Citat:
Ursprungligen postat av ilgenio
Måste bara få det här sagt: Tycker det är sjukt att ni som skriver som ni gör om invandrare, inte har stake nog att komma fram till oss och säga det rakt upp i ansiktet istället. Jag själv, som andra generationens invandrare, skulle uppskatta ärligheten. Tror att era argument i och för sig inte skulle hålla i någon större utsträckning på varken mig eller någon invandrare jag känner. Det är så sjukt lätt att sitta bakom ett tangentbord och häva ur sig saker som antagligen sårar människor som har hjälpt till att bygga upp det här landet. Det finns människor som inte gör rätt, som utnyttjar system, som är kriminella och är destruktivt inställda, men dessa personer är inte turkar,araber, polacker eller svenskar, det är MÄNNISKOR. Varför är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken? För att invandrare slussas ut till områden där segregationen är stor, svenskar som bor i dessa områden pratar ofta med samma brytning och har en livsstil som är likadan. Hade vi haft en bättre invandrar politik i Sverige, där samtliga kommuner drog sitt strå till stacken, så hade problemen varit väsentligt färre. Om man sätter en invandrare och låter honom växa upp med en omgivning som domineras av etnisk svenska, så visst fan blir han bättre integrerad. Jag är ett exempel på detta.
Sorry för OT, men kändes som att det behövs fler barn i skolan och mindre barn sittandes hemma på FB. Utbilda er för fan!
Fred!
Sorry för OT, men kändes som att det behövs fler barn i skolan och mindre barn sittandes hemma på FB. Utbilda er för fan!
Fred!
Jag tror att det mesta du har läst här är spot on och att det sårar dig.
Ja visst är invandrare människor, men dom som kommer utifrån EU är jag fortfarande inte övertygad om.
Jag är också andra generationens invandrare, dock från en skandinaviskt land.. Och vet du vad? Jag är en civiliserad skattebetalare medan mina bekanta, som också är andra generationens invandrare från MENA länder fortfarande sitter med sitt standardhasch i centrum..
Den ENDA skillnaden på oss är att jag är gör någonting åt saken, dom klagar på att alla andra inte gör nått ÅT dom.. Vi gick i samma skola, bodde i samma trappuppgång och lekte med samma vänner, men ändå väljer dom att råna/knarka istället för att utbilda sig / knarka.