2010-11-02, 21:43
Medlem
Golonkas avatar
Den här frågan har säkert ställts förut och jag har sökt men inte hittat ett bra svar. Jag vet heller inte var jag skall ställa frågan för det finns inget tekniskt support i forumsdelen Flashback!

Hoppas på överseende om jag postat fel!

Problemet är att det nu är andra tillfället jag skrivit ett långt och ganska genomarbetat svar i en tråd där en del tid (timmar) lagts ner på att läsa på lite, plocka fram källhänvisningar mm samtidigt som jag skriver på inlägget. När jag slutligen blivit klar och trycker på posta-knappen så får jag ett meddelande att jag inte är inloggad och uppmanas skriva in anv och lösen. Jag hamnar då i en TOM ruta utan mitt inlägg. Vid ett annat tillfälle försökte jag genom att trycka på bakåt på webbläsaren gå tillbaks till inlägget för att göra en copy-paste, men det gick inte heller! Inlägget borta!!

Vad skall man göra för att inte loggas ut och hur kan man rädda sitt inlägg om det trots allt skulle hända?
Citera
2010-11-02, 21:48
Medlem
epost72s avatar
Kom ihåg mig eller vad det nu står vid inloggningsrutan.
Citera
2010-11-02, 21:55
Medlem
Jag har inget svar på din fråga, men ett tips är att skriva inlägget i någon fristående texteditor och klistra in det i webbläsaren när det är klart och sedan fixa eventuella finesser som fetstil etc där. Då riskerar man inte att förlora hela sitt verk om sådana här knasigheter inträffar.
Citera
2010-11-02, 22:03
Medlem
micaeles avatar
Efter första gången lär man sig snabbt... Antingen skriver du i t.ex. Notepad och klistrar därefter in, eller så kopierar du ditt inlägg snabbt och enkelt med jämna mellanrum (Ctrl-A, Ctrl-V).
Citera
2010-11-02, 22:20
Medlem
Eller så skaffar man programmet ClipMate så räcker det med att kopiera texten så sparas den automatiskt i programmet och är redo att lätt tas fram sedan vid ev. behov.
Citera
2010-11-03, 03:17
Medlem
Zwerchstands avatar
Se utkastet som en säkerhetsfunktion. Den triggas efter 15 minuters inaktivitet mot server, vill jag minnas, så förhandsgranska oftare.
Citera
2010-11-03, 13:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Eller så skaffar man programmet ClipMate så räcker det med att kopiera texten så sparas den automatiskt i programmet och är redo att lätt tas fram sedan vid ev. behov.
Och använder man Firefox räcker det med ett litet tillägg som fixar samma sak: Textarea Cache :: Add-ons for Firefox
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in