2010-11-09, 17:30
Medlem
Gamlings avatar
Installerade Win 7 fr ett tag sedan och kopierade drfr ver en massa filer till min d: drive. Installerade Win 7 p c: som jag formaterade under installationen. Fick prova ett par gnger pga dlig lsbarhet p DVD'n (efter att ha brnt om den i lg hastighet gik det dock vgen).

Nr Win 7 var installerat kunde jag dock ej se d: s jag letade efter diskhanteringsverktyget och hittade efter ett tag diskmgmt.msc dr disken (och partitionen) fanns, dock utan enhetsbeteckning.

Jag gav partitionen enhetsnamn d: s att den blev tkomlig, men d var alla filer borta Totalt borde jag ha ca 150 GB p d:.

Partitionen r NTFS p 931,51 GB, 100% free i dismgmt.msc. Utforskaren visar 143 MB Used space.

Till min frga; finns det ngra bra verktyg eller tricks fr att komma t mina filer p d: disken? Jag har inte rrt den sedan jag tilldelade den sin enhet...
Citera
2010-11-09, 17:57
Medlem
hasenfrasens avatar
GetDataBackNTFS eller Recuva funkar.
Citera
2010-11-09, 18:02
Medlem
Finns rddnings/recovery program.

File Scavenger
Handy Recovery

Dessa tv gillar jag fr de har ven snabb skning (frutom den grundliga lngsamma) och rddar hela mapp strukturen s att man slipper sitta och sortera eftert. Finns flera som testats och rekommenderats av andra nedan men jag har inte testat de andra fr jag var njd med File Scavenger och Handy Recovery.

DataRecovery
http://tokiwa.qee.jp/EN/dr.html

PC Inspector File Recovery
http://download.cnet.com/windows/con...html?tag=mncol

GetDataBack NTFS
Recover My Files

Vill man bara fixa finns ven testdisk men den r p grnsen till obegriplig om man inte samtidigt lser manualen. Dessutom r det skrare att frst flytta p sina grejer med rddnings/recovery program.
Citera
2010-11-09, 19:50
Medlem
Gamlings avatar
Tack hasenfrasen och panpo98!

Jag probar era rekommendationer och terkommer vid behov!
Citera
2010-11-14, 21:56
Medlem
Gamlings avatar
Jag ber att f tacka fr rekommendationen!

Recuva fungerade utmrkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in