2010-11-20, 12:06
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag har testat ett demokonto hos CMC-Markets där man får 100.000 monopolpengar

Jag låtsas köpte 5000 Lupe och såg att deras spead låg på hela 30 punkter medans spreaden på Nordnet va 10 punkter. CMC har ju väldigt låg courtage på aktier och tom courtagefritt när man köper index och valutor samt om man belånar under dagen "daytradar" så har dom ingen belåningsränta alls.

MEN: Om man köper tex Lupe för 300.000 och spreaden ligger på 30p. så kostar spreaden 1000:- jämfört med Nordnet och Avanzas 10p. som kostar ca: 350:-

Ganska intressant för den som vill prova på att daytrada med monopolpengar. Jag känner att det för mig är omöjligt under dessa förhållanden att lyckas när vinsterna måste täcka spreaden.

Jag öppnade ett Demokonto i Onsdags. På Torsdag ringer dom och frågar om jag testat att handla och om jag vill vara med på ett nät-seminarium under fredagen, och jag tackar ja.

Innan seminariet börjar så ringer dom och vill påminna mig, och efteråt både mail och samtal.
Jag påtalar att spreaden ÄR betydligt högre och att det försämrar chanserna till lyckad daytrading, och då håller dom med om att det stämmer att spreaden faktiskt är högre.

Dom saknar också Kapitalförsäkring.

Jag känner att detta inte är någon för mig och även att daytrading tar upp väldigt mkt tid och är svårare än man tror.

Är det ¨ågon här som handlar genom CMC-Markets?

Dom verkligen "raggar" kunder desperat känns det som och det kan man väl förstå.
Citera
2010-11-20, 21:29
Medlem
Alteregorandoms avatar
Jag tycker cmc market är helt värdelöst. Blev kund hos dom och var även på en kurs hos dom i deras huvudkontor i Stockholm. Kurs beskrivningen var kortsiktig aktiehandel ..Kursen var 2.5 timmar och i 2 timmar berättade dom om cmc och gjorde reklam sedan sista halvtimmen fick jag höra samma sales pitch som jag fick höra när jag startade kontot.

att han hade 2 st kunder en hade bra riskkontroll den andra hade inte det han med bra riskkontroll gjorde 80% förluster men resten utav vinsterna var riktiga homeruns.

Sen så har dom inte avslut, du kan inte som trader read the tape, dom har inte kapitalförsäkring och verkar otroligt desperata efter kunder.

Dom har lågt courtage samt inget courtage för index som du skrev men 30% utav all vinst i statens ficka.

Lite tummen ner för cmc

EDIT: Missade att du skrev om att dom verkade desperata, jag höll med men kan även tillägga lite. Dom har alltid "special" erbjudande om att handla i en utav deras cmc för omx30 tror jag, under 1-5 dagar får du handla och alla förluster betalar dom medans vinsterna behåller du

fixar jag en kompis till cmc som handlar kan jag få 2500 kronor eller courtage fritt i ett par månader

när jag blev medlem fick jag bok signerad och skriven utav deras chefanalytiker, massa filmer och riktigt kastade grejer efter en.
Senast redigerad av Alteregorandom 2010-11-20 kl. 21:33.
Citera
2010-11-21, 01:29
Medlem
har själv öppnat konto hos dom för ca en vecka sen, och försöker lära mig/bli varm i kläderna med hävstänger och annat som är nytt för mig.

personligen har jag tänkt handla mest i råvarorna guld, silver samt olja, men även svenska aktier.

Det som skulle vara utav intresse är att hitta en liknande mäklare som erbjuder Kapitalförsäkring i kombination med hävstång

Finns detta att finna, och isf vilken CFD mäklare med KF och hävstång är bäst?
Citera
2010-11-21, 06:37
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag känner att det absolut inte är något för mig, men lite utbildningar mm är ju aldrig fel som man kan ha nytta av i sin nuvarande nätmäklare. Omx-30 har dom en fast spread på samt courtagefritt.

Tycker tom att det är bortkastad tid att testa trada på deras demokonto när spreaden är så hög.

Men jag känner nog att daytrading kanske inte är så passande för mig då jag, föredrar Swingtrade.

Jag har min ryggskada och är så jävla begränsad, speciellt nu. Skall ev.sälja en båt idag för 50% plus, men vet inte om jag klarar köra bil till båten (5mil).

Kanske skall jag försöka få behålla mitt demokonto längre än veckan dom erbjuder och ta del av lite mera kurser.
Citera
2010-11-21, 13:27
Medlem
Alteregorandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLodon105
har själv öppnat konto hos dom för ca en vecka sen, och försöker lära mig/bli varm i kläderna med hävstänger och annat som är nytt för mig.

personligen har jag tänkt handla mest i råvarorna guld, silver samt olja, men även svenska aktier.

Det som skulle vara utav intresse är att hitta en liknande mäklare som erbjuder Kapitalförsäkring i kombination med hävstång

Finns detta att finna, och isf vilken CFD mäklare med KF och hävstång är bäst?

Minifutures? handla kort, med olika hävstång bara söka rätt på dom och sedan söka namnet på avanza.

http://markets.rbsbank.se/SV/Showpage.aspx?pageID=144&cid=64
Citera
2010-11-21, 14:34
Medlem
jag tycker det är bra. man behöver inte alls samma kapital som ett vanligt konto om man vill tjäna pengar på små rörelser. samtidigt måste man lära sig hur kurserna rör sig annars är det ingen ide alls. jag gillar plattformen också.
Citera
2010-11-21, 16:43
Medlem
Kan man ligga lång i minifutures? vet faktiskt inte riktigt hur dom fungerar.

Min plan är inte att daytrada (inte ännu iaf), utan i första hand ligga lång i både silver och guld (med hävstång), samt köpa på mer i varje större dipp som kommer. Tycker det är riktigt smidigt att med mindre summor kunna lägga sig tung i papper utan att behöva förflytta mer pengar från sin normala depå. Som jag förstått så betalar man ingen ränta heller hos cmc i att ligga lång i guld & silver även fast man använder sig av hävstången?

Gillar även deras platform (har ingen erfarenhet av andra platformer dock så kan väl egentligen inte jämföra med något), det dryga för min del är ju just dom där 30% reavinstskatten som man gärna skulle vilja skippa.

Kanske lite off-topic men på avanza står det att man kan sätta in upp till 12.000 sek om året i en pensionsförsäkring/IPS avdragsgillt, jag antar att jag kan dra av dessa då ifrån vinster genom handel hos cmcmarkets? finns det något annat man kan dra av?

j-vligt kul är det iaf med trading och börs, känner riktigt hur man fastnar mer och mer för det här =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in