2010-11-03, 07:45
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst måste ribban ligga rejält högt här eftersom den regeln nästan aldrig tillämpas. Så även om jag inte vill sänka den visst är den i praktiken nästan onödig?
Citera
2010-11-03, 07:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Visst måste ribban ligga rejält högt här eftersom den regeln nästan aldrig tillämpas. Så även om jag inte vill sänka den visst är den i praktiken nästan onödig?
Men den är väl kopplad till "uppmaning till brott"? D.v.s. uppmaning till hatbrott, t.ex. "nu dödar vi alla judar" kan RP:as? Å andra sidan: sådana inlägg görs ju varje dag... så du har nog rätt..
Citera
2010-11-03, 07:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Nja, folk varnas lite då och då för 1.03.
Bannlysning har dock aldrig tillämpats vid 1.03 såvitt jag vet.
Citera
2010-11-03, 07:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Som svar på rubriken:

https://www.flashback.org/sok/1+03?f=123

Mycket möjligt att du kan hitta nån permban bland dessa varningar, men då troligtvis mer beroende på att medlemmen har varit varnad tidigare snarare än beroende på regelbrottet i sig.

Men att påstå att regeln aldrig tillämpas är - som sökningen visar - direkt felaktigt.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-11-03 kl. 08:01.
Citera
2010-11-03, 08:07
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Som svar på rubriken:

https://www.flashback.org/sok/1+03?f=123

Mycket möjligt att du kan hitta nån permban bland dessa varningar, men då troligtvis mer beroende på att medlemmen har varit varnad tidigare snarare än beroende på regelbrottet i sig.

Men att påstå att regeln aldrig tillämpas är - som sökningen visar - direkt felaktigt.
Ok även en blind höna hittar ett korn ibland. Men visst är det en av dom regler som åberopas minst på forumet?
Citera
2010-11-03, 08:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ok även en blind höna hittar ett korn ibland. Men visst är det en av dom regler som åberopas minst på forumet?

Det kan jag till viss del hålla med om.
Finns ju otaliga exempel på inlägg som definitivt skulle kunna falla under regel 1.03 som innefattar hatiska uttalanden mot t. ex. etnicitet, religion och sexualitet, men som det inte vidtas några som helst moderdatoråtgärder mot.

På sin höjd så plockas kanske inläggen bort pga OT eller att de inte tillför något av värde till trådarna, men det är ungefär allt som händer.
Citera
2010-11-03, 08:22
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kanske någon tror att jag lobbar för att skärpa reglerna? Nej tvärtom har vi nog av pekfingrar där utanför FB så låt oss fortsätta att ge dom fingret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in