Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Lena Andersson läser inte bara tråden hon kopierar även från tråden, hon skriver om sånt som gick att läsa om i tråden för ca 10 år sedan.
[/b]

Hennes och andras teori om ett förtiget möte håller inte. LP var inte i ett sådant sinnestillstånd att hon kunnat vara kall nog att veta vad hon skulle förneka. Det är helt enkelt helt osannolikt.

Wall har gjort mycket när det gäller dokumentation och när det gäller att få allmänhetens åsikt ang CP-spåret att svänga men hans analyser andas ibland mycket amatörism och brist på verklighetsförankring. Inte minst mötescenariot. Det förbryllade mig ända tills den dag han i en diskussion argumenterade för att Parisdåden utförda av IS kunde vara en avancerad blackop från CIA. Då upptäckte jag att han kanske inte alltid är så objektiv som det verkar.

Han är inte unik. Aner är en annan som tagit fram mycket uppgifter men vars analyser haltar betänkligt.
Citera
2018-03-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Flashback har faktiskt haft en betydelse för den moderna bilden av Grupp Barbro.

Tinitiny har skrivit i tråden att Barbro hade finansierat utgivningen av Christoffer Jolins bok "Vänstervridningen i Sverige"
Eftersom jag både vet vem Tinytiny är och haft kontakt med denne önskar jag att du länkar att han skriver om grupp Barbro. Eller hittar du bara på?

Förresten undrar jag hur ett ev ekonomiskskt stöd till en bok skriven av en högerextrem kille bevisar att Barborgruppen var aktiv. Det bevisar på sin höjd att Sagnell levde och hade sina åsikter. Boken kom ju ut strax efter avslöjandet av grupp Barbro.

Citat:
Men via Emretsson har det kommit fram att PU faktiskt tittat på tips om Barbro Sagnells grupp, men att det varit svårt eftersom tystnadskulturen inom gruppen var starkt befäst. Och Emretsson är inte den enda som hintar om att gruppen fortfarande finns. Det ryktas om att den finns kvar och upprätthålls för att i nödsituation kunna sättas in som motvärn mot eventuella beväpnade terroristgrupper i Sverige.

Så Barbro har styrt från graven då eller eller är det bara så att du förvanskar....

Det här är alltså enligt dig sakargumentation? Hintar... rykten!
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-10 kl. 13:56.
Citera
2018-03-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Hennes och andras teori om ett förtiget möte håller inte. LP var inte i ett sådant sinnestillstånd att hon kunnat vara kall nog att veta vad hon skulle förneka. Det är helt enkelt helt osannolikt.

Wall har gjort mycket när det gäller dokumentation och när det gäller att få allmänhetens åsikt ang CP-spåret att svänga men hans analyser andas ibland mycket amatörism och brist på verklighetsförankring. Inte minst mötescenariot. Det förbryllade mig ända tills den dag han i en diskussion argumenterade för att Parisdåden utförda av IS kunde vara en avancerad blackop från CIA. Då upptäckte jag att han kanske inte alltid är så objektiv som det verkar.

Han är inte unik. Aner är en annan som tagit fram mycket uppgifter men vars analyser haltar betänkligt.
Wall menar på att LP förtiger ett möte.
L.R. menar på att LP förtiger en ordväxling, stor skillnad.
Glöm inte att Inge Morelius säger: Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån.

Efter det första skottet blir det svårt för Inge Morelius att se vad som händer på BP, tack vare att bilar(Delsborn, Ljungqvist) passerar framför honom och bilar som parkerar framför BP och skymmer Morelius sikt.
Citera
2018-03-10, 13:55
Medlem
Citat:
Wall menar på att LP förtiger ett möte.
L.R. menar på att LP förtiger en ordväxling, stor skillnad.
Glöm inte att Inge Morelius säger: Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån.

Efter det första skottet blir det svårt för Inge Morelius att se vad som händer på BP, tack vare att bilar(Delsborn, Ljungqvist) passerar framför honom och bilar som parkerar framför BP och skymmer Morelius sikt.

Inget av det går att dra slutsatser om som det görs. GM kan ha sagt något som LP inte uppfattade i samband med skotten men ett möte eller diskussion är helt verklighetsfrämmande.
Citera
2018-03-10, 14:05
Medlem
Citat:
Inget av det går att dra slutsatser om som det görs. GM kan ha sagt något som LP inte uppfattade i samband med skotten men ett möte eller diskussion är helt verklighetsfrämmande.
Inlägg 95045 handlade om att Lena Anderssons tog upp gammal skåp mat ifrån den här tråden.

Vi ska inte fördjupa oss i händelseförloppet även fast vittnen: Morelius & Björkman säger att GM går bredvid OP,
något som inte stämmer med LP berättelse.

O.T.
Diskussion, möte & ordväxling är olika saker.
Senast redigerad av sovvandring 2018-03-10 kl. 14:16.
Citera
2018-03-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det dröjde inte länge innan reaktionerna kom. Donald Forsberg hade retat upp sig på att Frånstedt utmålade Barbrogruppen som potentiella Palmemördare. Han berättade i massmedia att han själv träffat på spanare från Barbrogruppen strax före och strax efter mordet, men att de inte hade deltagit i något statsministermord, utan som vanligt hade tränat radiosamband tillsammans med FMN, Föräldraföreningen mot narkotika.

Nu är du ute och verklighetsförfalskar igen. Så är inte kronologin. OF har aldrig utmålat gruppen som Palmemördare. Han påstod att de inte hade kapaciteten och att han trodde på dem men att Leongruppen kanske var något annat. De var spanare på uppdrag med fribrev från underrättelsetjänsten.

