2010-10-27, 13:40
Medlem
Akons avatar
Nobelstiftelsen gör samma misstag som alla andra som försöker minska SD:s inflytande. Att inte SD blev bjudna gynnar nog partiet mer än om de blivit bjudna. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, speciellt för ett litet parti som Sverigedemokraterna som kan använda detta i sin fortsatta martyrroll.

Bryr sig verkligen svenska folket om Nobel-hysterin? I mina ögon har det alltid varit ett spektakel i samma klass som melodifestivalen: påkostat, genomskinligt och helt oviktigt i det stora hela.
Citera
2010-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Att SD kom in i riksdagen var ett demokratiskt beslut. Att dom inte fick komma till nobelfesten var ett odemokratiskt beslut.

Frågan är vem som ska slipa på argumenten.

Men menar du på allvar att argumentet att "folket blir sura" gör detta till ett beslut som är fel?
Citera
Medlem
Stroh-M.D.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Om du med "allt att vinna" syftar på att majoriteten av svenska folket anser att de gör fel samtidigt som SD:s väljarstöd fortsätter öka.. Så visst. Genialt.

Det finns inget stöd för teorin att SD skulle vinna stöd så fort de inte får som de vill. Om du inte noterat det så lär i vilket fall en förkrossande majoritet av befolkningen tycka att det var ett bra beslut - man vinner fler anhängare än man kan tänkas förlora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
"Vid asylpolitikens utformning skall betydligt större vikt läggas vid svenska intressen och det svenska samhällets mottagningskapacitet samt den enskilde asylsökarens förutsättningar att smälta in i det svenska samhället."

Vad innebär det att "smälta in" i det svenska samhället? Är det att inte leva ut sin religion? Att inte bära burka?

Snarare att inte ägna sig åt brottslighet på 10 år, varav man blir erbjuden ett svenskt medborgarskap. Samt ha kunskap om och respektera svensk kultur och tradition och kunna tala det svenska språket?
Citera
2010-10-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Ni kan inte neka att vi lever i en demokrati bara för att festen är privat.

lukoboy: Sedan handlade det fortfarande inte om hur mycket dom gillar SDarna som personer, utan det handlar om deras åsikter/värderingar. Vad är det med detta som inte går in i era skallar?

Vi lever i en demokrati, ja. Allt har inte med demokrati att göra, i synnerhet inte privata fester. Inte heller inkomst, vem som ligger med vem och en hel del andra saker. Helt enkelt, vad har demokrati med saken att göra.

Angående åsikter: Intressant synpunkt men obegriplig för mig. Du har alltså andra bevekelsegrunder än en persons åsikter för att bestämma om du gillar en person eller inte. Vad är det i sådana fall? Hårfärg? För mig så står åsikterna för säkert minst 50% av min bedömning av en person.
Citera
Medlem
Är det någon som vet om C H Hermansson och Lars Werner brukade bli inbjudna till nobelfesten förr i tiden? Jag kan tänka mig att kommunistgubbarna tackade nej i så fall, eftersom kungen deltog (eller av någon liknande anledning), men det vore intressant att veta om de blev inbjudna eller ej, eftersom det skulle säga ett och annat om vilka värderingar som Nobelstiftelsen accepterar.
Citera
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Diktatur...

På vilket sätt ? är ju förfan en PRIVAT stiftelse de gör väll förfan som de vill, bjuder in vilka de känner för.
Citera
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Men menar du på allvar att argumentet att "folket blir sura" gör detta till ett beslut som är fel?

Jag tror att han menar att det här var ett skitdumt, och kontraproduktivt beslut.

Nu växer SD....och växer...

hör hur det knakar...
Citera
2010-10-27, 13:43
Medlem
Stroh-M.D.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Jo jävla överklass när man bjudit in Schyman, Ohly, Lars Werner, Charles Berglund. En lodis, en konduktör, en murare och en hockeyspelare.....

Allt kan accepteras av överklassen bara det pågått tillräckligt länge. Därför accepterar man de nuvarande riksdagspartierna - plus att man försöker vinna inflytande med dem, med tanke på att de faktiskt har inflytande.

SD har inget inflytande så man tjänar inte nämnvärt på att smickra dem.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blunted
Yup och det är odemokratiskt att särbehandla människor på grund av ras eller tro

Ja exakt! Förkastligt när de andra riksdagspartierna särbehandlar muslimerna så till den grad att kvinnorna deras tilldelas speciella badhus-tider etc. medan andra tvingas anpassa sig.
Citera
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
[b]
Jag tycker kungahuset ska dra sig ur detta nu när det mest har blivit ett politiskt spektakel.

Jag lovar att hovet är pissed nu.... det sista dom vill är att behöva uttala sig om politik.

Medveten om att kungahuset består till större delen av invandrare och andra generations invandrare som lever på bidrag?

tror det är just precis den gruppen som inte gillar SD......... men bara en känsla!
Citera
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Jag kan förstå lite hur de tänker. Jävla partypooper han är, Åkesson!

För er som inte märker ironin kan jag tillägga att det Sverige vi lever i börjar tumma på demokratin.

"Tyck vad du vill, så länge du inte tycker fel"

Så i en demokrati så får man inte bestämma vilka man vill bjuda på sina privata fester?

Förresten kan du PMa mig datum, tid och adress för alla dina planerade fester den närmaste framtiden.
I'll be there.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in