2010-10-27, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Vad är du för någon jävla fjant?
SD har väl aldrig påstått eller framhålligt att människor utanför Sverige skulle ha en brottslig gen?

Vilka fakta pratar du om? Det verkar som du bara spottar ur dig massa inlägg utan substans och sedan intalar du dig själv att du har rätt.

Det var nån knast i partiet som sa detta. Så klart helt idiotiskt.

Fast man kan inte komma ifrån. Antingen är de dumma i huvudet eller lata. Några andra förklaringar finns inte. Varför kör de annars fortfarande häst och vagn och skiter genom att göra ett hål i sanden och torka sig med löv. De ligger ju flera hundra år efter oss i utvecklingen.
Citera
2010-10-27, 18:49
Medlem
Idioter! Sannerligen idioter!

När man tänker tillbaka på några Nobelpristagare, är det inte en del namn som på ett eller annat sätt är lite tveksamma? Jag menar:

Jimmy Carter (minns att jag för många år sen såg en dokumentär om Sovjets invasion av Afghanistan, Carter stödde afghanerna aktivt & "ville se ryssarna blöda" enligt folk som intervjuades

Nelson Mandela: Har väl sprängt en & annan byggnad i luften & har några människors liv på sitt samvete?

Och en av de senaste, Barack Obama: Fick man inte höra från ett & annat håll att det inte var helt rätt pristagare?
Citera
Medlem
zizacons avatar
Otroligt barnsligt. Vänsterpartiet bjuds ju som bekant in. Där har man inte sett några konflikter med deras risiga historia, vilja att avskaffa kungahus, och det ena med det andra som kanske inte är helt lämpligt.

Den ansvarige är sosse vad jag förstått av SvD's artikel och det förklarar väl hela saken. Oerhört fånigt att lämna en partiledare utanför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrslingerbult
KingSmithy, jag tackar och bockar för gästfriheten i den här tråden (vilket sammanträffande) och hoppas att ni inom en snar framtid kommer underfull med att personangrepp inte hör till den demokratin som ni tydligen värnar om.
Dina politiska idoler håller på med personangrepp hela tiden. Din bibel Expo och Aftonbladet gör det också.
Du gör det.

Vad är grunden till dessa så kallade personangrepp? Dina personangrepp.
Har du slagit upp rasism i nationalencyklopedin än och letat i SD:s ståndpunkter för att kontrollera om det i någon mån finnes något som tyder på rasresonerande?

Tänker inte gå in djupare när du resonerar som en förnekande åsiktstaliban...
Citera
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8027659.ab

"Nobelstiftelsen: SD har inte rätt värderingar
Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson är inte inbjuden till Nobelfesten.
– Sju partiledare är inbjudna men inte SD:s partiledare Jimmy Åkesson, bekräftar Michael Sohlman, vd Nobelstiftelsen."

Känns som att den där taktiken redan, typ misslyckats.

Vad tror ni om detta? Kommer martyrpoäng kunna plockas? Kommer det bli en livlig debatt som kommer ge SD mer uppmärksamhet?
Stort hyckleri. Men bra om det genererar diskussion som kan vädra lite i nya områden där den politiskt korrekta smoggen ligger kvävande tät.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
http://nyheter24.se/maktkamp24/460506-invandrare-praglas-av-en-aggressiv-gen

Jag pratar om fakta som säger att det inte finns mänskliga raser.

http://www.dn.se/debatt/ny-dna-teknik-visar-att-det-inte-finns-raser-1.842550

Hade jag varit lika cool som Jimmie hade jag sagt något i stil med "ägd" nu.
Lär dig skilja på en person och ett parti, din clown. Var i SD's partiprogram eller valmanifest står det att vissa människor har en aggressiv gen?
Citera
2010-10-27, 18:50
Bannlyst
Citat:
SD är inte främlingar... de är ju ursvenskar. Eller skåningar. Eh. Ääh.

Att du orkar! Och varför är de som är offer med lasermannen INVANDRARE eller UTLÄNDSK bakgrund

Varför går det bra att säga INVANDARE där då?

En fråga... hatar du allt typiskt svenskt?
Citera
2010-10-27, 18:50
Medlem
Citat:
Vad i SDs åsikter är moraliskt försvarbart?

SD är ett parti och inte en persons åsikter, men för mig är det mesta i deras politik moraliskt försvarbart.

Nu gällde det Nobelkommittéen, som anser att SD står för oacceptabla värderingar, medan man mer än gärna frotterar med kommunister. Inse att detta är ett politiskt ställningstagande! Och NOTERA att budbäraren är socialdemokrat, partiet SD tar mest väljare ifrån.
Citera
2010-10-27, 18:51
Medlem
Att uteslutas från riksdagsarbetet bara för att man har en åsikt är en sak, det är INTE okej att göra.

Detta är helt rätt!
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Idioter! Sannerligen idioter!

När man tänker tillbaka på några Nobelpristagare, är det inte en del namn som på ett eller annat sätt är lite tveksamma? Jag menar:

Jimmy Carter (minns att jag för många år sen såg en dokumentär om Sovjets invasion av Afghanistan, Carter stödde afghanerna aktivt & "ville se ryssarna blöda" enligt folk som intervjuades

Nelson Mandela: Har väl sprängt en & annan byggnad i luften & har några människors liv på sitt samvete?

Och en av de senaste, Barack Obama: Fick man inte höra från ett & annat håll att det inte var helt rätt pristagare?

Återigen, det där är Nobels fredspris, som delas ut i Norge. Men whatever.
Citera
Bannlyst
Citat:
Och enligt åsiktsfriheten måste man inte älska och umgås med alla! Åsiktsfrihet är just det, alla ska få fritt uttrycka sina åsikter, vilket SD får göra hur mycket de vill! Att få gå på Nobelfesten är inte en fråga om åsiktsfrihet!

Tror du att du kan svara på varför kommunisterna som är mindre än SD i riksdagen får gå men inte SD

Har kommunisterna mer rumsren historia än SD?
Citera
2010-10-27, 18:53
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrslingerbult
Han leder ett parti vars alla väljare som jag har träffat (och jag har träffat ett antal) har varit tvättäkta rasister.
Och alla muslimer jag har träffat har velat knulla 9-åriga flickor och döda mig för att jag inte tror på gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in