2012-03-06, 21:32
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1NGpin
Hej Runkpapper!

Hjälp mig att bestämma...

Jag vill har hörlurar för runt 600 :- men kan inte riktigt bestämma om de ska vara täckande eller in-ear.

Jag tänker att det är mycket skönare ljud med kåpor men samtidigt är det lite jobbigt (och kanske lite pubertalt) att bära på sådana. Syftet med dessa ska vara att bara lyssna på musik på resande fot. Helst med någon fodral som ingår - blir trött på glappande sladdar.

Gillar beats (i riktig mening, inte by dr. dre) och bas. Och så lite fula som det bara går för priset.

Tackar på förhand.

Rent ljudmässigt finns det inget som slår ett par Aurvana Live. Inget monsterbas, men dom har ett otroligt bra tryck samtidigt som dess varma mellanregister och lite mer laidback diskant är perfekt för all tung elektronisk musik och hihop. Konstruktionen är relativt hållbar mer framstår som ganska ömtålig. Kolla även även upp Superlux HD 660. Finns att införskaffa på Thomann. Behöver dock en hörlursförstärkare för att fungera.
Senast redigerad av Runkpapper 2012-03-06 kl. 21:49.
Citera
2012-03-06, 21:49
Medlem
antonstds avatar
Letar efter ett par hörlurar nu när mina koss porta pro har gått sönder, igen.

Ska användas till musik via datorn och möjligtvis via telefonen (Sony Ericson x10i)
Priset runt 1000 kr.
Lyssnar mest på metal men ska även funka till annan musik. Hellre ett detaljerat och balanserat ljud än ett basvidunder.
Inget in-ear grejer.
Citera
2012-03-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ja om man kan leva med den högre strömförbrukningen och ett svagt buzzande ljud från bildpanelen så är det plasma som har bäst bildkvalitet och saknar problem som clouding och eftersläpning som LED och LCD dras med.

Dock är väl inte ström förbrukningen lika hög längre på dom nya modellerna?
Citera
2012-03-06, 23:02
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd

Ska användas till musik via datorn och möjligtvis via telefonen (Sony Ericson x10i)
Priset runt 1000 kr.
Lyssnar mest på metal men ska även funka till annan musik. Hellre ett detaljerat och balanserat ljud än ett basvidunder.
Inget in-ear grejer.

Ok du kan tänka dig en hörlursförstärkare är en Superlux HD660 förmodligen det bästa man kan få för metal under 1000:- Att den kostar 350:- är givetvis ett stort plus... Utan förstärkare och om du inte har något emot att den läcker ljud lika mycket som en Portapro så är Alessandro MS1 en riktig höjdare för metal och annan rock. Rätt ampad kommer en HD660 ha mer bas än MS1. Om du kan tänka dig att använda en förstärkare och inte bryr dig om isolering så kommer en Fischer Audio FA-003 sopa banan med HD660 och MS1 både ljudmässigt och komfortmässigt med en ganska stor marginal enligt mig. FA-003 är inte riktigt vad skulle kalla balanserad men väldigt ergergisk, dynamisk med mycket attack och detaljskärpa. En hörlur perfekt för metal. Dom två andra besitter också dom egenskaperna.
Citera
2012-03-06, 23:06
Medlem
Sc0res avatar
Dags att köpa andra-tv nu, ska ha den i sovrummet så det blir blandat med vanligt tv-tittande, film och sport. Mest troligt så blir det inte att spela TV-spel eller så på den.
40-42" var tanken och inte lägga ut mer än 5 000:-.

Dessa är alternativen:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=851085
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=851099 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=857518) Skillnad på dessa två?

Har ni något ytterligare alternativ som är bättre lämpat för mina ändamål?
Citera
2012-03-06, 23:16
Medlem
Stanowskis avatar
Hej, har nyligen köpt en Samsung UE46D5005, och är grymt nöjd!
En fråga bara, Någon som har denna tv eller kan tipsa mig och varför jag ska eller inte ska köpa en wifi dongel? Har ingen aning vad man kan använda den till?
Citera
2012-03-07, 00:50
Medlem
Struisvogels avatar
Tänkte köpa mig ett par nya hörlurar till min ipod, lyssnar för det mesta på techno/minimal och reggae. Lyssnar även på mycket annat men det är framförallt för technon jag vill ha ett par bra hörlurar. Krav för mig är att de är klart och tydligt ljud men även en bra bas. Designen ska vara godtagbar, behöver inte vara kalassnygga men vill inte ha ett par som ser ut som skit. Sen är komforten viktigt, vill kunna lyssna på musik i ett antal timmar utan att få ont i öronen/huvudet, men det är väl ganska personligt...Prisklassen spelar inte så stor roll så länge det är bra grejer men bör väl inte överstiga 2000kr.
TackTack
Citera
2012-03-07, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel

Det låter som att Fischer Audio FA-011 är något för dig.

