Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Haha, du har ju ingen aning om hur deras politik ser ut. Centerpartiet ligger fortfarande, trots deras allianssamarbete, närmare den röda regeringen, sett till C faktiska politik. Att Maud slynan gett upp alla sina viktigaste frågot för att stå bakom Reinfeldt är skrattretande. Fattar inte hur folk ens kan rösta på Centerpartiet nuförtiden. Hela blockpolitiken äcklar mig för övrigt, men det är inte förvånande att det blivit såhär. Det är ju faktiskt givet och historiskt bevisat att politiken för eller senare blir blockpolitik. Tror inte det kommer dröja länge tills vi ser allt färre partier i riksdagen och sakta närmar oss ett system likt USA:
Centerpartiet är alltså inte närmare de rödgröna, nej. Det är ett tag sedan man gjorde en kraftig högersväng tillbaka till de ideologiska rötterna. I vissa frågor (företagande, RUT etc) så är C till höger om M idag. Jag röstar på C eftersom jag står där ideologiskt: högerliberal som tycker att miljöfrågor också är viktiga. Då finns det inte så många partier att välja mellan.
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
PS. Om du på allvar tror att S någonsin skulle kunna samarbeta med SD vet du inte ett smack. Det hade inneburit slutet för S.
Jo, det kan vi dock vara överens om. Känns som något slags önskedröm för en del uppenbarligen. Helt orealistisk dock.