Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jag satt och funderade på om det råder värsta rangordningen mellan modsen i stora/små forum. Tex. mods i dom stora forumen (Cannabis osv) ser ner på och har mycket större makt än mods i små skitforum som nyliberalism osv.

Tanken slog mig när jag läste någon som skrev "Det finns så mycket konstiga småmods i skumma forum man aldrig läser"... Fick fram en bild av små osynliga männsikor som bara hänger i ett forum och aldrig vågar sig ut därifrån

..
Ajja... detta var en rätt skum tanke, och inget ont menat med ord som "skitforum" osv. Detta har nog... ehh.. att göra med holken jag rökte innan.

Jag tror själv inte att det förekommer en rangordning mellan moderatorer på grund av det forum de hjälper till i, men vissa moderatorer bedöms nog tyngre än andra beroende på erfarenhet, hårdhet och så vidare.
I omröstningar bedöms dock varje moderators röst som en röst från en moderator, och inget annat.
Men visst, när jag tidigare idag fick tillgång till Outlaw dök det upp en hel drös för mig okända moderatorer. Skall dock tilläggas att jag aldrig läser i vare sig sex-forumen eller IT-dito.