DF och hans bror hängde på då DF utpekades som möjlig deltagare eftersom han själv påstått sig vara på uppdrag i området och yttrade sig om en SB-grupp som brukade öva stikking kombinerat med skuggning av knarkare och sådana som CP. Donald skulle följa upp det i nästa veckas sänding men blev sjuk och återkom aldrig.

De sambandsövande SB grupperna uppstår när DF skall förhöras och han är mycket noga med att se till att den uppgiften sprids. Då har tiderna också muterat så att denna sambandsövande grupp inte kan vara de som är upphovet till WT iakttagelserna. Han nämner inget om Sagnell däremot. Dessutom ändrar han sin story om sin egen aktivitet. Nu hade han suttit på en restaurang 5 minuters promenad från mordplatsen i godan ro.

I samma veva ändrar sig också OF efter DF story. Barbro har enligt honom hela tiden spanat inget annat.... så formas Sagnellspåret men är man i en millimeter kritisk iställer för att försöka vrida till saker ser man hålen i storyn.

Ponera att några misstänkta för en skjutning i Rinkeby hade argumenterat med så muterande historier. Hade vi trott dem då?
Citera
2018-03-10, 14:22
Medlem
Citat:
Inlägg 95045 handlade om att Lena Anderssons tog upp gammal skåp mat ifrån den här tråden.

Vi ska inte fördjupa oss i händelseförloppet även fast vittnen: Morelius & Björkman säger att GM går bredvid OP,
något som inte stämmer med LP berättelse.

O.T.
Diskussion, möte & ordväxling är olika saker.

Jo och det har redan stötts och blötts med ändå skall det ältas om och om igen. KP och PU har nog koll på det nu får vi hoppas och de har nog med vad jag vet om hur man kan tolka vittnesuppgifter inte kommit till andra slutsatser än jag där hur många varv förlorarna än försöker selektera och övertolka detaljer. Det är liksom regel 1a i brottsutredningsbibeln att inte göra sådana slutsatser.

Däremot är det inte uteslutet att vittnen styrts och misstolkats eller helt enkelt om än mindre troligt själva kan vara inblandade eller ha lämnat felaktiga uppgifter av andra skäl.

Både Fauzzi och vår kortväxte vän är sådana som PU borde ha hört och kanske har hört igen. Men det är ju också skåpmat.
Citera
2018-03-10, 14:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Du surrar om att du hört en 357a från ca 30-40 meter i stadsmiljö i Rom. Prova att ställ dig en meter i från och håll den emot örat och tryck av så får vi se. Du kanske har sett videos på youtube är min gissning. Detta är dock helt missvisande eftersom mikrofonen "klipper" ljudet så att säga. Det låter därför mer som en mattpiska om man lyssnar på det i datorn. Ut och testa på ritkigt är mitt förslag. Låt oss återgå till frågan varför Lisbeth vittnesmål är märkligt även på denna punkt

Sant, gå gärna igenom alla vittnes mål om skotten (ca 30 st) , de flesta 85% snackar ned ljudet, andra kommenterar inte styrkan och någon enstaka säger att det small rejält.

Vad som hördes och inte hördes i olika bilar på olika platser ger en närmast exakt beskrivning av ljudstyrkan, om någon bara ville höra den rekonstruktionen.
Citera
2018-03-10, 14:56
Medlem
Citat:
Jo och det har redan stötts och blötts med ändå skall det ältas om och om igen. KP och PU har nog koll på det nu får vi hoppas och de har nog med vad jag vet om hur man kan tolka vittnesuppgifter inte kommit till andra slutsatser än jag där hur många varv förlorarna än försöker selektera och övertolka detaljer. Det är liksom regel 1a i brottsutredningsbibeln att inte göra sådana slutsatser.

Däremot är det inte uteslutet att vittnen styrts och misstolkats eller helt enkelt om än mindre troligt själva kan vara inblandade eller ha lämnat felaktiga uppgifter av andra skäl.

Både Fauzzi och vår kortväxte vän är sådana som PU borde ha hört och kanske har hört igen. Men det är ju också skåpmat.
Det får du ta med Lena Andersson.
Jag vill bara upplysa tråden om varifrån Lena Andersson har fått info om det hon skriver.
Senast redigerad av sovvandring 2018-03-10 kl. 15:00.
Citera
2018-03-10, 15:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:

KP och PU är förmodligen lite osäkra, men jag tror att han erkänner i första förhör. Varför skulle han dra ut på tiden ? han har varit en fri man i 32 år, praktiskt taget hela sitt vuxna liv. Ett erkännande kan också vara en lättnad för gärningsmannen.
Citera
2018-03-10, 15:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Eftersom jag både vet vem Tinytiny är och haft kontakt med denne önskar jag att du länkar att han skriver om grupp Barbro. Eller hittar du bara på?
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2018-03-10, 15:28
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Det får du ta med Lena Andersson.
Jag vill bara upplysa tråden om varifrån Lena Andersson har fått info om det hon skriver.
Mötescenariot har hon väl från Gunnar Wall, som återigen har det från Ingvar Heimer som trodde på Nicola Fauzzis uppgifter om att han mötte paret Palme utanför butiken La Cartarie och baserat på det skapade Mötescenariot.

https://web.archive.org/web/20120428083759/http://biphome.spray.se/palmemordet/vittnen.htm
Senast redigerad av 299792458 2018-03-10 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in