Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Utveckla hur datorn dog. Vad hände? Hur uppträdde den? Visades det nån text på skärmen?
Citat:
Ursprungligen postat av anwes1
Startar datorn? Det brukar inte sparas någon error fil vad jag vet. Dock så kan W7 säga att nått program stött på ett problem eller datorn och att du borde felsöka. Aldrig hjälpt mig vid data krångel. Men vad gjorde du innan den krashade?
Spelade, har varit såhär i några år nu, random crasher så en ny hårddisk är på ingång (har bytit ALLT annat i den, så ja, det som återstår är Windows eller Hårddisken

) Å andra sidan så har jag testat med vista och XP samma problem där. Och ja, datorn startar, den jag skriver från nu.
Citat:
Ursprungligen postat av sinther
Överhettning kan ju vara en orsak. Höll du på med något krävande när datorn dog?
Har Lian Li's fläktkontroll med termotetrarna inpillade vid grafikkortet och vid CPU, enligt den så är det aldrig varmare än 35C på flänsarna. Kanske 40 på sommaren. Kan iofs vara grafikkortet, men tycker inte att ljud ska hänga sig vid grafikkorts krash.
Men nu var det inte varför den krashade jag var ute efter, det är helt random, kollar porr eller spelar spel, kommer alltid utan förvarning, eller ja, kollar jag porr så får jag röra lite på musen (pekdonet alltså...) innan allt hänger sig.