Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-18, 18:59
Medlem
Hej,

Jag har precis köpt en HP P6143SC och har Windows Vista installerad.
Jag har försökt söka överallt på nätet hur jag skall kunna få WOL att fungera men den vill inte.

Jag kan endast stänga av datorn när den är på, men efter det går det inte att starta den igen.
Nätverkskortets dioder lyser inte längre när datorn stängs av.

Jag kan bland annat säga att jag har WOL i enable läge i BIOS och i Inställningar på Nätverkskortet under enhetshanteraren.
Jag har även "Tillåt att den här enheten tar datorn ur vänte läge" ikryssad.
Fortfarande fungerar det inte.

Mitt nätverkskort är inbyggd och heter i enhetshanteraren:
NVidia nForce 10/100 Mbps Ethernet
TAP-Win32 Adapter V9

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2010-11-18, 19:18
Medlem
DollarMakers avatar
hittade den här och gjorde en google översättning

Ett sätt att göra detta är följande.

1.Kontrollera att nätverkskortet på måldatorn stödjer Wake On LAN. Aktivera funktionen i inställningarna nätverkskortet eller i någon särskild förvaltning program som följde med det. Om nätverkskortet är integrerat på moderkortet, aktivera Wake On LAN i moderkortets BIOS.
2.Download och installera WakeOnLanGui från www.depicus.com.
3.Den måldatorn, dvs en bli väckt, öppna ett fönster kommandotolken och skriver kommandot: ipconfig / all
4.Note den fysiska adressen (som ibland kallas MAC = Media Access Control adress) för din Ethernet-adaptern från ipconfig utgång. Exempel: 00-E0-18-90-A5-44
5.Run WakeOnLanGui på den dator som du vill vakna den andra datorn och skriv den fysiska adressen till rätt fält i WakeOnLanGui. De andra två fälten är fyllda med 255.255.255.255, och porten är 7 eller faktiskt någon annan hamn. Port 9 används ibland.
6.Shut av datorn som ska vaknat.
7.Test WakeOnLanGui.
Om du behöver en motsatt funktion också, att stänga ner en dator på distans, ta en titt på:

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/PsShutdown.mspx
Citera
2010-11-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
hittade den här och gjorde en google översättning

Ett sätt att göra detta är följande.

1.Kontrollera att nätverkskortet på måldatorn stödjer Wake On LAN. Aktivera funktionen i inställningarna nätverkskortet eller i någon särskild förvaltning program som följde med det. Om nätverkskortet är integrerat på moderkortet, aktivera Wake On LAN i moderkortets BIOS.
2.Download och installera WakeOnLanGui från www.depicus.com.
3.Den måldatorn, dvs en bli väckt, öppna ett fönster kommandotolken och skriver kommandot: ipconfig / all
4.Note den fysiska adressen (som ibland kallas MAC = Media Access Control adress) för din Ethernet-adaptern från ipconfig utgång. Exempel: 00-E0-18-90-A5-44
5.Run WakeOnLanGui på den dator som du vill vakna den andra datorn och skriv den fysiska adressen till rätt fält i WakeOnLanGui. De andra två fälten är fyllda med 255.255.255.255, och porten är 7 eller faktiskt någon annan hamn. Port 9 används ibland.
6.Shut av datorn som ska vaknat.
7.Test WakeOnLanGui.
Om du behöver en motsatt funktion också, att stänga ner en dator på distans, ta en titt på:

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/PsShutdown.mspx

1: Integrerad Nätverkskort, som dock egentligen heter Realtek RTL8201N.
Nätverkskortet stödjer WOL och den är aktiverad under Avancerat Fliken.
Den finns även i BIOS som Wake On Lan From S5 och den är satt som enable.

Alla dina andra inlägg behöver jag inte.
Jag använder Smartlaunch som styrprogram och har 24 andra datorer här som fungerar klockrent, dock är dom märket DELL.
Skillnaden mellan de 24 och denna HP är att de andras Nätverkskorts dioder lyser konstant även fastän datorn är avstängd.
Däremot denna HP, så släcks dom när jag stänger av datorn.
Jag tror där problemet finns...

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in