2010-11-12, 12:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin3
Man kan skicka PM till 1 mottagare åt gången.
admin3
Även jag stämmer in i klagosången och vågar påstå med belägg att det har fungerat finfint under den senaste månaden eller två att skicka till flera stycken mottagare.
Citera
2010-11-12, 12:17
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag fick ett trevligt pm iaf
Även jag fick ett PM från AbrahamLincoln
Citera
2010-11-12, 12:19
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Även jag stämmer in i klagosången och vågar påstå med belägg att det har fungerat finfint under den senaste månaden eller två att skicka till flera stycken mottagare.

Klagosång skulle jag inte vilja kalla det. Snarare en undran över vad som stämmer och inte stämmer. Och om påståendet stämmer, så varför kan vissa fortfarande skicka fler PM medan andra inte kan det.

Jag menar, om man tillsatt spärren för att minska på möjligheterna att skicka SPAM så är det väl i allas intresse att denna nya begränsning fungerar.
Citera
2010-11-12, 12:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Även jag fick ett PM från AbrahamLincoln

Är det nu vi ska ta på oss foiliehatten och konstatera att det pågår en konspiration "bakom kulisserna"?
Citera
2010-11-12, 12:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är det nu vi ska ta på oss foiliehatten och konstatera att det pågår en konspiration "bakom kulisserna"?

Lite risk för det är det allt

Men till Topic: Alltså om ni vill testa själva så låter jag mer än gärna Admin prova skicka PM från mitt konto. Så länge det inte är något snusk ni skickar
Citera
2010-11-12, 16:26
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Nu misstänker jag starkt att du har fel. Jag mindes att jag för inte så länge sedan skickade PM till fler än en användare åt gången. Det var i samband med något forumspel i LB.

Men jag bestämde mig för att testa detta. Jag lyckades nyss skrivar ett PM som jag skickade till co3ra, Dr_Dollar och JagSkrev som alla skrivit i denna tråd.

Jag hoppas att de kan bekräfta eller förneka om PM:et kom fram, då jag inte fick något felmeddelande när jag skickade iväg det.

Om det gick fram, måste det ju vara något fel i någon inställning någonstans...
I stand corrected, eller jag hade rätt tills viss del. Användare utan LB-tillgång kan skicka till 1 mottagare, hade man LB-tillgång så stod det av misstag fortfarande 5 på den gruppen. Det är nu korrigerat så nu borde det fungera som tänkt.
admin3
Citera
2010-11-12, 17:52
Medlem
Zwerchstands avatar
Kanske andra tillgångar spelar in ock. Här fås ännu
Citat:
Du får skicka upp till 5 meddelanden i taget.
Separera flera användarnamn med ';'
men om jag som adressat anger mig själv 5 gånger kommer 1 ex fram.
Citera
2010-11-12, 20:05
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
I stand corrected, eller jag hade rätt tills viss del. Användare utan LB-tillgång kan skicka till 1 mottagare, hade man LB-tillgång så stod det av misstag fortfarande 5 på den gruppen. Det är nu korrigerat så nu borde det fungera som tänkt.
admin3

Jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns en begränsning på någon användare. Så det var helt nytt.

Det är något som faktiskt är riktigt sunt. I alla fall med tanke på att det tidigare, innan införandet, var mycket spam PM som en fick i inkorgen. Har faktiskt funderat på vart de tagit vägen, men där har vi då svaret. Skönt är det i alla fall.

Men vad bra att problemet löste sig då.

Men jepp jepp, ha en trevlig helg.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-11-12 kl. 20:08.
Citera
2010-11-28, 22:06
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Klagosång skulle jag inte vilja kalla det. Snarare en undran över vad som stämmer och inte stämmer. Och om påståendet stämmer, så varför kan vissa fortfarande skicka fler PM medan andra inte kan det.

Jag menar, om man tillsatt spärren för att minska på möjligheterna att skicka SPAM så är det väl i allas intresse att denna nya begränsning fungerar.
Citat:
admin3

Men jag förstår inte detta.

LB = Laidback, eller?
Jag har tillträde till Laidback (dock har jag aldrig skrivit inlägg där, vad jag kan minnas) men jag får ändå detta meddelande när jag går in i min PM-box:

Citat:
Du får skicka upp till 1 meddelanden i taget.
Separera flera användarnamn med ';'
Tidigare har jag kunnat skicka upp till 5 pm åt gången (och det var absolut inte så länge sedan som ett halvår, utan kanske en eller två månader bara.)
Citera
2010-11-28, 22:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Men jag förstår inte detta.

LB = Laidback, eller?
Jag har tillträde till Laidback (dock har jag aldrig skrivit inlägg där, vad jag kan minnas) men jag får ändå detta meddelande när jag går in i min PM-box:

Tidigare har jag kunnat skicka upp till 5 pm åt gången (och det var absolut inte så länge sedan som ett halvår, utan kanske en eller två månader bara.)
Admin3 skrev ju att det nu är ändrat så att ingen kan skicka mer än ett, pga massutskick.

Citat:
Ursprungligen postat av Admin3
Man kan skicka PM till 1 mottagare åt gången.
admin3
Citera
2010-11-29, 00:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag testade att skicka till 4 eller 5 för ett tag sen, kanske en månad sen.
Funkade icke!

Så mao så fungerade det som det ska. Tack admin
Citera
2010-12-07, 22:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
admin3

Nu är ju inte Admin 3 kvar. Men märkte precis att jag inte längre kan skicka PM till fler än en. Även om jag har tillgång till LB som nu skulle vara kravet på att kunna skicka fler.

Någon som vet vad som är fel? Har det skett ändringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in