2010-10-30, 19:05
Fick trojaner i datorn för några veckor sedan vilket ledde till att det inte längre gick att komma in på systemet. Lyckades med hjälp av en gammal XP-installationsskiva göra en reparation och åter komma in i systemet. Problemet var bara att det var fullt med registerfel i datorn och bl.a. fungerade inte Internet explorer och således inte heller Microsoft update. Lyckades med möda hitta sp2 och sp3 som torrent och installera manuellt (firefox funkade). En del av problemen löstes, men Internet explorer vägrade fortsatt att vilja öppna sig, tangentbordet dog och vissa program kunde inte installeras. Började bränna ner en del filer jag ville ha sparade på skivor i syfte att formatera skiten och börja om från början. Men mitt när jag börjar spara ner grejer får jag plötsligt impulsivt idén att, tja varför inte göra en kopia på hårddisken (gjorde även en cd) av installationsskivan och helt enkelt manuellt ersätta sp1 med sp2 i hopp om ett mirakel. Jag kan ju alltid reparera med original-cdn tänkte jag. Sagt och gjort installerade jag min Windows-kopia med sp2 istället för sp1 och har nu fått ångra det bittert.
Varje gång jag startar datorn kommer det fram att den håller på och uppdatera till Windows XP, sen startar den om. Sätter jag i originalskivan frågar den om jag vill reparera Windowsinstallationen, för att sedan fråga om jag vill fortsätta med uppdateringen till Windows-XP, men säger sedan att partitionen är trasig eller något liknande.
Finns det något jag kan göra eller är det bara att formatera bort allt som finns på hårddisken?
Varje gång jag startar datorn kommer det fram att den håller på och uppdatera till Windows XP, sen startar den om. Sätter jag i originalskivan frågar den om jag vill reparera Windowsinstallationen, för att sedan fråga om jag vill fortsätta med uppdateringen till Windows-XP, men säger sedan att partitionen är trasig eller något liknande.
Finns det något jag kan göra eller är det bara att formatera bort allt som finns på hårddisken?