Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Norrmalmspiketen med Christer Persson som chef och Lena Löhr i piketstyrkan har jag för mig anländer när Olof Palmes lik lastas in i Sollentuna-ambulansen. Lars Jeppsson anger att han förhörs av en kvinnlig polis på mordplatsen efter att han första träffat Christan Dahlsgaard/Thomas Ekesäter och sedan kvartetten från Södermalmspiketen uppe på Brunkebergskrönet. Det måste vara LL som avses.
Ja det är korrekt att 1230 gör. Frågan är om TS och KM har hunnit dit före 1230? Tveksamt? TS säger att det endast var manliga poliser när han kom dit, han försökte då få info om vad som hänt men polis ville inget säga. TS pratade då med vittnet AH som berättade vem offret var.
För att knyta detta till SE då som uppger att det var AH som berättade för honom vem offret var undrar jag om samtalet mellan TS och AH har hörts av SE som då sätter in sig själv i situationen?
AH körs väl sedan från platsen?
Har detta samtal mellan AH och TS ägt rum före 23.40 som är det dags SE går till Skandia? KM var tidigt på plats, bör ha fångat intressanta bilder. hade varit intressant att se dessa.