2008-09-04, 12:13
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Nej, oavsett om det är en ny eller begagnad tv så är det inte prisvärt idag. LX608D är förra generationens/årets 60 tummare från pioneer. Fortfarande riktigt bra skärm även om den nya generationen är förbättrad på en del punkter. Bl.a med bättre svärta.

Generationen som finns ute nu kallas för "G9" och den lanserades i Juni. Det finns två olika 60 tummare och dessa är LX6090 och LX6090H. Skillnaden på H och icke H är inbyggd mottagare för digitaltv, ett lite nyare användarsgränssnit samt en funktionen som kallas "Home Media Gallery’.

Priserna för dessa är 54900:- respektive 57900:-. Alltså en markant prissänkning från förra årets LX608D som kostade 75000:-.

Tack så mycket för hjälpen, hade missat att de nya låg så mycket bättre till i pris.
Citera
2008-09-04, 13:52
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ET-hansen
Jag hade tänkt mig att köpa en ny tv. En platt sådan. Ca 32". Jag är en student som vill ha så bra tv för så lite pengar som möjligt, såklart. Prisklassen 3000-5000 kr. Ge tips! Har själv hittat dessa:

Samtliga kostar knappa 5000 på elgiganten.

Vad tycks? Det mesta är för mig en ren djungel med HD hit och dit och blablabla.
Har tittat på dessa hos Elgiganten. Jag kan inte se nån nån skillnad mellan dessa och dubbelt så dyra apparater, verkar också ha samma funktioner.
Denna verkar riktigt prisvärd:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000if6UoPjT?Pr oductID=RU7D4QFH7sQAA AEWfmwxgKDJ&CatalogCategoryID=tjHD4QFHEiUAAAEO8VxZ tSy_
Citera
2008-09-04, 15:16
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Det är ju bra om du skriver ut vilka aparater det handlar om istället för att alla skall in på onoff och rota för att se om det är en apparat som man vet något om. Då får du kanske fler svar?

/capmac

Anledningen till att jag länkade var för att man ska kunna se specifikationer, prestanda osv.
Men här är modellerna:

SAMSUNG 32" LCD-TV LE-32A558 P3CXXE

Philips 32" LCD-TV 32PFL7423D/12
Citera
2008-09-07, 20:51
Medlem
Jag vill gärna ha lite tips på vilken TV jag ska köpa, har kollat runt lite men gav snabbt upp på grund av alla tekniska begrepp.

Jag kommer att använda min TV Genom datorn till filmtittande och serietittande. Avståndet mellan mig och Telemakapären kommer att vara ca 2,5-3 meter.

Har tittat på en Samsung LE-37A558.
Gillade designen väldigt mycket och tror att den kommer att passa perfekt i mitt fina rum. Frågan är om jag behöver en så dyr TV.

Tack på förhand - Darf
Citera
2008-09-08, 12:16
Medlem
Vad du ska använda TV:n till:
Jag kommer att koppla in xbox och dator (möjligt att det blir xbox360 samt dator med hdmi-kort) snart.

vad du kommer titta på mest:
Nerladdade filmer (dvdr, x264, hd, blueray)
Även spel från xbox.

tittaravstånd:
ca 3 meter

funktionskrav och övriga preferenser:
HDMI-portar
VGA eller DVI port (för möjlighet till andra datorer)
Scart-för xbox

Gärna att den kan funka för framtiden, med bluerayspelare och bra kvalitet som håller längre fram än tills imorgon.

samt vilka modeller du tittat på (om några):
Ger länkar till netonnet på alla, men vet att det finns billigare på andra ställen!

