Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-19, 01:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Patrick Haemers talks!
https://www.youtube.com/watch?v=3b3MWJwcT_Y
https://www.youtube.com/watch?v=jCUglTgXx3A
Han flydde till Brazilen 1987
Märkliga klipp. Deras avslappnade beteende inför uppmärksamheten påminner om vissa av Christer Petterssons mediala framträdanden.

Någonting säger mig att Patrick Haemers kan se betydligt farligare ut.
Senast redigerad av iesho 2019-05-19 kl. 01:51.
Citera
2019-05-19, 01:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Åtminstone folk som känner att de har myndighet att göra som de vill. Ett privat "hit-team" skulle givetvis aldrig bete sig så. Sen vilken instans de tillhör? Jag ser det mer som ännu ett bevis på att det fanns folk i området som åtminstone inte hade direkt med mordet att göra.
Jag är inte säker på att du har rätt. En grupp inhyrda mördare med anlag för megalomani, vilka förstod att de hade starka krafter bakom ryggen, skulle nog kunna uppträda arrogant i ett tidigt skede, innan de hade något att frukta. Under "flykten" var de säkert mer sammanbitna och rationella.
Citera
2019-05-19, 02:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är inte säker på att du har rätt. En grupp inhyrda mördare med anlag för megalomani, vilka förstod att de hade starka krafter bakom ryggen, skulle nog kunna uppträda arrogant i ett tidigt skede, innan de hade något att frukta. Under "flykten" var de säkert mer sammanbitna och rationella.

Det är mot all sans, förnuft och människans natur att begå grova brott om man vill komma undan, att helt skita i om man blir observerad och kopplad till dådet.

Undantag är då gärningen i sig är ett statement, typ Breivik, där syftet är att åka fast.
Citera
2019-05-19, 02:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är mot all sans, förnuft och människans natur att begå grova brott om man vill komma undan, att helt skita i om man blir observerad och kopplad till dådet.

Undantag är då gärningen i sig är ett statement, typ Breivik, där syftet är att åka fast.
Eller om syftet är att ge ett visst intryck, av någon anledning. Dessutom behöver inte de som gjorde testerna varit inblandade i vad som skulle ske senare på kvällen.
Citera
2019-05-19, 03:04
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Eller om syftet är att ge ett visst intryck, av någon anledning. Dessutom behöver inte de som gjorde testerna varit inblandade i vad som skulle ske senare på kvällen.

Absolut.

Och där har du förmodligen svaret, de har inget med MOP att göra.
Citera
2019-05-19, 03:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Absolut.

Och där har du förmodligen svaret, de har inget med MOP att göra.
Eller så har de det, på need-to-know-basis. Varför skicka grova brottslingar för att göra enkla tester?
Citera
2019-05-19, 03:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Om det är som jag tror. Att beslutet om mord togs först på kvällen så kan dessa personer teoretiskt ingå. Men för mig är det osannolikt.

Det som slår en, om det nu har hänt, är att man närmast uppträder provocerade. I bemärkelse att man riskerade att locka dit polisen. Vad skulle vara syftet med det. Obegripligt.
Citera
2019-05-19, 03:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Att dom inte lägger ner detta kostat flera miljoner och kommer inte hitta mördaren alla fall.
Totalen är väl uppe i en miljard.

Det handlar nog inte om pengar. Utan vilka signaler man sänder ut. Mörda statsministern och kom undan. Vi bryr oss inte.

Om det är något politiker bryr sig om så är det sitt eget välbefinnande och liv. Så jag tror inte man lägger ner.

Samtidigt har man väl redan gjort det. Resurser har saknats under lång tid och ett antal avsnitt har aldrig utretts. Man fungerar som tipsmottagare och reagerar först när något händer. Som med Filter och TP. Då rycker man ut och utreder SE pliktskyldigast.
Citera
2019-05-19, 04:29
Medlem
p.norths avatar
en sak som är lite märkligt är att "alla" som är såkallad misstänkta och inblandade fast dom är kanske helt oskyldiga, att dom aldrig har trätt fram och försökt rentvådd sig själva.
Nu tänker jag framförallt på tex baseboll ligan och vissa andra inom polisen.
Citera
2019-05-19, 09:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Wincent Lange till höger?

Ja det är Wincent Lange. Den han talar med kan vara Börje Moberg som var en av de kriminaltekniker som undersökte platsen 0100-0140.
Citera
2019-05-19, 10:09
Medlem
Citat:
Problemet är att Anér inte går att lita på. Han förvanskar och lägger sina egna ord i andras munnar.
Och vad har du för konkreta belägg för ett sådant fördomsfullt uttalande?
Jag tror definitivt inte att Anér har förvanskat något i sin berättelse om sitt
samtal med butikspersonalen. Vad skulle han ha för anledning till det?
Citera
2019-05-19, 10:43
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Och vad har du för konkreta belägg för ett sådant fördomsfullt uttalande?
Jag tror definitivt inte att Anér har förvanskat något i sin berättelse om sitt
samtal med butikspersonalen. Vad skulle han ha för anledning till det?

Anér hade en förmåga att mystifiera...

Han kunde få en liten skruv mystisk...

En röd bil, som "vissa" fortfarande får in i sina teorier...
En bild från Sabbatsberg på en kvinna som också den fortfarande lever... trots dess del i en omöjlig kapp-bytes-teori....som faller på eget grepp.

Jag kanske inte stämmer in i påståendet om att Anér förvanskar, men han var som sagt duktig på att få folk att tro på "saker och tings" överdrivna betydelse....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in