2010-11-19, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilgenio
Måste bara få det här sagt: Tycker det är sjukt att ni som skriver som ni gör om invandrare, inte har stake nog att komma fram till oss och säga det rakt upp i ansiktet istället. Jag själv, som andra generationens invandrare, skulle uppskatta ärligheten. Tror att era argument i och för sig inte skulle hålla i någon större utsträckning på varken mig eller någon invandrare jag känner. Det är så sjukt lätt att sitta bakom ett tangentbord och häva ur sig saker som antagligen sårar människor som har hjälpt till att bygga upp det här landet. Det finns människor som inte gör rätt, som utnyttjar system, som är kriminella och är destruktivt inställda, men dessa personer är inte turkar,araber, polacker eller svenskar, det är MÄNNISKOR. Varför är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken? För att invandrare slussas ut till områden där segregationen är stor, svenskar som bor i dessa områden pratar ofta med samma brytning och har en livsstil som är likadan. Hade vi haft en bättre invandrar politik i Sverige, där samtliga kommuner drog sitt strå till stacken, så hade problemen varit väsentligt färre. Om man sätter en invandrare och låter honom växa upp med en omgivning som domineras av etnisk svenska, så visst fan blir han bättre integrerad. Jag är ett exempel på detta.

Sorry för OT, men kändes som att det behövs fler barn i skolan och mindre barn sittandes hemma på FB. Utbilda er för fan!

Fred!

Jag tror att det mesta du har läst här är spot on och att det sårar dig.

Ja visst är invandrare människor, men dom som kommer utifrån EU är jag fortfarande inte övertygad om.

Jag är också andra generationens invandrare, dock från en skandinaviskt land.. Och vet du vad? Jag är en civiliserad skattebetalare medan mina bekanta, som också är andra generationens invandrare från MENA länder fortfarande sitter med sitt standardhasch i centrum..

Den ENDA skillnaden på oss är att jag är gör någonting åt saken, dom klagar på att alla andra inte gör nått ÅT dom.. Vi gick i samma skola, bodde i samma trappuppgång och lekte med samma vänner, men ändå väljer dom att råna/knarka istället för att utbilda sig / knarka.
2010-11-19, 15:56
Medlem
Atlanteans avatar
... du hatar minst ett folkslag ifrån ditt hemlands geografiska region, men tycker ändå att "svenne-rassar" är det värsta som finns
2010-11-19, 15:58
Medlem
...du tror att du är störst, bäst och vackrast fastän du vet att svennarna alltid kommer att vara större, bättre och vackrare.
Medlem
Kaninknulls avatar
Du vet att du är blatte när:

du i en diskussion om invandring och svenskhet använder argument som att du är minst lika svensk som vem som helst för att senare ragga på en svensk tjej genom att förtydliga din invandrarbakgrund och att du är väldigt osvensk.

du är stolt över hemlandet och skryter om hur mycket bättre det är än Sverige, men aldrig vill flytta tillbaka.

du anser att det svenska/västerländska levnadssättet är omoraliskt och vedervärdigt samtidigt som ditt högsta syfte i livet är att skaffa status genom materiella ting och respekt.

du tycker att svenskar är oandliga samtidigt som din enda kontakt med andlighet är att du är född till en viss religion.

dina kunskaper och respekt om/för djur och natur är minimala.

du anser att alla kan bli svenskar samtidigt som du är väldigt restriktiv med vilka som tillhör din etnicitet.

Bannlyst
när du har analsex
2010-11-19, 15:59
Medlem
GrteekAnswer7s avatar
... Ditt land är primitivt
... Du har en blå fjällräven, mössa med tofsar, batistini-jeans samt vita Intersport strumpor uppstoppade i dessa. Andra käcka märken är JL,Armani,D&G,Tiger samt favvomärket Adidas.
... Du aldrig skulle erkänna det men har alltid mjukisbyxor på dig när du sitter ensam hemma och kollar på paradise hotel

EDIT: ... Du har bidragit med 3 eller fler inlägg i den här tråden
Senast redigerad av GrteekAnswer7 2010-11-19 kl. 16:05.
2010-11-19, 16:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Självklart konfronterar inte svenskar sydländska kulturberikare med vad de egentligen tycker om dem, eftersom de då löper en stor risk att få en utsirad arabisk dolk inkörd mellan revbenen, och därefter bli sparkad i huvudet av kulturberikaren och hans 10 brorsor och kusiner.

Jag har sagt detta förr, och jag säger det igen: ser man en rabiessmittad hund stå och gläfsa i ett gathörn, så inte fan går man fram och börjar käfta med den. Istället går man en omväg på 30 meter.

Enligt kulturberikaren är man då "feg" och den rabiessmittade hunden har vunnit "respekt".

Enligt svensken är en rabiessmittad hund emellertid bara en rabiessmittad hund, och inget annat.
Medlem
... när du ena dagen utnyttjar judar och Auschwitz för att skuldbelägga islamkritiska svennar, för att dan därpå kasta sten på judar som överlevt Auschwitz.

... när du förföljer religiösa människor med kippah, för att en timma senare stå och skrika ut din egna kränkthet genom att kasta smällare på politiska företrädare som du anser inskränker din religionsfrihet genom att vilja stoppa minaretbyggen.
Bannlyst
...När flashback hittar på historier om att du rånat deras lillasyrror
2010-11-19, 16:03
Bannlyst
Du vet att du är blatte när...

...du tror att respekt handlar om våld.

...du anklagar svenska folket för att du inte har något arbete.

...du blir ledsen av en sådan här tråd på flashback och måste gå off topic.
2010-11-19, 16:03
Medlem
.. du bär på vapen för att du tror det är respekt.
.. du rånar 12 åringar på deras mobiler.
2010-11-19, 16:04
Bannlyst
...du blivit skjuten av Nya Lasermannen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in