Citat:
Jag köpte G10 i lördags. Som väntat är den i vissa lägen snudd på sämre än min gamla Philips tjocktv från 1991. Detta troligen för jag ännu matar den med analoga signaler. Men det tycks också bero på vad det är för program. Igår tittade jag på Yellowstone-programmet och det var mestadels väldigt fint. Har beställt en aktiv bordsantenn och ska se om det kan bli digitalt då. För jag har ingen lust att betala comhem för det varje månad.
Ursprungligen postat av VictorN
LG 50PS8000 eller Panasonic TX-P46G10, vilken bör jag slå till på? Kommer att spela mycket X360 på den men även kolla både på tv och filmer från datorn.
En dvd-film jag provade var grymt läcker att se men jag vet inte hur den var inspelad, alltså vad det var för upplösning och så. Men det är köpingserien del 2 från tv4 så den är ju nygjord. De har väl inte helt usla saker när de spelar in?
Wii funkar också utmärkt med standard kompositkabel men då är jag inte van vid andra konsoller med högre upplösning. Datorn har jag inte provat på tv:n än. Däremot beställde jag en komponentkabel till Wiit som jag hoppas ger några procent till. Men den & antennen dröjer nog ett tag innan de kommer.
Det du kanske ska vara uppmärksam på är supporten. De verkar inte alltför smarta där som synes i denna tråd; https://www.flashback.org/showthread.php?t=1096940 (glömde hur man gör om länknamn) där jag har problem med att tv:n tycks dra 30 W i avstängt läge, alltså inte stand-by.
Men som sagt, förutom förbrukning och icke läskunnig support verkar det bra.