Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Slutsats skulle jag kanske inte kalla det men en viss indikation. Välja bort livvakter och dra på sig en tung skottsäker väst när man ska på bio, den sannolikheten är inte stor. De borde dessutom ha undersökt om OP brukade ha väst när han gick obevakad. Jag vet inte hur det ligger till med den saken men är övertygad om att han inte brukade ha det.
Kanske hade man inte möjligheten att undersöka den saken?
Jag vet inte, eller också ville man bara vara säker, inte lämna något åt slumpen.
Bara mördaren och hans eventuella sekundanter vet svaret.
Egentligen kan man vrida och vända på allt och det ska man göra.
Motargument är drivkraften som leder framåt.
Tycker ändå att PU avsiktligt letat argument för att styrka sin tes om CP som GM.
När GMP gjordes var det med vetskap om det önskade resultatet.
Även om Åsgård och Olsson de facto är professionella så har de inte kunnat undvika att färgas av sina egna förutfattade meningar och uppdragsgivarens önskemål.
Vill man ha en ensam GM så kan man få det.
Att argument som att GM dolde sitt ansikte, ska utgöra ett bevis för att han var en amatör är märklig.
Förmodar att det handlar om YNs observationer på David Bagares gata.
Om alternativet var att visa sitt ansikte och därmed bli identifierbar så förstår inte jag vari det amatörmässiga ligger.
Men så är det hela tiden i denna utredning.
Tendentiösa slutsatser på svajig grund.
Utelämnande av fakta som talar emot sen egen tes som ligger bergfast med udden riktad mot CP.
Säger inte att allt är skit som GMP kommit fram till, men man måste verkligen vara på tårna och tänka kritiskt.