2010-11-13, 14:42
Medlem
Jag tänkte slänga ut en tråd och ställa en öppen fråga om vad FB-folket vet om en viss person. Vill med denna tråden bara fråga om FB:s inställning till att ställa personliga frågor om personer som inte är officiella?

Detta rör sig om en vanlig/civil/oskyldig/helsvensk man som inte har gjort något olagligt, däremot något udda. Jag har aldrig träffat honom, och vet ej hur han ser ut. Däremot dyker hans namn upp ofta i de verksamheter som jag är ansvarig för (eller har varit), och jag undrar varför? Jag kan inte riktigt lita på att jag får sanningen genom att fråga honom själv, det är dessutom svårt att få till ett "möte" utan att jag från min sida är seriös, jag får inte uppta folks tid hursomhelst.

Kan jag bara kasta ut ett namn på en random snubbe och ställa frågor om honom, eller är det för mycket av häxjakt på en man som inte gjort något fel?
Citera
2010-11-13, 14:45
Medlem
qu4dros avatar
Så länge hans fb namn inte avslöjas och svenska lagar följs borde det vara ok
Citera
2010-11-13, 14:47
Medlem
Okej, vet ej om han finns på FB. Hoppas inte, för hans egen skull...

Några lagar tänkte jag inte bryta, vill bara slänga ut frågan vad folk vet om honom.
Citera
2010-11-13, 14:49
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremyroenick
Okej, vet ej om han finns på FB. Hoppas inte, för hans egen skull...

Några lagar tänkte jag inte bryta, vill bara slänga ut frågan vad folk vet om honom.

Om han finns på FB spelar ingen roll, bara du inte på något sätt förknippar hans Flashbackkonto med hans identitet.

För övrigt kan jag inte svara på din fråga.

EDIT:

Kanske även är smart om han inte känner till vem du är och kan relatera det till ditt FB-konto eller din fråga i allmänhet. Tror inte att du blir så populär i sådana fall.
Senast redigerad av Megabitus 2010-11-13 kl. 14:52.
Citera
2010-11-13, 14:56
Medlem
Zwanzigs avatar
Bara du håller dig till sanningen i din frågeställning så ska det gå bra.

Det är inte tillåtet att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer i syfte att utsätta dessa för andras missaktning.
Citera
2010-11-13, 15:03
Medlem
Stvres avatar
Vad bryr du dig för? Fråga först och sen om du blir bannad eller får tråden låst, so what?
Citera
2010-11-13, 15:08
Medlem
Ok, jag postar ny tråd om snubben ikväll.
Citera
2010-11-13, 16:39
Medlem
Jeckes avatar
En liten grundregel (tänk på att jag inte har hand om något forum där sådant förekommer, så jag är inte helt påläst) är väl att det ska ha någon form av diskussionsvärde även för andra.

Så att diskutera din okände granne har inget allmänintresse, annat än om man diskuterar vad det är denne har gjort (och som teoretiskt därmed andra också kan göra eller ha gjort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in