Citat:
Ursprungligen postat av snuddddas
Jag var länge arg på Pierre. Länge. Hur fan kunde du göra så här? Varför sa du ingenting? Vi hade kanske kunnat hjälpa dig innan det gått så långt? Jag är fortfarande arg/ledsen/förvirrad och kommer inte att kunna vara vän med honom längre.
Men även om jag är arg så har jag några invändningar mot vad som skrivits i tråden. Och jag vill bidra med vad jag vet.
Han erkände själv många brott. Barnporren och umgänget med den ena tjejen -B- både erkände och förde han fram själv. Han erkände sexköp men nekade till koppleri -A- och han blev ju inte ens åtalad för det. Varför står i domen. Under förundersökningen kommer det fram bevis att han 2006 haft sex med ytterligare en 14-årig tjej -C-. Han nekar att det var 2006 men döms för det. Han har i efterhand fått det bekräftat att det var 2006 och inte 2007. Då drar han tillbaka sin överklagan.
Domen fastställs och han döms till två års fängelse.
Han erkänner att han är skyldig till barnporrbrott. Han erkänner filmer på unga tonårstjejer men nekar att han skulle haft en film med en femårig pojke på datorn. Av alla filmer så var det en inte-helt-nedladdad .partial-fil som konverterades om till en .avi fil av utredarna. Jag vet inte hur det är med det, men det har jag fått återberättat av mig av flera personer som varit i kontakt med honom.
Han bad också om att hellre få avtjäna sitt straff i fängelse än en eventuell villkorlig dom. Det verkar som att han fick det.
Allt jag vet har jag fått berättat av gemensamma vänner som har varit i kontakt med Pierre.
Hur mycket han än vill tjäna av sitt straff i fängelset så kommer han oavsett bara sitta 1,6år av sitt 2 åriga straff då resten av de 6 månaderna blir till villkorlig dom.