Flashback bygger pepparkakshus!
2005-01-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Det bästa vore ett skott i nacken. Det näst bästa är att kedja fast fanskapet i en mörk cell och ALDRIG släppa ut honom igen.

om det är sant att han mördade en hund så är jag benägen att hålla med dig rent känslomässigt.
Citera
2005-01-20, 22:36
Medlem
Rorschachs avatar
Efterlyst Special om Ulf Olsson

Någon som såg dokumentären? Vad den bra? Fick man vet nått mer? Fick man se Heléne lemlästade kropp?

http://www.tv3.se/index.phtml?nav=&page_type=document&document=22038
Citera
2005-01-20, 22:38
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Någon som såg dokumentären? Vad den bra? Fick man vet nått mer? Fick man se Heléne lemlästade kropp?

http://www.tv3.se/index.phtml?nav=&page_type=document&document=22038
ja självklart lägger de ut bilder på våldtagna , sönderslagna och mördade småflickor, det hör bara till allmänintresset, familjen måste förstå det och givetvis hade de itne nått emot att vi fick se hennes ansikte som var demolerat av en hammare, de respekterar att allmänheten har rätt att se detta.
Citera
2005-01-21, 07:52
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
JN, du tycker ju att bögeri är helt "normalt mänskligt beteende". Ulf Olsson är både pedofil och bög (en ganska vanlig kombination förresten).
Tycker du att detta också är " normalt " ?

Jag som trodde att namnen Helen Nilsson och Jannica Ekblad avslöjade även för de mer imbecilla människorna att det handlade om kvinnor? Han borde närmast varit bi-sexuell i så fall eller?

Och det enda jag pratat om är sex av fri vilja mellan vuxna människor, fast det hade du visst "glömt" lägligt nog....

Och enligt åklagaren i målet mot Åke Green så finns det en undersökning från 1993 som talar om att det är mycket vanligare med motsatsen: http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10106972 (något jag även läst om hos Rädda Barnen).

"När det gällde kopplingen mellan pedofili och homosexualitet:
- Jag säger och tror att det förekommer i större utsträckning bland homosexuella än bland heterosexuella, sade Åke Green som grundade uppfattningen på "en rapport".
Då läste åklagare Kjell Yngvesson högt ur en statlig utredning från 1993, där fördomen att homosexuella oftare skulle vara pedofiler behandlas. Snarare är det så att incest och pedofili förekommer i större utsträckning bland heterosexuella, menade åklagaren.
- Jag har inga kommentarer till det, sade Åke Green."
Citera
2005-01-21, 09:15
Medlem
Soterns avatar
...

Citat:
"När det gällde kopplingen mellan pedofili och homosexualitet:
- Jag säger och tror att det förekommer i större utsträckning bland homosexuella än bland heterosexuella, sade Åke Green som grundade uppfattningen på "en rapport".
Då läste åklagare Kjell Yngvesson högt ur en statlig utredning från 1993, där fördomen att homosexuella oftare skulle vara pedofiler behandlas. Snarare är det så att incest och pedofili förekommer i större utsträckning bland heterosexuella, menade åklagaren.
- Jag har inga kommentarer till det, sade Åke Green."

Nästan hälften av övergreppen mot barn sker på pojkar. Hälften av befolkningen består väl knappast av bögar. Slutsatsen är att bögarna är klart överreprensenterade när det gäller övergrepp på barn.
Därmed inte sagt att alla bögar är pedofiler - de flesta är det givetvis inte, precis som bland hetero.
Likaså har det varit känt länge att riktigt sinnssjuka mördare i nästan alla fall har homosexuella tendenser.
Dessa fakta får dock inte komma i dagen då det krockar med det politiskt korrekta.
Citera
2005-01-21, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Jag som trodde att namnen Helen Nilsson och Jannica Ekblad avslöjade även för de mer imbecilla människorna att det handlade om kvinnor? Han borde närmast varit bi-sexuell i så fall eller?

Helen Nilsson var en blott TIOÅRIG flicka, ett barn, inte en kvinna. Att sodomiten Ulf Olsson förgripit och mördat henne tyder på en psykisk störning och att han är pedofil. Att han dessutom har ägnat sig åt homofili (enligt polisuppgifter) förstärker den bilden.

