2004-06-23, 16:08
Medlem
Bloodhounds avatar
Jag satt och funderade på om det råder värsta rangordningen mellan modsen i stora/små forum. Tex. mods i dom stora forumen (Cannabis osv) ser ner på och har mycket större makt än mods i små skitforum som nyliberalism osv. Tanken slog mig när jag läste någon som skrev "Det finns så mycket konstiga småmods i skumma forum man aldrig läser"... Fick fram en bild av små osynliga männsikor som bara hänger i ett forum och aldrig vågar sig ut därifrån ..
Ajja... detta var en rätt skum tanke, och inget ont menat med ord som "skitforum" osv. Detta har nog... ehh.. att göra med holken jag rökte innan.
Citera
2004-06-23, 16:14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jag satt och funderade på om det råder värsta rangordningen mellan modsen i stora/små forum. Tex. mods i dom stora forumen (Cannabis osv) ser ner på och har mycket större makt än mods i små skitforum som nyliberalism osv. Tanken slog mig när jag läste någon som skrev "Det finns så mycket konstiga småmods i skumma forum man aldrig läser"... Fick fram en bild av små osynliga männsikor som bara hänger i ett forum och aldrig vågar sig ut därifrån ..
Ajja... detta var en rätt skum tanke, och inget ont menat med ord som "skitforum" osv. Detta har nog... ehh.. att göra med holken jag rökte innan.

Nej, har inte stött på någon sådan rangordning.
Alla moderatorer har tillgång till forumet "Outlaw" där vi diskuterar policyfrågor, och hur vi ska förhålla sig till olika saker.
De gånger några moderatorer inte har funkat så bra ihop, så har det aldrig berott på vilka forum man modererat, utan pga just personkemin.

admin
Citera
2004-06-23, 16:15
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jag tror själv inte att det förekommer en rangordning mellan moderatorer på grund av det forum de hjälper till i, men vissa moderatorer bedöms nog tyngre än andra beroende på erfarenhet, hårdhet och så vidare.

I omröstningar bedöms dock varje moderators röst som en röst från en moderator, och inget annat.

Men visst, när jag tidigare idag fick tillgång till Outlaw dök det upp en hel drös för mig okända moderatorer. Skall dock tilläggas att jag aldrig läser i vare sig sex-forumen eller IT-dito.
Citera
2004-06-23, 19:32
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Men visst, när jag tidigare idag fick tillgång till Outlaw dök det upp en hel drös för mig okända moderatorer.

Det var nog ömsesidigt.
Citera
2004-06-23, 19:45
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Det var nog ömsesidigt.
Säkert var det så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera