Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Till alla som klagar på folk som endast har utbildning från yrkesprogram, hur hade samhället fungerat utan dessa personer? Tänk på det!
Vem hade fixat avloppen, maten, sophämtning och en massa annat om inte dessa så kallade "lågutbildade" personer hade gjort det?
Ditt inlägg talar ju för att du är lite WT, men det ligger verkligen i något du skriver. Tycker inte att yrke har så mycket med att göra om du är WT eller inte. Har människor i min omgivning men både "finare jobb" och bra utbildning som verkligen skulle kunna klassas som WT.
WT handlar ju mer om att sakna visioner och amitioner om man ska se till karriären. Att man faktiskt nöjer sig med att jobba på lagret man arbetat sen man varit 18. Bara för att det är bekvämt.
Själv har jag verkligen ett WT-jobb, jag kör lastbil(distribution). Men anser mig själv verkligen inte vara WT, har inte planer på att köra lastbil resten av mitt liv, men tycker att det är ett bra välbetalt förstajobb. Och, ja, jag gick yrkesförberedande på gymnasiet, men såg till att få bra betyg som ger mig en bra möjlighet för vidare studier.
Kontentan är att man inte nödvändigtvis behöver snöa in sig på just yrke när man ska diskutera vad eller vilka som är WT. Handlar mer om ditt sätt att tänka och att leva. Dvs, sakna visioner, ambitioner och strävan efter livskvalité.