2010-10-26, 14:47
Medlem
Finns det flashbackare som har säljarerfarenhet och då menar jag inte telefonförsäljning utan inom biologi / kemi världen, forskarmaterial etc. Har en bra akademisk bakgrund, dock saknar jag direkt säljkompetens och undrar därför om det finns någon med några bra tips.

tack på förhand
Citera
2010-10-26, 14:51
Medlem
Cambijaos avatar
Fan att jag inte sparade mina block om försäljning. Var så länge sen jag höll på med det, men kan du specificerar vad du behöver hjälp med?
Citera
2010-10-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fan att jag inte sparade mina block om försäljning. Var så länge sen jag höll på med det, men kan du specificerar vad du behöver hjälp med?

det är forskarmaterial bland annat som jag ska sälja, alla tips är välkomna men om jag ska vara mer specifik så hur man t.ex lockar kunder som sjukhus, universitet, forskningsinstitut etc, men som sagt alla tips är välkomna

edit: vad jobba du inom?
Citera
2010-10-26, 15:24
Medlem
edge22s avatar
Vadå lockar?
Är det ett sånt skitprodukt du säljer att du måste locka dom till att köpa?

OT - det finns ju en mängd olika sätt att sälja på, jag förstår om du kanske inte vill skriva exakt VAD det är du skall sälja och för vilket företag, men är det t.ex. förbrukningsmaterial som papper och sånt eller är det något dyrare som t.ex. instrument?
Citera
2010-10-26, 15:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuntakinte123
det är forskarmaterial bland annat som jag ska sälja, alla tips är välkomna men om jag ska vara mer specifik så hur man t.ex lockar kunder som sjukhus, universitet, forskningsinstitut etc, men som sagt alla tips är välkomna

edit: vad jobba du inom?

Mer eller mindre företagsförsäljning med forskarmaterial? Ska du sälja face-to-face eller ringa och höra om intresse? Hur är planen? Försäljning varierar totalt.

Jag har varit säljcoach och försäljare på tre olika företag, studerar för tillfället.
Citera
2010-10-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Vadå lockar?
Är det ett sånt skitprodukt du säljer att du måste locka dom till att köpa?

OT - det finns ju en mängd olika sätt att sälja på, jag förstår om du kanske inte vill skriva exakt VAD det är du skall sälja och för vilket företag, men är det t.ex. förbrukningsmaterial som papper och sånt eller är det något dyrare som t.ex. instrument?

nej det är inte skitprodukter och jag gav bara ett exempel, jag vill helst inte avslöja för mycket som du själv skrev. Vill bara ha allmänna tips om hur man blir en bra säljare.
Citera
2010-10-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Mer eller mindre företagsförsäljning med forskarmaterial? Ska du sälja face-to-face eller ringa och höra om intresse? Hur är planen? Försäljning varierar totalt.

Jag har varit säljcoach och försäljare på tre olika företag, studerar för tillfället.

det är face to face, det är per telefon så det varierar, finns konkurrens på marknaden så det är väl att få folk och köpa dina produkter så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in