Behövde bara läsa första meningen i kommentaren för att fatta vem det handlade om
Han förekommer även i programmet 100 Höjdare, för den som är intresserad
Västerås. Han bedriver en kamp om att Västerås inte ska få kallas för stad...eller tvärtom.
Var det han? Eller finns det fler?
Tänker på dåren som var så upprörd över att stockholm fick kallas stad men inte västerås. Han hade brevväxlat med kommunen och hållit på. Han var verkligen ivrig. Har för mig att han var väldigt upprörd över kungahuset också. Han kallade alla vi som argumenterade mot honom för stadssnackare eller nåt sånt.
Är det han?
Senast redigerad av K-B.Hickorysnorre 2010-10-24 kl. 08:28.
B-O är ju en av de största språkmässiga estradörer som verkar på FB i dagsläget. Leta upp hans inlägg och du kommer att känna igen stilen från kommentarerna du länkade.
B-O Gavne är riksfoliehatten. En foliehatt av rang med snömos i huvudet. Har hakat upp sig på kommun och stadsbenämningen. Riktig mycket fel på kemikaliebalansen i hjärnan. Men lär du dig hans sätt att uttrycka sig på så förefaller han lite mera tydlig. En ganska kul typ.
Som många sagt tidigare är det här inget nytt och han är som sagt en liten kändis!
Nu var det något år sedan jag läste in mig på ämnet och minns inte alla detaljer. Men på sätt och vis har han rätt, om det nu står i lagen att det ska vara på ett vis så ska man väl följa lagen, vilka kan bryta mot lagen, om du och jag bryter mot lagen ser stat och kommun allvarligt på det även om det i våra ögon är en liten förseelse. Men om stat och kommun bryter mot lagen kan de bara skratta åt det och säga att det inte är viktigt i det stora hela.
Välkommen till Internet, rookie!
När du om några år kommit ur puberteten, blivit torr bakom öronen och fått hår under bältet kan du läsa vad denne B-O Gavne delat med sig av för visdom till sin medmänniskor på andra ställen än det kommentarsfält du nu länkar till.
Skönt att Gavne inte givit upp kampen mot stadssnackarna.
Frågan är vem som ska axla hans mantel när han själv inte orkar och kan längre, har Gavne någon lärling tro?