2010-11-20, 01:57
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Sluta klaga herregud. Det är sånt man inte får reda på innan man köper Mac.

Min dator ligger i genomsnitt mellan 90-110grader och 6000RPM och då har jag iTunes, Firefox och uTorrent på.
Så sluta klaga, nästa gång vet ni att en Windowsbaserad dator inte blir såhär varm.

Det har jag lärt mig. Nästa dator = Windowsbaserad dator.

Gå tillbaks under din bro ditt troll.
Du tror inte dina plastdatorer till PC blir varma? Snälla..
Om din Mac ligger på 90-110 grader pga bara de är det något fel.
Jag kan ha 6-7 olika program öppna medans jag redigerar video, min CPU går upp te 100% ändå ligger jag stadigt på 80-88 grader.
Citera
2010-11-20, 02:00
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Du visar bara "mina processer" sätt på alla, vet att min kan bli konstig ibland ihop med uTorrent(tips: byt till nått annat, typ transmission).

Hmm är det så? för jag bytte från transmission till utorrent då transmission konstant laggade järnet när jag hade ca 10 torrents.

http://tinypic.com/r/2hdwrog/7
Säger bilden er något?
Citera
2010-11-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Du behöver ju uppenbarligen lämna in din dator haha.
Och sen skulle jag inte påstå att jag klagar, jag har ett problem och vill lösa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Gå tillbaks under din bro ditt troll.
Du tror inte dina plastdatorer till PC blir varma? Snälla..
Om din Mac ligger på 90-110 grader pga bara de är det något fel.
Jag kan ha 6-7 olika program öppna medans jag redigerar video, min CPU går upp te 100% ändå ligger jag stadigt på 80-88 grader.

Stackaren. Jag lämnade in min dator, och fick tillbaks den med trasig hårddisk och allting jag hade försvann. Så japp, har lärt mig det också. Man köper inte dator från ett företag som anställer folk som inte fattar skillnaden mellan min dator blir varm, kan ni fixa? och kan ni förstöra min hårddisk?

Och kom ihåg, de kan ta upp i 2-3 veckor innan de "fixar" ditt problem, varav det inte blir fixad.
De har datorn där i nån låda under 2 veckor och sen ringer och säger, nu kan du komma och hämta din dator, och då får du den, lika varm plus trasig hårddisk.
Citera
2010-11-20, 02:02
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Stackaren. Jag lämnade in min dator, och fick tillbaks den med trasig hårddisk och allting jag hade försvann. Så japp, har lärt mig det också. Man köper inte dator från ett företag som anställer folk som inte fattar skillnaden mellan min dator blir varm, kan ni fixa? och kan ni förstöra min hårddisk?

Och kom ihåg, de kan ta upp i 2-3 veckor innan de "fixar" ditt problem, varav det inte blir fixad.
De har datorn där i nån låda under 2 veckor och sen ringer och säger, nu kan du komma och hämta din dator, och då får du den, lika varm plus trasig hårddisk.

Sucks to be you liksom.
jag har lämnat in min förut och det gick skitbra, de fixade även lite saker jag inte ens visste om.
Citera
2010-11-20, 02:02
Medlem
tzjs avatar
Det är något som inte verkar stämma, uppenbarligen.

Har du installerat något nytt program nyligen?
Citera
2010-11-20, 02:05
Medlem
harrings avatar
Citat:
Hmm är det så? för jag bytte från transmission till utorrent då transmission konstant laggade järnet när jag hade ca 10 torrents.

Säger bilden er något?

Aha okej, inte märkt av det med transmission fast kan bero på att jag fortfarande kör mest uTorrent ändå.

Har du allting uppdaterat? Kör du Snow Leopard, leopard, bara OSX eller nått annat? Om du inte kör Snow Leopard skulle jag rekommendera att uppdatera till det av massa anledningar, väldigt värt pengarna.

edit: Skulle säga att fläkten är igång för lite om den är så varm när du inte gör någonting men att fläkten låter för mycket
Senast redigerad av harring 2010-11-20 kl. 02:08.
Citera
2010-11-20, 02:07
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är något som inte verkar stämma, uppenbarligen.

Har du installerat något nytt program nyligen?

Hmmm Yasu var det senaste. Annars har jag bara plex, logic o virtual dj. sen lite små saker som magicprefs, smc fan controll, plants vs zombies.
Inget mer typ

Citat:
Ursprungligen postat av harring
Aha okej, inte märkt av det med transmission fast kan bero på att jag fortfarande kör mest uTorrent ändå.

Har du allting uppdaterat? Kör du Snow Leopard, leopard, bara OSX eller nått annat? Om du inte kör Snow Leopard skulle jag rekommendera att uppdatera till det av massa anledningar, väldigt värt pengarna.

Jag har uppdaterat flitigt!
Citera
2010-11-20, 02:10
Medlem
tzjs avatar
Ja då kan du välja mellan två grejer tycker jag:

Lämna in den eller installera om hela paketet.

Oops, här kom ett tredje alternativ! Kör Apple Hardware Test! Ligger på installationsskivan tror jag.
Citera
2010-11-20, 02:11
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Stackaren. Jag lämnade in min dator, och fick tillbaks den med trasig hårddisk och allting jag hade försvann. Så japp, har lärt mig det också. Man köper inte dator från ett företag som anställer folk som inte fattar skillnaden mellan min dator blir varm, kan ni fixa? och kan ni förstöra min hårddisk?.....

Du måste nog va en av de drygaste människorna i Norden.
Som nån annan sa: sucks to be you.

Citat:
Hmmm Yasu var det senaste. Annars har jag bara plex, logic o virtual dj. sen lite små saker som magicprefs, smc fan controll, plants vs zombies.
Inget mer typ
Jag har uppdaterat flitigt!

Med tanke på att du kör smcFanControl,
Har du lagt in egna "settings"?
typ en egen gjord RPM som du sätter på när du känner för de? Hur har du mixrat med SMC liksom?
Citera
2010-11-20, 02:11
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ja då kan du välja mellan två grejer tycker jag:

Lämna in den eller installera om hela paketet.

Oops, här kom ett tredje alternativ! Kör Apple Hardware Test! Ligger på installationsskivan tror jag.

Haha! installerade om hela paketet mindre än en månad sen
så det blir hardware test och sen lämna in den.
Citera
2010-11-20, 02:12
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Med tanke på att du kör smcFanControl,
Har du lagt in egna "settings"?
typ en egen gjord RPM som du sätter på när du känner för de? Hur har du mixrat med SMC liksom?

Bra idé. Du kan ha ändrat en preset som ligger för högt.

Testa att sätta defaultpreseten på minsta antal varv och klicka på save.
Citera
2010-11-20, 02:16
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Säger bilden er något?

Japp, säger mig att ngt e fel. Du har knappt något öppet, din CPU somnar snart ändå har du över 60 grader och ännu märkligare så e dina rpm över 4000...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in