2011-02-20, 14:59
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den där storyn med de finska flickorna har jag aldrig trott på.

”-Nu kommer dom” (en röst, ordväxling på finska)

”-Jag är igenkänd, vad gör jag?” (Avsan)

Varför i helvete svarar inte Avsan på flickornas fråga så han blir av med dem. Antingen vad klockan är eller om han nu inte vet det, "jag har ingen klocka"
I stället står han bara som ett fån och får uppmärksamhet på sig.

Sedan svarar han i walkie talkie på finska (språket som han vet flickorna förstår) att han är igenkänd.

Att han sedan står där med en revolver synlig för flickorna tyder knappast på att han är proffs.

Hela den historien är fejk
Även jag är ytterst skeptiskt till denna historia.
Men, trots det, så är det väl inte långsökt att en GM skulle agera som han gjorde vad gäller prat och språkval. Han var väl uppskruvad till max och skulle knappast agera helt korrekt i varje detalj. Ett välorganiserat och kyligt proffs (ensam eller i en mindre grupp) hade sannolikt avbrutit och inväntat ett annat lämpligt tillfälle.
Citera
2011-02-20, 15:06
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tycker också att det hela är ytterst långsökt.

Visst låter det märkligt, det tycker jag med, men att flera förhör hölls i frågan - alltjämt hemligstämplade -, visar att PU trots allt tog det hela på allvar. Och att Avsan inte har stämt Anér gör ju att vem som helst anar ugglor i mossen. Något har Avsan att dölja, helt klart.

Om nån i en bok påstode att t.ex. Leif Pagrotsky vore Palmes mördare, tror du att han skulle låta det påståendet stå oemotsagt, att han inte skulle vidta rättsliga åtgärder?

Det är uppenbart att Avsan bär på ngt han inte vill ska nå dagsljus. Även om det är så innebär naturligtvis inte det nödvändigtvis att han är OP:s baneman, bara att han har något han till varje pris vill dölja.
Citera
2011-02-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella

Men nej, "en mindre konspiration i offrets närhet" kan aldrig ha med Sydafrika att göra. Sydafrika är inte "offrets närhet". Med det åsyftar LGWP poliser, militärer, som visste att LoP skulle på bio.

Jag vet från säker källa att LGWP har varit stenhårt hotad genom åren. Om detta säger han dock ingenting offentligt.

Jag håller med dig om att ett scenario i linje med LGWP inte lätt kan anpassas med ett Sydafrikaspår.

Om du läst hans trilogi så är scenariot där att en ensam GM genomfört mordet på uppdrag av en mellanchef inom Säpo. Att LGWP nu introducerar några fler i mordet utan att säga vilka är som jag ser det framsteg.

I mitt spår Diamantspåret så blir de två sydafrikanska operatörerna som kan vara de två män som gick framför LOP vid korvkiosken sidsteppade genom att LOP korsade Sveavägen.

Ur juridisk synvinkel är dessa två inte GM utan medhjälpare och deras brott är väl redan preskirberade så när LGWP fokuserar på GM och de andra svenskar han samverkade med så skyddar han sitt scenario från att hamna i konspirationsträsket med sydafrinska villospår. Skulle det senare visa sig att GM hade samrörer med Sydafrika så kan det enkelt kopplas på igen.

Men som jag tidigare skrivit i ett inlägg.

https://www.flashback.org/sp13017954
Citat:
För lösningen på Palmemordet och Gärningsmannen finns inte i Sydafrika utan i Sverige.
Senast redigerad av Utredaren 2011-02-20 kl. 15:54.
Citera
2011-02-20, 15:53
Medlem
Problemet med alla konspirationsteorier är allt det som talar mot CP.
Ex. De kläder mördaren bar var likana som CP hade, men som enligt CP råkade självantända och brinna upp på hans balkong.
Citera
2011-02-20, 15:57
Medlem
Citat:
Även om det är så innebär naturligtvis inte det nödvändigtvis att han är OP:s baneman, bara att han har något han till varje pris vill dölja.

Jag skulle hellre vilja säga att i LGWPs scenario kan inte den sk Dekorimamannen vara GM om GM följt efter LOP från Grand. Som svar på anropet "Nu kommer dom." så väl ett svaret "Det vet jag redan, jag har ju följt efter dom."
Citera
2011-02-20, 16:04
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Problemet med alla konspirationsteorier är allt det som talar mot CP.
Ex. De kläder mördaren bar var likana som CP hade, men som enligt CP råkade självantända och brinna upp på hans balkong.

Ja, det är ju ganska vanligt
Citera
2011-02-20, 16:09
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Ingen kommer, troligtvis, aldrig få veta vem som mördade palme. Det kommer alltid förbli en gåta. Känns ganska värdelöst att fortsätta att diskutera om vem som mördade honom i mitt tycke.
Citera
2011-02-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Ingen kommer, troligtvis, aldrig få veta vem som mördade palme. Det kommer alltid förbli en gåta. Känns ganska värdelöst att fortsätta att diskutera om vem som mördade honom i mitt tycke.

Men vad sjutton ska jag göra då, knyppling!?

Skämt åsido, om vi lägger ner detta, får dom skyldiga som dom vill. Nej, vi kör på och när vi är 6 fot under, nästa generation!
Citera
2011-02-20, 16:29
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ja, men saken kom aldrig på tal då. Alltså, det var ingen som frågade LJ om han visste vem CP var, och LJ:s ombud, advokat Liljeros, hade ingen aning om saken. Det fick man reda på först senare. Man tycker ju att LJ borde ha redogjort för detta tidigare, på eget bevåg s.a.s., men nu är det så att arkivarien LJ ÄR en speciell person, som inte agerar som gemene man.
Men han pekade inte ut CP som skytt?
Citera
2011-02-20, 16:38
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag skulle hellre vilja säga att i LGWPs scenario kan inte den sk Dekorimamannen vara GM om GM följt efter LOP från Grand. Som svar på anropet "Nu kommer dom." så väl ett svaret "Det vet jag redan, jag har ju följt efter dom."

Visst, så är det ju.

Jag förstår förvisso inte riktigt hur LGWP kan känna sig såpass säker på att GM s.a.s. övervakar LoP ända från Grand, att han går söderut längs Sveavägens västra trottoar, korsar gatan vid Tunnelg. och sen ställer sig vid avfasningen, innan han mordar OP. Det KAN ha gått till så, det köper jag helt, men vad finns det konkret som tyder på det?

Det KAN ju vara så att de finska flickornas berättelse är korrekt, och att en dekorimaman fick info. från Grand att de var på väg söderut, men att ingen följde/gick före LoP längs Sveavägen, vare sig på östra eller västra sidan. Att övervaka makarna LOP s.a.s. längsefter, gående, skulle ju i sig innebära en risk.
Citera
2011-02-20, 16:39
Medlem
Citat:
Jag vet från säker källa att LGWP har varit stenhårt hotad genom åren. Om detta säger han dock ingenting offentligt.

Det förvånar mig inte det minsta och han har det gemensamt med andra.
Citera
2011-02-20, 16:39
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Men han pekade inte ut CP som skytt?

Nej nej, han pekade inte ut nån alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto