2010-11-12, 00:30
Medlem
Använd citera flera knappen.
Citera
2010-11-12, 00:31
Medlem
Substantials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SourTimes
. Även motsatsen, folket som vrålar "Troll!" vid varje intressant trådstart hade man gärna också gjort

Så sant, riktigt irriterande.
Citera
2010-11-12, 00:32
Medlem
Citat:
Visst skulle det göra det. Vi lägger till den i högen också. Även motsatsen, folket som vrålar "Troll!" vid varje intressant trådstart hade man gärna också gjort sig av med. Så där har vi två stycken i en.

Citat:
Ursprungligen postat av Substantial
Så sant, riktigt irriterande.

Det är mot reglerna o skrika troll nu för tiden, så bara rapportera.
Citera
2010-11-12, 00:37
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Använd citera flera knappen.

Citat:
Det är mot reglerna o skrika troll nu för tiden, så bara rapportera.

Så sant, kanske lite onödigt i detta fall, men det hindra onödiga dubbelposts.

Visste faktiskt inte att det är mot reglerna med troll-hojtande, men det är ju bara positivt!
Citera
2010-11-12, 00:37
Bannlyst
Gör inte som jag, skapa inte bråk och försök hålla dig till topic.
Citera
2010-11-12, 00:39
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obliver
Gör inte som jag, skapa inte bråk och försök hålla dig till topic.

Fin självinsikt i alla fall, och förslagen är goda.
Citera
2010-11-12, 00:40
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Citera inte första inlägget! Undantag är om man vill citera ett stycke av trådstarten.

Har aldrig förstått mig på det där. Vad är det för fel på att citera första inlägget jämfört med att citera något annat inlägg?

EDIT:

Citat:
Trolla inte skulle ju sitta fint.

Helt meningslöst förslag.

1. Det är inte mot reglerna att trolla.
2. Duktiga trollare som Gammal Hårdrockare och några andra bidrar till mycket rolig läsning. Många av våra "proffs-troll" är 30 gånger bättre skribenter än 70% av användarna.

Sedan så har vi en netiket vi bör följa, som egentligen underminerar idén med denna tråd. Men visst, vi kör på.

Min regel: Klarar du inte av att skriva mer än två ord på raken, låt bli.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-11-12 kl. 00:45.
Citera
2010-11-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Har aldrig förstått mig på det där. Vad är det för fel på att citera första inlägget jämfört med att citera något annat inlägg?

Är väl mest att det blir ett jävla scrollande...
Speciellt om ts skriver en rikigt jävla wall of text, så kommer 3 mongon direkt o citerar alltihopa o skriver "lol" "troll" "fake" under, så bam är du på sida två helt plötsligt :P
Citera
2010-11-12, 00:45
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Det är väl ganska uppenbart att om man skriver ett inlägg i en väl vald tråd, så är inlägget ett svar eller åtminstone en reaktion på trådstarten. Om alla citerar första inlägget så ser tråden dessutom förjävlig ut, och det tar onödigt mycket plats. Det är mina tankar gällande det

Nu var jag dessutom tvåa på bollen och missade din Edit.

Gällande trollandet så gäller ju denna tråden etikett, alltså någonting man helst ska hålla sig till, men inte någon regel. När det gäller Gammal Hårdrockare håller jag med om att det är kul, men Flashbacks stora värde ligger i att det är ett informationsforum, och för mycket trollande i fel delar av forumet förstör detta ganska effektivt.

Förslaget gällande ett eller två ord faller bra in under hatet mot oneliners så den köper jag
Senast redigerad av SourTimes 2010-11-12 kl. 00:47.
Citera
2010-11-12, 01:06
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Är väl mest att det blir ett jävla scrollande...
Speciellt om ts skriver en rikigt jävla wall of text, så kommer 3 mongon direkt o citerar alltihopa o skriver "lol" "troll" "fake" under, så bam är du på sida två helt plötsligt :P
Precis!

Citat:
Det är väl ganska uppenbart att om man skriver ett inlägg i en väl vald tråd, så är inlägget ett svar eller åtminstone en reaktion på trådstarten. Om alla citerar första inlägget så ser tråden dessutom förjävlig ut, och det tar onödigt mycket plats. Det är mina tankar gällande det
Så menade jag och synnerligen i kombination med Messers post.
Citera
2010-11-12, 06:14
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Citera inte första inlägget! Undantag är om man vill citera ett stycke av trådstarten.
Citat:
Då sätter vi den som en delregel Valter-Eggons förslag om att inte citera första inlägget
Tycker jag är ett jävligt dåligt förslag, tycker snarare man borde ha som regel att citera första inlägget om man är etta i tråden. Allt för ofta när TS blir förnedrad och hånad, vilket är jävligt kul, editeras trådstarten till "glöm de'rå..." eller liknande, då är allt det roliga förstört.
Så fortsätt citera första inlägget, men lägg citatet i en spoiler.
Citat:
Trolla inte skulle ju sitta fint.
Citat:
..
När det gäller Gammal Hårdrockare håller jag med om att det är kul, men Flashbacks stora värde ligger i att det är ett informationsforum, och för mycket trollande i fel delar av forumet förstör detta ganska effektivt...
Som AbrahamLincoln påpekar är det också ett askefft förslag. Trolleri har alltid varit en del av Flashback, och det har aldrig varit ett problem förens ni 90-talister klampade in och började ifrågasätta.
Det här är internet, och man bör alltid ha en rätt stor distans till det som skrivs här, så det ska inte behövas några jävla regler mot att skoja/trolla/ljuga/hitta på/krydda, det är upp till var och en att fatta när det är så.

Du har också helt fel i att Flashback är ett informationsforum, vad har du fått det ifrån? Det här är ingen jävla sökmotor eller frågelåda, utan ett forum där allt kan diskuteras. Självklart går det också bra att ställa frågor och få hjälp med grejer, men det primära målet är att diskutera alla möjliga olika ämnen, och då kommer vi in på trollförbudet igen: ska man bara få diskutera saker som verkligen har hänt?
Varför då i så fall?
Om jag skriver "igår hittade jag en AK47a i trappuppgången, hur kan jag på bästa sätt tjäna pengar med den?", varför är det då väsentligt att jag faktiskt hittade en AK47a? Varför kan vi inte bara diskutera frågeställningen? Bara för att någon ljuger i sin trådstart utesluter inte det att det kan bli en intressant diskussion.

Som det redan har nämnts (och pratats om i tusen andra trådar) tycker jag att "Trolljävel!"-kommentarerna sabbar mycket mer än trolltrådarna. Det fanns en tid när man sket i om TS hittade på eller inte, man diskuterade kring frågeställningen ändå för diskussionens skull, om man sen köpte skojet eller inte var upp till en själv.
Även då jagades troll, men inte som nu i form av massiv onelinerbombning som bara puttar upp tråden på Heta ämnen, utan då målade man in TS i ett hörn och motbevisade lögnerna.
Så länge trollning och trolljakt utförs med finess tycker jag det är fantastiskt kul och en bra del av Flashback och internet och verkligen inget som ska tas bort.

Förövrigt tycker jag inte det behövs någon jävla "extra regelbok" för hur man ska bete sig på Flashback. Använd sunt förnuft, följ reglerna och bete er som folk, anything goes utöver det, och det är just det som är grejen med Flashback.
Tror dessutom det redan finns en sån här tråd i Laidback...

Okej, här har jag faktiskt ett förslag: ge fan i att svara på alla inlägg i era trådar om svaren ändå inte för diskussionen framåt.
Vi kräver inte att ni uppmärksammar att ni uppmärksammat våra inlägg, och det blir mest chattigt när ni gör det.
Citera
2010-11-12, 07:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Nu var jag dessutom tvåa på bollen och missade din Edit.

Gällande trollandet så gäller ju denna tråden etikett, alltså någonting man helst ska hålla sig till, men inte någon regel. När det gäller Gammal Hårdrockare håller jag med om att det är kul, men Flashbacks stora värde ligger i att det är ett informationsforum, och för mycket trollande i fel delar av forumet förstör detta ganska effektivt.

Förslaget gällande ett eller två ord faller bra in under hatet mot oneliners så den köper jag
I en ny tråd med få sidor är det ofta uppenbart att man kommenterar trådstarten, men i en tråd med många sidor och subdiskussioner kan man lätt få intrycket av att man kommenterar ett nyligen postat inlägg om man inte citerar (eller på annat sätt markerar) trådstarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in