2012-05-15, 10:58
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Ebay 52 usd cks77

100% äkta, 100% samma ljud

Jag ångrar att jag var dumsnål och köpte fakes/rejects från ebay. Det enda som är 100% är att det är något fel på dom.

Ingen förutom du verkar ha fått en riktig undermålig produkt från den säljaren. Beskriv vad som är fel.
Hur många timmars inspelning har dom fått?
Citera
2012-05-15, 11:10
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlD
Tjena,
behöver lite hjälp med att bestämma vilket av dessa två jag borde köpa:
http://www.aiaiai.dk/store/headphones/tma-1
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/professional_headphones-headsets_headphones_502188
Kommer använda den till att både lyssna på musik samt att DJ:a lite lätt (inget seriöst).
Har kollat på reviews till båda och lutar lite mot TMA-1. Har dock inte hittat någon stor skillnad som har fått mig att välja den ena av dem två.
Om ni har använt /använder någon av dem ge gärna en liten review, skulle uppskattas starkt, vad som är bra och dåligt med dem osv.
Viktigt är för mig att dem har bra bass, fast inte överdriven och att dem inte läcker för mycket, samt att dem kan stänga ute ljud (vilket båda verkar göra). Överlag rent och bra ljud är givetvis självklart!

Ifall ni har några förslag på bra hörlurar i samma prisgrupp dela gärna med er!

Det är rätt stor skillnad ljudmässigt mellan dessa två.
HD25 är ganska balanserad och är relativt neutral tills vi kommer upp till övre mellanregistret - diskanten där den tar en något ljusare och aggressivare bana vilket är signaturen för den här hörluren. Detta gör att det är en hörlur som låter detaljerad och har en del attityd vilket passar pop och framför allt rock. TMA-1 är dess motsats. Väldigt kraftfull aningens otajt bas, något undantryckt mellanregister och en diskant som är väldigt nedtonad. Detta gör att dom låter väldigt varma och något beslöjade. Dom är justerade så här för att passa DJ användande. Bas är det som försvinner först vid mycket oväsen och en allt för aggressiv diskant kan betyda örontrötthet vid längre användning.

För endast musiklyssning är det ingen tvekan om att HD25 är en överlägsen hörlur.
Citera
2012-05-15, 11:13
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd4ankeN
Drog iväg ett mail nu. Om man skulle jämföra dem här med a-JAYS four eller Klipsch S4, vad skulle skillnaden där vara? Kollat runt lite och bara läst bra saker om dem båda i princip.

Klipsch S4 är hemskt sibilant på gränsen till smärtsam. Du får ingen som helst av detta med CKS77.
Citera
2012-05-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Det är rätt stor skillnad ljudmässigt mellan dessa två.
HD25 är ganska balanserad och är relativt neutral tills vi kommer upp till övre mellanregistret - diskanten där den tar en något ljusare och aggressivare bana vilket är signaturen för den här hörluren. Detta gör att det är en hörlur som låter detaljerad och har en del attityd vilket passar pop och framför allt rock. TMA-1 är dess motsats. Väldigt kraftfull aningens otajt bas, något undantryckt mellanregister och en diskant som är väldigt nedtonad. Detta gör att dom låter väldigt varma och något beslöjade. Dom är justerade så här för att passa DJ användande. Bas är det som försvinner först vid mycket oväsen och en allt för aggressiv diskant kan betyda örontrötthet vid längre användning.

För endast musiklyssning är det ingen tvekan om att HD25 är en överlägsen hörlur.

Du verkar vara väldigt kunnig vad det gäller hörlurar så ska inte ifrågasätta dig för mycket. Blev dock lite förvånad över ditt svar! Av det som jag har läst för jag känslan av att TMA-1 är bra hörlurar även om du bara ska lyssna på musik. Din åsikt får mig att tycka att dom för det mesta bara verkar vara avsedda för att DJ:a. Är inte speciellt kunnig men vad menar du med att basen är otajt? Har dem inte mycket bas för att som du säger de försvinner vid mycket oväsen?
Du säger att HD25rna är bra för pop och rock. Lyssnar för det mesta på electro, house, dupstep och dessa gener är det någon större skillnad då?
Tack för ett bra svar iallafall!
Citera
2012-05-15, 14:35
Medlem
Kan man inte edit:a ett inlägg på FB?

Iallafall, kollade lite längre bak i tråden och hittade V-Moda M-80. Har kollat på lite reviews och dem verkar också vara rätt bra! Vilken av dessa 3 har bäst bas? Vill inte låta noobig men jag älskar hård bas när jag lyssnar på House.

Kom gärna med förslag på bra lurar!
Citera
2012-05-15, 19:09
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlD
Kan man inte edit:a ett inlägg på FB?

Iallafall, kollade lite längre bak i tråden och hittade V-Moda M-80. Har kollat på lite reviews och dem verkar också vara rätt bra! Vilken av dessa 3 har bäst bas? Vill inte låta noobig men jag älskar hård bas när jag lyssnar på House.

Kom gärna med förslag på bra lurar!