Andersson A320D
LG 32LG3000
Philips 32PFL5403D
JVC LT-32DA8ZU
Panasonic TX-32LED7FM

Vilken är bäst anpassad för mig? Alternativt annan?
Citera
2008-09-08, 14:25
Medlem
MKnugens avatar
Tänkte köpa mig en TV. Vet dock inte riktigt vad som är vasst och inte. Jag har tänkt att samtidigt köpa en laptop, och ha den kopplad till TVn. Kommer nog mest köra filmer från datorn till TVn, då via HDMI/DVI utgång i datorn. HD-material kommer det förmodligen bli en hel del av.
Har kikat lite på LG3000 37"
http://tinyurl.com/5gsgwx

Budgeten ligger väl runt 8000:-. Kom med förslag och synpunkter!

Hur viktigt är det med Full-HD? Denna har ju inte det.

Om man slänger på några tusenlappar och kör på en Samsung LE-37A656, som har 100Hz samt Full-HD (m.m I guess), kommer jag få en märkbart bättre bild?
Citera
2008-09-08, 20:50
Medlem
On fires avatar
Slänger in en snabb liten fråga här bara, ska köpa ny tv och har hittils bara kollat på plasma. Dock så ska jag nästan bara ser film från datorn och spela xbox på den.
Borde jag då skippa plasma då det tydligen skulle vara större risk för inbränning om man hade datorn eller xboxen som källa.
Vet inte hur stor risk det är men med tanke på att den nästan bara ska användas till det undrar jag lite.
Citera
2008-09-09, 16:49
Medlem
Bill Cliffs avatar
Hej! Jag ska inte köpa TV, för det har jag redan, men jag hade tänkt mig ett väggfäste. Nu är det så att jag är TOTALT off vad det gäller väggfästen och liknande. Så, innan jag inhandlar fästet så behöver jag tips om vad det är jag ska veta. Ska jag ha koll på några mått innan jag går till butiken? Jag behöver kunna proppa in sladdar bakom, så ett med lite utrymme vore bra, är det något speciellt man ska ha då? Någon modell? Sitter på en 32" samsung.

Tack på förhand /B. Cliff
Citera
2008-09-09, 18:09
Medlem
ap3s avatar
OK NU TAR VI DET EN SISTA GÅNG:

På en modern plasma är det nästintill omöjligt att få inbränningar!
Visst, kopplar du in datorn till tv'n och glömmer den på när du åker på semester så åker du säkert på inbränningar. Men vid normalt bruk så är risken minimal. Jag har tex själv somnat ifrån min tv så den har visat en statisk bild hela natten utan problem, lite ghostings bara.

SEDAN REDER VI UT DETTA OCKSÅ:

Inbränning = Fast inbränd bild i tv'n, vilket är nästintill omöjligt att råka ut för.

Ghosting = Tillfälligt inbränd bild som försvinner efter en timme eller så, ganska vanligt och helt ofarligt.
Citera
2008-09-09, 19:16
Medlem
Pendeltågs avatar
Någon som har en åsikt om denna:

37” PHILIPS. LCD TV. 37PFL3512D.

http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl3512d_12/37pfl3512d_12_pss_aen.pdf

Säljs för 5990 på ica-maxi just nu. Kommer titta på mestadels tv och film.
Citera
2008-09-10, 01:15
Medlem
Fråga om modellnummer

Jag är på plasma-jakt och har tittat på Samsungs 42:a A457, men såg nu att även A456 finns, är det exakt samma tv med annat modellnummer bara eller finns det någon skillnad att ta hänsyn till?

Sedan har jag kollat på Panasonics PX80 också, tips på vilken man bör välja av dessa två (eller 3 då) modeller är välkomna...
Citera
2008-09-10, 09:05
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremsly
Jag är på plasma-jakt och har tittat på Samsungs 42:a A457, men såg nu att även A456 finns, är det exakt samma tv med annat modellnummer bara eller finns det någon skillnad att ta hänsyn till?

Sedan har jag kollat på Panasonics PX80 också, tips på vilken man bör välja av dessa två (eller 3 då) modeller är välkomna...

Px80 eller a457 verkar hugget som stucket. Singla slant? Som sagt är båda bra tv-apparater, även om jag lutar lite åt px80'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in