainbike i sin hall, såna cyklar brukar kosta 4 000-5 000 kr samtidigt som dagersättningen för närvarande är 71 kr/dag.

Han måste vara duktig på att spara den somaliern, eftersom pengarna skall räcka till mat också...
70 dagar utan mat, inge problem för en somalier. Tänk på att dom lever utan mat där dom kommer ifrån..
Citera
2010-11-21, 20:21
Bannlyst
Citat:

Troligtvis stulen med bortslipat ramnummer.
Citera
2010-11-21, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Finns inte ett enda civiliserat muslimskt land som behandlar kristna humant. Barbariska Turkiet, Syrien e.t.c......
Det finns islamister ja. Men de flesta muslimer som bor i de länderna är emot islamism. Iranier t.e.x. de lever i en av världens förtryckta länder och de flesta Iranier som kommer till Sverige hatar Islam och regimen där.
Citera
2010-11-21, 20:31
Medlem
kakburks avatar
Finns det nån från Söderhamn här som kan ge en beskrivning över effekten av den negroida invasionen i samhället? Känner ni er goda? Har ni spännande och intressant kulturutbyte? Någon överraskningssex?
Citera
2010-11-21, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss
Det finns islamister ja. Men de flesta muslimer som bor i de länderna är emot islamism. Iranier t.e.x. de lever i en av världens förtryckta länder och de flesta Iranier som kommer till Sverige hatar Islam och regimen där.
Läs fakta om muslimerna i allmänhet och muslimska länderna, kom inte tillbaks med skitsnacket:
http://www.jihadwatch.org
Citera
2010-11-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Finns det nån från Söderhamn här som kan ge en beskrivning över effekten av den negroida invasionen i samhället? Känner ni er goda? Har ni spännande och intressant kulturutbyte? Någon överraskningssex?
Bor inte i Söderhamn men ganska nära.

Var in en sväng på McD i fredags, var förvånandsvärt många somalier där.
Åkte sedan på LIDL och köpte snus och lite färdkost, många somalier där med.

Söderhamn har ett dåligt rykte över att många "svartskallar" åker till hudiksvall på gymnasiefesterna och slåss i grupp, så ja, söderhamn är ganska känt för sin gästvänlighet...
Citera
2010-11-21, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Läs fakta om muslimerna i allmänhet och muslimska länderna, kom inte tillbaks med skitsnacket:
http://www.jihadwatch.org
Jag är själv muslim och behöver inte lyssna på vad något jävla islamist äckel säger. Vem är det förresten som bestämmer att den där jihadisten ska representera Islam? De flesta muslimer jag känner här i Sverige tycker sånt där är fel och tycker man ska anpassa sig efter Sveriges lagar. Man måste inte heller vara religös för att klassas som muslim, vadå så bara för Sverige är ett kristet land så är alla svenskar religösa?
Citera
2010-11-21, 20:53
Bannlyst
Citat:

Människan svälter dagligen och genomlider något fruktansvärt för att någonsin kunna ha råd att anskaffa denna cykel och du kommer med sådant här rasistiskt uttalande?
Citera
2010-11-21, 20:53
Medlem
von Hindenburgs avatar
Det intressanta med fallet Söderhamn är att många av oss felbedömt hur det nationella uppvaknandet skulle ske. Vad som hände i Söderhamn och säkert i skånska orter tidigare är att nya människor flyttar in. Det tål inte bönderna som bor där och de blir vansinniga. Notera gärna att Söderhamn även i dag har få invandrare jämfört med storstäderna men toleransnivån är en annan på landet. Helt annan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in