Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Fattar inte judarnas förnekande av Jesus. Jag menar, deras obetydliga religion resulterade ju i kristendomen.
Hade jag varit jude, denna tänkande människogrupp, hade jag i vart fall reflekterat över fenomenet Jesus.
Tycker det ändå är märkligt tyst från "det utvalda folket" när man trots allt råkar vara det man utger sig för.
Vi snackar ju inte om någon lokal indian-religion här trots allt.
"Det är klarlagt att vi inte fick NT från dem därför att NT fördömer den judiska religionen genom hela NT. Och beträffande GT, så fanns ingen jude per-definition-religion, före återvändandet från den Babyloniska fångenskapen, kort efter 536 F.K. Deras historiker Josephus skrev, "Så judarna förberedde arbetet. Jude är det namn de kallas från den dag de kom från Babylon." De enda skrifterna som skrevs efter återkomsten från Babylon är, kungaboken,krönikeboken, Ezra och Nehemiah (alla de är historiska och inte doktrinära) Haggai, Zechariah och Malachi. I dessa skrifter mottar judarna ingenting annat än reprimander för deras omoral och försyndelse genom deras avvikande från religionen i GT. Den tidigare högste Rabbinen i USA Rabbi Stephen F. Wise sade att: "Återvändandet från Babylon och introduktionen av den Babyloniska Talmud markerar slutet på Hebreism och början på judendom." Denne Rabbi var korrekt i att särskilja den äkta religionen i GT såsom Hebreism, för det var religionen för de äkta Hebreerna, vilka inte var judar. Judendom, judarnas religion är såsom Rabbin sade, baserad på den Babyloniska Talmud, vilken innehåller den 'muntliga lagen'. Den skrevs aldrig såsom del i Bibeln. Denna 'muntliga lag' vann gradvis större makt bland judarna än den skrivna lagen i Bibeln, med vilken den ofta stod i konflikt till. På Guds Sons tid var den Babyloniska Talmud känd såsom "De äldres traditioner".
Guds Son sade till judarna: "Rätt profeterade Esaias om er, Ni hycklare, såsom det är skrivet: 'Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärtan äro långt ifrån mig; och fåfängt dyrka de mig, eftersom de läror de förkunna äro människobud.'Ni sätter Guds bud å sido och håller människors stadgar. Alltså; Ni upphäver Guds bud för att hålla erdra egna stadgar!"
"Ni gör fel, ty ni förstår inte skrifterna, ej heller Guds makt"
Detta var judarnas religion. Såsom Rabbi Stephen F. Wise sade, Judendom, såsom särskiljd från Hebreism, den äkta religionen i GT. Kristendomen tog intet från någon judisk religion för vi har aldrig tagit någon del av Kristendomen från Talmud. Naturligtvis gav judarna inte NT till oss eftersom NT är motsatt och fördömer den judiska Talmud religionen.
Detta om judens religion.
Angående judens 'ras'. Så berättar deras store historiker Josephus att judarna var ett folk särskiljt och separat från Guds folk Israel, dock levde judarna kring de övriga Israelerna."
översatt från "Bibeln är INTE en judisk bok" av Bertrand L. Comparet
-Alltså, vänligen lär dig att
allt inte är judiskt. Och självklart motsätter sig judarna Gud och Gud's Son ty Satan är judendomens läromästare.