Och att du kallar dina meningsmotståndare för "imbecill" säger mer om dig själv än om oss andra.
Citera
2005-01-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nästan hälften av övergreppen mot barn sker på pojkar. Hälften av befolkningen består väl knappast av bögar. Slutsatsen är att bögarna är klart överreprensenterade när det gäller övergrepp på barn.
Därmed inte sagt att alla bögar är pedofiler - de flesta är det givetvis inte, precis som bland hetero.
Likaså har det varit känt länge att riktigt sinnssjuka mördare i nästan alla fall har homosexuella tendenser.
Dessa fakta får dock inte komma i dagen då det krockar med det politiskt korrekta.

Jag instämmer, det är min bestämda uppfattning att pedofili och homofili är en ej ovanlig kombination.
Och att homofilerna är överrepresenterade bland pedofilerna kan endast politiskt korrekta sodomitvänner förneka.
Citera
2005-01-21, 23:55
Medlem
Linkolns avatar
Vill bara tillägga att det inte bara är en polisuppgift att Ulf O har haft homosexuella kontakter, det är hans egna ord vid rättegången så det borde inte råda någon större tvekan om detta. Dessutom finns det någon artikel där en FD älskare till Olsson pratar ut så det rör sig alltså inte inte enbart om Ulf Olsson egna ord. Varför han skulle ljuga om detta övergår mitt förstånd, fast det gör iofs det mesta av Ulf Olssons handlingar så det säger egentligen inte så mycket i sak.

Om han begår de här sjuka handlingarna som ett resultat av att han är sinnesrubbad eller om han har sex med män som ett resultat av att han är sjuk kan ju diskuteras. Jag tror att alla ser en tydlig och klar skillnad mellan att homo-/bisexuella är överrepresenterade bland pedofilerna (om de nu är det) och att en majoritet av de homosexuella skulle vara pedofiler. Ibland är det viktigt att förstå grundläggande matematik.
Citera
2005-01-22, 00:31
Medlem
J.Ns avatar
Det vore klädsamt med några seriösa länkar som stödjer de saker ni påstår er vara så säkra på.

Utöver den undersökning från 1993 som åklagaren berättade om i länken jag postade nyss så kan man också läsa här: http://www.sos.se/fulltext/0003-001/0003-001.htm

"I Sverige görs varje år mellan en och två polisanmälningar per 1000 barn under 15 år om misstänkta sexuella övergrepp. Enligt svenska studier har ungefär 7 till 8 procent av kvinnorna och 1 till 3 procent av männen någon gång under uppväxten blivit utsatta för sexuella övergrepp."

Nog för att jag är dålig på matte men inte ser det ut som att hälften av de som råkar ut för övergrepp är pojkar?

Ett antal pedofiler är just bara pedofiler - de tänder på barn, punkt slut, och går inte nödvändigtvis att definiera som hetero eller homo, utan har barn som sexuellt intresse.
Citera
2005-01-22, 00:56
Medlem
Hur vanligt är det att man våldtar och mördar både småbarn och vuxna?
Jag trodde att man gillade antingen det ena eller det andra inte både ock. Nån som vet?
Nästa fundering jag har: Hur vanligt är det för en våldtäktsmördare att helt plötsligt sluta med sina illdåd? Vad vi vet så har han bara (ursäkta ordvalet) mördat dom här två personerna? Tror personligen att det kan röra sig om fler offer. Vad tror ni?
Tänk om... Ulf Olsson inte var ensam om det här, man hör väldigt lite om det i så fall finns det ytterligare minst en fruktansvärt farlig person därute...Ja jag vet att det bara finns teknisk bevisning för Ulf Olsson men möjligheten finns ju eller hur?
Citera
2005-01-22, 01:41
Medlem
Linkolns avatar
20% av alla pedofiler lär vara kvinnor. Det är en siffra jag har läst men tyvärr inte kommer ihåg källan till. Det är hursomhelst en faktor man måste ha i bakhuvudet när man drar slutsatser om antalet homosexuella pedofiler (om det nu går att definiera dem som bi/homo eller heterosexuella)

Ska se om jag hittar någon mer siffra på andelen kvinnliga pedofiler.
Citera
2005-01-22, 01:42
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
ja självklart lägger de ut bilder på våldtagna , sönderslagna och mördade småflickor, det hör bara till allmänintresset, familjen måste förstå det och givetvis hade de itne nått emot att vi fick se hennes ansikte som var demolerat av en hammare, de respekterar att allmänheten har rätt att se detta.

Tycker du att jag var okänslig? Well, det fanns en dokumentär om mördade barn där dom visade döde barn och det visas en massa mord på tv så spela roll. Jag tyckte jag såg en tjej/kvinnokropp i reklamen för programmet.

Hur som helst var programmet bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in