2010-11-01, 23:11
Medlem
GrimFausts avatar
Diverse mögelostar!
Citera
2010-11-01, 23:21
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Protip: Fyll en kastrull med vatten och ställ den öppnade burken där..dvs om man nu vill äta från burken för att slippa disk.
...eller ställ burken på ett element vid ett halvöppet fönster över natten. Då slipper man t.o.m torka kastrullen och raviolin blir precist lagom varm för att kunna ätas med fingrarna. Noll disk

OnT: Häll raviolin i en form, pressa i litet vitlök, finskiva i litet squash/zuccini, tomater, lök.. vad du vill.
Gör en enkel och billig béchamelsås (smält smör/margarin i en kastrull, vispa i mjöl tills att det blir en halvfast smet. Häll sedan i mjölk (häll i litet i taget låt koka upp mellan varven tills du har fått en tjock sås). Salta och peppra. Låt sedan den koka i några minuter.

Häll sedan såsen över raviolin och grönsakerna, riv över ost och kör i ugnen (225C) tills allt har fått färg. Strö oregano över det hela. Klart!
Smaklig måltid
Senast redigerad av Kattolf 2010-11-01 kl. 23:24.
Citera
2010-11-02, 15:42
Medlem
Andersons avatar
Käkade ravioli igår, och då fick det åka ner lite stimlad falukorv och champinjoner. Smakade helt ok!
Citera
2010-11-02, 17:14
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
...eller ställ burken på ett element vid ett halvöppet fönster över natten. Då slipper man t.o.m torka kastrullen och raviolin blir precist lagom varm för att kunna ätas med fingrarna. Noll disk

OnT: Häll raviolin i en form, pressa i litet vitlök, finskiva i litet squash/zuccini, tomater, lök.. vad du vill.
Gör en enkel och billig béchamelsås (smält smör/margarin i en kastrull, vispa i mjöl tills att det blir en halvfast smet. Häll sedan i mjölk (häll i litet i taget låt koka upp mellan varven tills du har fått en tjock sås). Salta och peppra. Låt sedan den koka i några minuter.

Häll sedan såsen över raviolin och grönsakerna, riv över ost och kör i ugnen (225C) tills allt har fått färg. Strö oregano över det hela. Klart!
Smaklig måltid

låter inte hälsosamt, att låta den stå ljummen så länge..
Citera
2010-11-02, 17:57
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Jag äter inte färdigmat i allmänhet men är också en sucker för burkravioli.

Jag brukar pigga upp den med att fräsa lite lök, vitlök och andra grönsaker (vad jag har hemma, till exempel paprika och zuccini) i pannan innan jag häller över raviolin. Sen tillsätter jag lite sambal oelek och kanske en skvätt creme fraiche eller grädde. Sen på med parmesanost och ät.
Citera
2010-11-02, 18:17
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
låter inte hälsosamt, att låta den stå ljummen så länge..
Så länge burken inte är öppnad så är det ingen fara. Konserver du vet
Citera
2010-11-02, 18:51
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Så länge burken inte är öppnad så är det ingen fara. Konserver du vet

Ah, då kanske det funkar. fick luffarbilden föreställande en person som öppnar en burk varpå han ställer den på ett element över natten..
Citera
2010-11-02, 21:31
Medlem
Continental Ops avatar
tjacka ett kilo frysta ärter (jävligt billig fryst grönsak med hyfsade näringsvärden) o låt stå lite i vatten från vattenkokaren som du sen häller av o häller ner i raviolin
Citera
2010-11-03, 02:08
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ah, då kanske det funkar. fick luffarbilden föreställande en person som öppnar en burk varpå han ställer den på ett element över natten..
..och spelandes munharmonika medan han väntar

Skämt åtsido.. För att få burkraviolin att smaka passabelt så krävs dedikation och energi, (och en hilvites massa kryddor)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in