2004-06-24, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Det räcker väl att den som bannas vet motiveringen?

Tydligen gjorde han inte det....
2004-06-24, 20:20
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Jag bad dig att ta bort lögnerna i din signatur utan resultat. I rent förtal påstår du att Lilo är Viktoria i försök att misstroendeförklara henne.

Vad ger dig rätten att sprida helt uppenbarliga lögner. Vi tillåter inte troll på forumet och Laura/Lilo hade aldrig fått fortsätta som troll genom Viktoria. Att du inte förstår när jag menar allvar i det jag säger till dig kan jag inte hjälpa.

Jag har hjälpt dig att redigera din signatur så att den stämmer lite mera med verkligheten.

Hur skall vi få mångfald på FB när var enda kvinna blir trakasserad på ett eller annat sätt?

Att jag inte förklarade var pga. jag väntade på detta tillfälle, så även du får säga ditt utan att tråden hade fallit i glömska efter 7 dagar.
Jag vill också ha mer mångfald på FB. Att jag inte gillar Laura osv betyder inte att jag inte gillar kvinnor på FB. Absolut inte. Jag ville visa mitt ogillande och visa upp det som bl a mitt ogillande av henne grundar sig på för just den användaren.

Du kunde sagt till mig att radera signaturen eller så väntade banning, varnat mig offentligt så man vet vad som gäller. Signaturen innehöll inget dumt.

Sju dagar har gått och jag ska ta det lite lugnare precis som jag sagt. Ska kolla på fotboll nu...
2004-06-24, 20:20
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har jag fattat det här rätt? Du bannar först, och när vederbörande kommer tillbaka (förhoppningsvis) och startar en tråd om sin ban i FB-forat DÅ motiverar du?

Ursäkta men du måste begripa själv att något inte känns 100% stabilt med det förfarandet?

Det finns två anledningar, den enda är för att inte strö salt i såret för den DRABBADE användaren. Schaffer är inte drabbad, han är till stor del roten till problemet jag fått ta hand om men eftersom vissa inte kan få låta saker och ting ha sin gång så förstörs möjligheten för den drabbade att så lindrigt som möjligt klara sig ur situationen.

Andra anledningen är för att även Schaffer bör få förklara sig när allt är så färskt som möjligt, vilket han inte kunde när han var IP-bannad.

Det är skrämmande att se att Flashback är så likt verkligenheten där den våldtagne får skulden pga. kort kjol och berusning medan våldtäktsmannen skall hållas hemlig och daltas med.

Detta är ingen sak för diskussion. Trakasserier är inte tillåtet och Schaffer är INTE den det är synd om, även hur pinsamt oskyldig han än spelar så visste han precis att han passerade gränsen.
2004-06-24, 20:22
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Tydligen gjorde han inte det....
Det stämmer.
2004-06-24, 20:25
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Det finns två anledningar, den enda är för att inte strö salt i såret för den DRABBADE användaren. Schaffer är inte drabbad, han är till stor del roten till problemet jag fått ta hand om men eftersom vissa inte kan få låta saker och ting ha sin gång så förstörs möjligheten för den drabbade att så lindrigt som möjligt klara sig ur situationen.

Andra anledningen är för att även Schaffer bör få förklara sig när allt är så färskt som möjligt, vilket han inte kunde när han var IP-bannad.

Det är skrämmande att se att Flashback är så likt verkligenheten där den våldtagne får skulden pga. kort kjol och berusning medan våldtäktsmannen skall hållas hemlig och daltas med.

Detta är ingen sak för diskussion. Trakasserier är inte tillåtet och Schaffer är INTE den det är synd om, även hur pinsamt oskyldig han än spelar så visste han precis att han passerade gränsen.
Du sätter likhetstecken med att rada upp namn i signaturen på ett internetforum med våldtäckt. :mad:

Du kunde då ha förklarat anledningen till att du inte ville motivera istället för att i nedlåtande syfte då kalla mig paranoid.

Fotboll...
2004-06-24, 20:26
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag vill också ha mer mångfald på FB. Att jag inte gillar Laura osv betyder inte att jag inte gillar kvinnor på FB. Absolut inte. Jag ville visa mitt ogillande och visa upp det som bl a mitt ogillande av henne grundar sig på för just den användaren.

Du kunde sagt till mig att radera signaturen eller så väntade banning, varnat mig offentligt så man vet vad som gäller. Signaturen innehöll inget dumt.

Sju dagar har gått och jag ska ta det lite lugnare precis som jag sagt. Ska kolla på fotboll nu...

Jag vill inte behöva hota med banning, jag har inte tid att ta sådanna diskussioner varje gång, det hade varit den enda jag fått syssla med i så fall.

Det blev en liten diskussion denna gången, men nästa gång jag behöver skicka en varning till någon användare så vet alla vad som gäller.
2004-06-24, 20:30
Bannlyst
Bara en liten fråga, om någon nu efteråt skulle påstå sig vara "Viktoria"/"Lilo"+det nya nicket o admin får reda på det..
Vad händer då? (rent teoretiskt)
2004-06-24, 20:31
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Du sätter likhetstecken med att rada upp namn i signaturen på ett internetforum med våldtäckt. :mad:

Du kunde då ha förklarat anledningen till att du inte ville motivera istället för att i nedlåtande syfte då kalla mig paranoid.

Fotboll...

En liknelse, möjligt att den var brutal men poängen är fortfarande den samma.

Det är inte våldtäktsmannen det är synd om.

Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
Bara en liten fråga, om någon nu efteråt skulle påstå sig vara "Viktoria"/"Lilo"+det nya nicket o admin får reda på det..
Vad händer då? (rent teoretiskt)

Eftersom troll inte är tillåtna så hade vi antingen gått ut med uppgiften för att slippa förvirring eller så hade trollet bannats. Reglerna är lika för alla, även fd. moderatorer.

Låser nu tråden, alla vet varför och hur man skall undgå att bli temporärt bannad.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in