2010-11-14, 23:00
Medlem
Aragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Nej, du stjäl ju bilen i så fall!

I detta fall fanns ju en överrenskommelse om en vidareförsäljning där bilägaren skrivit över sitt ägande (om jag fattat rätt).

Nej inte stöld, men olaga brukande
Citera
2010-11-14, 23:02
Medlem
Aritocs avatar
Du kan ju fortfarande polisanmäla honom för grovt bedrägeri.
Citera
2010-11-14, 23:03
Medlem
Skulle jag vart så jävla pantad och gjort nått dylikt så hade det funnits
en rolf mindre i malmö snarast.

Hoppas du gör nått med denna jävla tattare,det räcker inte med att knäcka knäskålar på
en sån här idiot.Han lär grävas ner för själsligt lugn.
Citera
2010-11-14, 23:06
Medlem
DexterSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Funkar det verkligen då? Inkasso menar jag, ord lär stå emot ord.
Tror inte polisen kan göra något åt det då TS faktiskt gav ifrån sig bilen.

Tveksamt om polisen kommer inte att göra något då det handlar om en affärsuppgörelse (han lovade att sälja bilen men har inte lyckats). Möjligen skulle det gå att rubricera som bedrägeri, men då måste TS samla ihop tillräckligt med dokumentation, annars läggs förundersökning ner i brist på bevis.

Återstår då handräckning via fogden (TS vill ha tillbaka bilen). Ziggen bestrider och det hela läggs ner om TS inte stämmer i tingsrätt (hemförsäkring betalar normalt kostnad för jurist till ca 70-80.000 spänn).
Citera
2010-11-14, 23:07
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajjt
och du lämnar över din bil utan att ha fått betalt?

Skulle han ha anlitat Blockets mellanhandstjänster? Eller vad förordar du?

Vårt förbannade samhälle är på väg käpp rätt åt hel*ete. Men vad tänker Svensson? Tja, det finns ju alltid nån firma jag kan betala för min säkerhet... eller vänta nu här. Ska vi ha ett samhälle där privata företag gör sig en hacka på vår osäkerhet inför varandra? Ett splittrat j-vla skitsamhälle - ett mångkulturellt fiasko helt enkelt.
Citera
2010-11-14, 23:07
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Skönt att sponsra kriminella med 190 000 Men han ska väl inte vara omöjlig att komma åt? Därav kan du ju tvinga honom att betala tillbaka pengarna. Glöm inte att kartlägga hans familj först
Citera
2010-11-14, 23:09
Medlem
bongiovis avatar
Va hemskt.... Undrar om man verkligen kommer över en sån grej.

Säljer inte denna människa någon bil också? Sugen på att se en bilannons från skojarn.
Citera
2010-11-14, 23:09
Medlem
g0dspirits avatar
Synd att vissa väljer att smutsa ner sig själva.

Ska man blåsa någon ska man göra det på riktigt och även med stil.

T.ex Helikopter rånet.
När jag läste om det tänkte inte jag "Oj vad synd"
Jag tänkte mer: Helvete vad brutalt gjort, visst det var fel men dom förtjänar fan dom pengarna. Stiligt!

Citera
2010-11-14, 23:11
Medlem
Aragons avatar
Sluta för tusan att ge TS rådet att gå till inkasserare, det kommer att sluta i fullständig tragedi och TS kommer bara att bli ännu mer blåst.

Tyvärr är det så att det finns många som utnyttjar tokjävlar när de får chansen till det. Lite som att stjäla godis från barn eller efterblivna
Citera
2010-11-14, 23:13
Medlem
Flockes avatar
Men? Han står fortfarande som ägare på bilen, hur svårt är det att bevisa att det är din bil? Är ju fortfarande stöld eller liknande. Bara att säga att du lånade ut den men han inte ger tillbaka den eller dylikt, sånt där kontrakt är väl inte giltigt ändå.

Om en bilhandlare ger nyckeln till en som ska provköra en bil och han inte lämnar tillbaka den, kan han inte anmäla honom då? Idiotiskt.

ANMÄL och begär bilen tillbaka.
Citera
2010-11-14, 23:14
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajjt
och du lämnar över din bil utan att ha fått betalt?
Till en zigenare?
Citera
2010-11-14, 23:20
Medlem
Falk.s avatar
Inte för att vara den som är den men namnet och bostadsort skulle gjort mig skeptisk, var försiktigare nästa gång, synd för dig TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in