jo du har inte installerat någon add-on? för jag vet att det finns olika extensions som gör just det du beskriver alltså att blockera alla sidor som inte har https,
Jag försökte ju installera firesheep,men att det inte skulle funka att använda google chrome sen är ju sjukt :S
Kolla kontrollpanelen - Internet alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar och kolla om proxy någonting är i klickat, i så fall klicka ur det, och klicka ur det i dina inställningar i webläsarna med.
Kolla kontrollpanelen - Internet alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar och kolla om proxy någonting är i klickat, i så fall klicka ur det, och klicka ur det i dina inställningar i webläsarna med.
ÄLSKLING!!!! Gud vad mycket jag försökt med under dagen!! Jag var fan inte många minuter från en total återställning
ÄLSKLING!!!! Gud vad mycket jag försökt med under dagen!! Jag var fan inte många minuter från en total återställning
Då betyder detta förmodligen att din dator ÄR smittad av ett proxyvirus. Att enbart "skruva" på proxyinställningen tar inte bort ett virus. Kör en sväng med Superantispyware och något online-antivirus från Trend Micro, Symantec eller Eset etc etc. Lita inte enbart på ditt nuvarande antivirusprogram.
Tänkte att du kanske installerat "ForceTLS Configuration". För det nämns på någon sida av firesheep om jag inte minns rätt.
Det ForceTLS gör är att tvinga fram https:// protokollet. Kanske finns det någon inställning som man fyller in på "Use to all websites" eller något.
Fått samma problem, körde internet booster i Advanced SystemCare 3 och då blev det så.
Kört en systemåterställning, hjälpte inte, återställde standardinställningar i iexplore, hjälpte inte heller, ominstallation av FF hjälpte inte heller. Proxy är inte ikryssat någonstans.
Installerat om nätverkskort, protokoll och tjänster, samma fel fortfarande. Installerade chrome för att se om det var fel i inställningarna i IE och FF, får samma fel där....
Fan va bra, har haft detta problem i flera dagar nu, blev nästan tokig! Tack så mycket för hjälpen!!