Personligen skulle jag rekommendera en
Sennheiser HD-598.
Väldigt bra till gaming, väldigt neutral och balanserad utan att kännas baslätta. Bästa komforten jag någonsin testat. Relativt lättdrivna. Du kan också köpa en HD-558 och göra den klassiska "tape mod" för att få den att låta nästan som en HD-598. Dom kommer dock aldrig vara lika bra som en HD-598, så om pengar är mindre viktiga skaffa en HD-598.
Ett annat alternativ är
HD-600 och HD-650. Personligen har jag en HD-600. Skillnaden är relativt liten mellan modellerna om man inte har en väldigt kraftfull (och dyr) förstärkare där HD-650 skalar bättre. Bortsett från det så anser jag inte någon vara bättre än den andra ljudmässigt. Det ät mer fråga om vilket sound du vill glida åt. HD-650 är en något mörkare hörlur med kraftfullare bas och något mer nedtonad diskant. Den har också större ljudscen. HD-600 däremot är i stort sett helt ofärgade och neutrala. En av dom mest neutrala hörlurarna på marknaden. Den är samtidigt organisk och naturlig. Dom här hörlurarna är också enastånde komfortabla men aningens sämre komfort än HD-555/HD595/HD-558/HD-598. Till gaming är dom lika bra eller något bättre. Behöver en hörlursförstärkare.
AKG K701/702
ENORM ljudscen, väldigt detaljerad. Bra komfort, men inte riktigt lika bra som Sennheiserlurarna över en längre tid. Extremt bra till gaming. Kanske tom aningens bättre än både en HD-598/HD-600.
Nackdelarna här är att denna hörluren kan upplevas som torr, kall och analytisk vid musiklyssning. Detta är en hörlur designad för klassisk musik och viss akustiskt och jazz. Den behöver en ännu kraftfullare förstärkare än HD-650.
Om du lyssnar på mycket rock, hiphop, elektroniskt och samtidigt vill ha en gaming hörlur i världsklass satsa på en
Fischer Audio FA-011. Om du vill spara några kronor är detta ett fantastiskt köp.
Ett annat alternativ är
Ultrasone HFI-2200/2400 och PRO 2900/900. Inte lika stort behov av förstärkning. Pro 2900/900 har en av dom djupaste och mest hårt slående baserna bland hörlurar på marknaden idag. Trots det så kommer basen inte att färga mellanregistret och diskanten är spraklande och väldigt detaljerad. Om du vill ha en lite mer nedtonad diskant för att förhindra örontrötthet över längre sessioner så är HFI-2200/2400 ett bättre val. Alla dessa är riktigt bra som gaming hörlurar.
Om du ska få ut maximalt ur någon av dessa hörlurar behöver du ett bra ljudkort alt fristånde DAC/amp. Att stoppa in hörlurspluggen i datorns gröna hörlursuttag är ingen bra idé alls...
Om du behöver råd angående detta kom tillbaka igen när du bestämt dig vilken hörlur som passar dig bäst.
Läxan man lär sig när man köper ett dyrt "gaming headset" från en icke hörlurstillverkare brukar bli kostsam på många sätt...