2010-11-18, 18:28
Bannlyst
Du döper dina barn till utlänska, ofta engelska, namn.
Citera
2010-11-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Man är inte bonde för att man bor på landet. Bönder är hårt arbetande folk och vanligtvis inte WT.

Bra poeng! Bönder är ju faktiskt landsbygdens "finest".
Citera
2010-11-18, 18:29
Medlem
rövners avatar
Citat:
Man är inte bonde för att man bor på landet. Bönder är hårt arbetande folk och vanligtvis inte WT.
Snälla jag har redan avhandlat det här med följande citat från Wikipedia:
Citat:
In common usage "white trash" overlaps in meaning with cracker (regarding Georgia and Florida), hillbilly (regarding Appalachia), Okie (regarding Oklahoma origins), and redneck.[2] The main difference is that "redneck," "cracker", "Okie", and "hillbilly" emphasize that a person is poor and uneducated and comes from the backwoods with little awareness of the modern world, while "white trash" emphasizes the person's moral failings.[3]
Redneck, eller bonnlurk kan alltså absolut också vara en WT, och är också oftast så. För 100 år sedan var nog bönderna hederliga och arbetande protestanter men de sunkiga och inavlade lantisbor som man nu för tiden kan se när man kör igenom hålor såsom Landskrona, Helsingborg med låsta bildörrar är inget annat än bonnlurkar och whitetrash.
Du vet att du är whitetrash om du
-kommer från skåne
Citera
2010-11-18, 18:30
Medlem
chajusongs avatar
När man, likt en gammal klasskompis frånskilda mamma, har en drömfångare tatuerad på armen. (Har jobbat med en som hade en ylande varg tatuerad, hon trodde också att magneter botade cancer)
Citera
2010-11-18, 18:32
Medlem
Citat:

Benämningen bonde i dagligt tal syftar ju knappast på att samtliga har djur, traktor, bondgård osv? Ordagrant sure, men säger du bonde syftar det oftast på en person utanför stadskärnan och dess närhet, och där med inte sagt att snubben från Tensta är bonde...
Citera
2010-11-18, 18:34
Medlem
tangs avatar
hela den här tråden är ju WT, mer än hälften som postar vet ju inte vad WT är..
Citera
2010-11-18, 18:35
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsquared8
Benämningen bonde i dagligt tal syftar ju knappast på att samtliga har djur, traktor, bondgård osv? Ordagrant sure, men säger du bonde syftar det oftast på en person utanför stadskärnan och dess närhet, och där med inte sagt att snubben från Tensta är bonde...

Visst, det är en fråga om semantik men jag personsligen tycker att benämningen lantis passar bättre än bonde.
Citera
2010-11-18, 18:39
Medlem
slaktredskaps avatar
När vad du kallar "kom över på en kopp kaffe" resulterar i att du och din väninna sitter å röker gul Blend under köksfläkten och snackar barnvagnar och baby sim i flera timmar... gosh
Citera
2010-11-18, 18:46
Medlem
Localsexs avatar
När man är 30+ och spelar facebook spel.
När man rakar strjärnor etc på sin sons/dotters huvud.
När du upptäcker att ditt barn röker/snusar och du svarar med att det är lungt så länge han inte knarkar
Citera
2010-11-18, 18:46
Medlem
Citat:
Visst, det är en fråga om semantik men jag personsligen tycker att benämningen lantis passar bättre än bonde.

Givetvis och säkerligen en tolkningsfråga i olika bekantskapskretsar. Det må vara hänt, lantis för mig känns något föråldrat. Fast när jag tänker på det så ska jag nog börja använda det ordet istället för bonde, då jag alltid sett en negativ klang i ordet bonde. Lantis känns mer classy och utan den negativa laddningen.

OnT: WT om något är väl när du anser dig själv "haj" på börsen, och du enbart äger ett par andelar i allemansfond?
Senast redigerad av Dsquared8 2010-11-18 kl. 18:48.
Citera
2010-11-18, 18:47
Bannlyst
* Du bär ofta på ett plag som symboliserar ditt intresse för motorer,kvinnoförtryckande och alkohol

* Du kritiserar cannabisbruk, men hyllar glatt alkohol.

* Du umgås med en som kallas Billy,doris,berra

* Du har en bondkatt instängd i din lägenhet dygnet runt

* Eddie Meduza är ball

* Du hatar bögar,invandrare och dina föräldrar likaså

* Du dyrkar den amerikanska måttliga konservativa kulturen.

* Du äger en plansch eller liknande med sydstatsflaggan på

^(Lite "Post-wt-aktigt)
Citera
2010-11-18, 18:49
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tang
hela den här tråden är ju WT, mer än hälften som postar vet ju inte vad WT är..

Håller med WT är ju förfan hela sveriges befolkning om man ögnar igenom alla poster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in