Bäst och bäst... Vad som är bäst i fråga om storlek och tajthet är upp till personen i fråga att avgöra själv. En aningens otajt bas behöver inte nödvändigt betyda en sämre bas. En något otajt eller långsammare bas kan betyda mer impact eller "tryck" vilka många gillar. Jag poängterar något här eftersom en riktigt otajt bas bara låter illa.
Det låter på hur du skriver att du är något av ett basshead och då kommer inte M-80 räcka till i kvantitet. Inte heller HD25-1 kommer vara speciellt bastung. Personligen föredrar jag Audio Technica M50 till dom genrerna du nämnde men det är en personlig preferens.

Andra hörlurar du kan kolla efter med riktig tung bas är Shure SRH750DJ, Denon D1100, Ultrasone HFI580/680/780.
Citera
2012-05-15, 22:08
Medlem
Pallevantes avatar
Söker ett par hållbara in-ear lurar med böjd kontakt, alltså så sladden ser ut som ett L på slutet. Jag använder lurarna med min ipod nano och då bara för ljudböcker, alltså är inte några supermembran för musik något jag behöver.

När jag inte lyssnar brukar jag snurra upp sladden runt spelaren, något som gör att lurarna börjar glappa efter ett tag. Gått igenom ganska många lurar i 100-200kronorsklassen på det viset. Jag misstänker att det är ett mindre problem om sladden har L-liknande kontakt.

Vet något om man kan beställa såna hörlurar man fick med ipod nano 2gen där spelaren hänger som i ett halsband? Gillade dom som fan, men dom gick sönder för ett par år sen och jag hittar inte nya. Man pluggade i en hel platta i ljudutgången och kontakten på nanon och hade den hängande i ett snöre runt halsen där lurarna också satt. Väldigt smidigt.

edit: hittade. lite dyra. http://www.mstore.se/m4n?seid=etailer-product&prodid=58519&viewMode=3
Senast redigerad av Pallevante 2012-05-15 kl. 22:13.
Citera
2012-05-15, 23:03
Medlem
Brojanicas avatar
Fick mina cks77 idag och gud vilken bas! Har bara hunnit lyssna 2-3minuter men återkommer imorgon!
Värda 370kr är de vilket fall som helst
Citera
2012-05-16, 20:09
Medlem
Svejsares avatar
1. Vad lyssnar du på för musik?
Mestadels hårdrock och metal, men även lite pop.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Ett kraftfullt skönt ljud.

3. Hur kommer du driva dom?
Sony Ericsson X10, och datorn.

4. Hur kommer du använda dom?
Hemma eller på tåget.

5. Budget?
Runt 1000-lappen

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?

On-ear eller over-ear.

7. Annat som är viktigt?

Gärna någon som man inte måste köpa från japan via ebay utan ska kunna hittas i seriösa webbshoppar.
Skön komfort är självklart ett plus.

8. Kom tillbaka till tråden och ge din feedback på lurarna!

Självklart!
Citera
2012-05-17, 11:19
Medlem
Jag har äntligen bestämt mig för jag vill/behöver ha för TV.

En 46-47 ", kan tänka mig både gå upp/ner några storlekar. Men det viktiga är att den har så bra bild som möjligt för pengarna, behöver ingen 3D eller nätanslutning i prisklassen helst under 7 000kr.

Philips 47PFL4606H (http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6988275&ref=section)
Panasonic Viera TX-P46G30Y (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=848212) lite surt att de precis höjt priset på denna..

Dessa är de jag har tittat mest på, men undrar om har en åsikt om dessa eller om man sitter på ett annat guldkorn som jag inte upptäckt än..
Citera
2012-05-17, 17:41
Medlem
Undrar ifall någon vet ifall dessa är värda att köpa

http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_sennheiser-adidas-originals_504687
Citera
2012-05-17, 21:20
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
1. Vad lyssnar du på för musik?
Mestadels hårdrock och metal, men även lite pop.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Ett kraftfullt skönt ljud.

3. Hur kommer du driva dom?
Sony Ericsson X10, och datorn.

4. Hur kommer du använda dom?
Hemma eller på tåget.

5. Budget?
Runt 1000-lappen

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?

On-ear eller over-ear.

7. Annat som är viktigt?

Gärna någon som man inte måste köpa från japan via ebay utan ska kunna hittas i seriösa webbshoppar.
Skön komfort är självklart ett plus.

8. Kom tillbaka till tråden och ge din feedback på lurarna!

Självklart!

Skulle säga en Creative Aurvana Live eller om du vill ha något lite mer designat Sony MDR-ZX700 eller Philips SHL5605 (Citiscape Downtown). Alla tre är väldigt bra ljudmässigt och komfortmässigt. Om du vill ha superisolering är Aurvana Live fel hörlur för dig. Jag skulle säga att Downtown isolerar bäst men Sonyn isolerar också rätt bra. Downtown är en on-ear medans dom två andra är over-ear. Downtown finns i tre färger. Se till att kolla med med återförsäjaren att du får den färg du vill ha utifall du skulle välja den.
Här har du en kille som lyssnat på mer hörlurar än jag gjort som talar om dessa tre:
http://www.youtube.com/watch?v=hGKj_tAnjwo
http://www.youtube.com/watch?v=FO4gjTcSjmc&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=xgJ3jIVU1f8&feature=plcp
Senast redigerad av Runkpapper 2012-05-17 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in