2015-07-06, 00:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon som har denna: LG 32LF630V
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3099612

Funderar på denna som andra-tv, att ha på skrivbordet och främst kolla sport, och även någon serie ibland, när jag sitter där och fnular. Kommer nog se nästan alla matcher jag ser här.

Är det någon som tror något om denna?
Citera
2015-07-06, 11:25
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det någon som tror något om denna?
Fem papp är nuförtiden för dyrt för en 32-tummare. För de behov du beskrev klarar du dig gott med en nästan motsvarande LG, dock utan diverse lull-lull men till halva priset.

Uppstår behov av "SmartTV-funktioner" senare, så kan du alltid komplettera med en Androidsticka för en trehundring och ansluta till en av HDMI-ingångarna.
Citera
2015-07-06, 11:48
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Fem papp är nuförtiden för dyrt för en 32-tummare. För de behov du beskrev klarar du dig gott med en nästan motsvarande LG, dock utan diverse lull-lull men till halva priset.

Uppstår behov av "SmartTV-funktioner" senare, så kan du alltid komplettera med en Androidsticka för en trehundring och ansluta till en av HDMI-ingångarna.

Jag har det nu, dessutom är den bara 1366x768.
Citera
2015-07-09, 22:47
Medlem
Någon som vet varför tvn inte läser in en .srt fil så subsen kommer inte med. I datorn gör den det men inte i tvn.
Stödjer den inte detta eller kan man aktivera det på något sätt? Har en LG smart tv
Citera
2015-07-10, 09:30
Medlem
Jag är intresserad av en ny tv. Som det är nu har jag en Led tv 32". Har ungefär 4m mellan soffan och tv:n.

Är intresserad av en tv i prisklassen 8-10.000kr kan gå upp något om det är något speciellt.

Vill ha 3d på den och storleksklass 40"-55" hellre en lite mindre tv men med bättre kvalite. Ser film rätt ofta och spelar PS3 då och då men inte speciellt mycket.

Har ni något förslag?
Citera
2015-07-10, 15:55
Medlem
timmmys avatar
Letade efter tv i prisklassen 8000~ 50-60 tums idag. Svårt att bilda uppfattning om bilden när inte vanliga fimer rullar på skärmarna i affär. La dock märke till att tvs i min prisklass ofta hade 50hz (och sedan clear motion 200hz) eller liknande.. Visst bör man ha minst 100hz i uppdateringsfrekvens, har för mig att jag varit inne på en tv med 50 förut och där rullade inte bilden önskvärt.

Nu kikat runt på nätet och hittade denna. Verkar ha haft väldigt många mjukvarubuggar, därav det låga betyget. Det ska tydligen ha åtgärdats i en uppdatering under våren, har någon erfarenhet av denna? PS4 + film/tv.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFS8109/philips-55-smart-led-tv-55pfs8109#tab-specs
Citera
2015-07-10, 19:32
Medlem
Ja du bör definitivt inte köpa en tv i 50Hz. Inte värt att spara för mycket, bättre att lägga nån femhundring extra tex så får du en 200Hz men bra tum och skärpa.
Köpte en lg för ca 8-9 för någon månad sedan så bara kolla vilka tv som finns i din prisklass och separera bort de med kass upplösning
Citera
2015-07-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macca34
Jag är intresserad av en ny tv. Som det är nu har jag en Led tv 32". Har ungefär 4m mellan soffan och tv:n.

Är intresserad av en tv i prisklassen 8-10.000kr kan gå upp något om det är något speciellt.

Vill ha 3d på den och storleksklass 40"-55" hellre en lite mindre tv men med bättre kvalite. Ser film rätt ofta och spelar PS3 då och då men inte speciellt mycket.

Har ni något förslag?

Det blev en samsung UE55JU7005.
Citera
2015-07-23, 08:26
Medlem
hej,

jag har idag en Sony Bravia från 2005 och börjar fundera på leta ersättare.

min budget för nya tv är 15.000 kr. Det jag försöker leta en TV mellan 42-46 tum, bästa bildkvalite och ljud.Tvn ska helst ha lite bezel och vara relativ tunn.

finns det någon?
Citera
2015-07-23, 23:28
Medlem
Shurepals avatar
Nu lånar jag den här tråden lite. Jag sitter på en 8 år gammal plasma tv som jag känner har gjort sitt nu.

Nu till mitt problem. Jag letar efter en 50-55" tv med bra bild. Och tyvärr letar jag i en prisklass runt 6000-8000:- jag vet helt klart om att det är lågpris utan att blinka. Om det är så att jag vandrar in i ett helt annan dimension på tv'n för en extra tusenlapp så skulle jag även kunna göra det.

Jag var inne på Siba för att bara titta runt lite och fick världens jobbigaste säljare på mig som bara pratade HZ HZ HZ HZ om precis allt. jag finner det hela rätt konstigt då min kompis köpte en 60" tv för 6000:- och den har då aldrig släpat i bilden ens vid sport.

Jag ser även dyrare tv apparater som inte ens nämner hz. Men eftersom den här killen var så på och jobbig så frågade jag aldrig efter kontrollen för att ställa in den själv. Jag misstänker skarpt att dem ställt in den så den skulle se ut som skit bara för att tjäna mer pengar på apparater dem själva tjänar bättre pengar på.

Nu önskar jag era tips på apparater och vad jag egentligen ska titta efter. Tips och åter Tips.

Jag tackar hjärtligt för all hjälp jag kan få.
Citera
2015-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Jag hade av just dessa valt 48-tummaren från Philips.

Bra pris, bra grundfunktioner plus lite extra finesser som kanske kommer till användning när det beger sig.

Dock bör du nog leta vidare lite för att hitta något som du verkligen kommer att trivas med vad gäller såväl funktion som pris. Du avskyr 3D-TV, men ändå är tre av de fyra du länkade till just sådana...

Efter mycket om och men så köpte jag en snarlik från elgiganten. Skillnaden var att det var fyrsidig ambilight. Öppnade förpackningen och såg direkt att den var öppnad tidigare. Gjorde mig inget, men kontrollerade givetvis skärmen noga och såg en c:a 3cm repa mitt i. Påverkar säkert inte mycket när den väl är igång, men givetvis helt oacceptabelt. En retur väntar, och då denna tv nu är slutsåld så får jag börja om.
Citera
2015-07-26, 13:32
Medlem
PeterNosters avatar
flyttad
Senast redigerad av PeterNoster 2015-07-26 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in