Här finns en välskriven review: http://www.head-fi.org/t/545368/review-fischer-audio-fa-011-off-the-deep-end

Dom finns även med naturlig träfärg: http://www.noisymotel.com/product.asp?ProductID=333

De kan köpas här: http://www.gd-audiobase.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e.tpl&product_id=148&category_id=5&option=com_virt uemart&Itemid=2

Och här: http://shop.frogbeats.com/fischer-audio-fa-011

Mvh
Citera
2012-03-07, 02:20
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Tänkte köpa mig ett par nya hörlurar till min ipod, lyssnar för det mesta på techno/minimal och reggae. Lyssnar även på mycket annat men det är framförallt för technon jag vill ha ett par bra hörlurar. Krav för mig är att de är klart och tydligt ljud men även en bra bas. Designen ska vara godtagbar, behöver inte vara kalassnygga men vill inte ha ett par som ser ut som skit. Sen är komforten viktigt, vill kunna lyssna på musik i ett antal timmar utan att få ont i öronen/huvudet, men det är väl ganska personligt...Prisklassen spelar inte så stor roll så länge det är bra grejer men bör väl inte överstiga 2000kr.
TackTack

Det här med komfort är väldigt personligt. Det finns hörlurar som jag testat som varit smärtsamma efter 5 sekunder men som andra anser vara dom skönaste hörlurarna dom någonsin testat. Allt har med huvudstorlek/ form samt öronstorlek göra. FA-011 är en väldigt bra hörlur, men det är en öppen design som kommer isolera relativt dåligt. Den isolerar bättre än många andra öppna lurar, men fortfarande mediokert. En iPod kommer inte kunna driva dessa tillräckligt utan du kommer behöva en portabel förstärkare. Komforten är enligt mig i absoluta värdsklass.
Om du istället vill ha en sluten hörlur med ett väldigt balanserat sound så är en FA-003 det bästa under 2000kr som går att få tag på. Om du kan leva med designen så har du en oslagbar kombination av komfort och ljudkvalitet i en sluten design.
Lite svårt att veta vad du menar med en bra bas, och jag fick inte mycket annat att gå på heller i fråga om ljudpreferenser. Om du vill ha en riktig kraftfull, djup bas är Ultrasone HFI-780 ett väldigt bra val. Den är lättdriven men har en opraktisk sladdlängd på 3m (går att korta relativt enkelt om man kan löda) Komfortmässigt så är den inte lika universiellt omtyckt. Annars är två säkra rekommendationer Creative Aurvana Live och Audio Technica M50 ljudmässigt. Båda har enligt mig riktigt bra komfort.
Citera
2012-03-07, 02:20
Medlem
Bonnatorps avatar
Är själv gamer och vill ha mikrofon. Därför använder jag ett par Sennheiser G4ME PC 360.
Helt underbara lurar i kombination med ett ordentligt SB-ljudkort som jag varmt rekommenderar.
Som vissa tidigare nämn om sina rekommendationer så är det ingen monsterbas då det är öppna lurar, men det är det bästa headsetet jag någonsin haft och troligtvis det bästa jag någonsin kommer ha inom många års tidsspann.
Citera
2012-03-07, 02:27
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Är själv gamer och vill ha mikrofon. Därför använder jag ett par Sennheiser G4ME PC 360.
Helt underbara lurar i kombination med ett ordentligt SB-ljudkort som jag varmt rekommenderar.
Som vissa tidigare nämn om sina rekommendationer så är det ingen monsterbas då det är öppna lurar, men det är det bästa headsetet jag någonsin haft och troligtvis det bästa jag någonsin kommer ha inom många års tidsspann.

Jag står bakom detta. Om man vill spendera pengar på ett headset till gaming är PC 360 det bästa som går att få tag på. Glöm allt vad 5.1 och 7.1 och allt annat nonsens företag som inte vet vad dom pratar om försöker sälja på er. Köp hörlurar av företag som kan något om hörlurar.
Citera
2012-03-07, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd

Priset runt 1000 kr.
Inget in-ear grejer.

http://www.thomann.de/se/akg_k601.htm

Detaljerat och klart ljud för priset du ville ha. Ingen överdriven bas, heller. Sjukt bekväma också, efter en kvart känns det som att man lyssnar i högtalare och inte lurar, de är bara halvslutna så man kan typ bara ha på dem hur länge som helst också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in