Äger dem flesta Palme böckerna men snubbla precis på en ny bok.
Är detta nått att ha? Menar han att Pettersson är gärningsmannen? Då vill jag definitivt inte ha boken.
Ja, jag glömde visst det. Det är ingen politisk kampanj mot NATO eller världens finansmaffia heller. Det är en mordutredning.
Skärp dig och höj nivån! När jag talar om konspiration på världens högsta nivå eller i mänsklighetens djupaste väsen så är det inte längre fråga om medveten politik eller något som någon enskild individ eller organisation kan göras ansvarig för. Låt oss ändå konstatera att psyop forskningssamarbetet mellan SPF och NATO stod utanför någon demokratis eller rättsstats kontroll precis som den globala finansmaffian. Det ena har svartsjukeintriger som specialitet det andra terror. Konspirationen dessa olika mentaliteter emellan har förföljt mänskligheten i alla tider och fått förödande konsekvenser.
Herman Lindqvist avslutar sin suveräna bok om Axel v Fersen med jämförelser med Palmemordet. De statliga utredningarna har i båda fallen varit lika omfattande och lika resultatlösa. Dåden fast med omvända förtecken handlade ändå i princip om samma mänskliga förhållanden där den egna samhällsgemenskapen mist sin identitet i förhållande till omvärlden. Fersen fick skylla sig själv kan man säga i dagens läge men Palme får inte avfärdas lika lättvindigt menar jag.
/ Ove Mollvik
Vill man på allvar orientera sig gällande befintliga maktkonstellationer på 80-talet så menar jag att man inte ska stirra sig blind på NATO och Warszawapakten. Inte heller hemliga underrättelsetjänster eller det halvmystiska militärindustriella komplexet står överst i pyramiden. Överst finns bankväsendet, då precis som nu. Ett privat bankväsende som då precis som nu kämpar för att överleva sin egen affärsidé; att skapa mer och mer pengar ur tomma intet och ta ränta på ränta för besväret.
Tack för denna öppning! Resurserna makten och intresset för att eliminera Palme kom utan tvekan från den lika huvudlösa som impotenta finansmaffian. Det räcker ju dock inte med vettskrämda individers innersta förhoppningar om att få bilda en formlös kuddvärld omkring sig. Drömmarna måste konkretiseras tillsammans med andra och begreppen samordnas mellan minst tre oberoende parter för att kunna styras åt önskat håll. Och för att nå målet i rätt tid krävs ytterligare en. För att en konspiration spårlöst skall kunna ta död på en enskild ledare måste den omfatta fyra likvärdiga pyramidtoppar från olika maktcentra. NATO/SPF, CIA/Säpo, Bush/Carlsson och finansmaffian i likvärdigt beroende av varandra för sin egen världsliga status ville ha död på Palme är vad jag kommit fram till.
/Ove Mollvik
En synnerligen intressant detalj som var nyhet för mig är det GW säger att ett av de första vittnena som trodde sig ha sett gm springa förbi var bekant med CP och bestämt kunde hävda att det inte var han. Det här styrker teorin att det måste ha varit flera team som verkade på platsen med olika uppdrag oberoende och ovetandes om varandra. En mycket resursstark och omfattande organisation måste då ha styrt över det gemensamma intresset på olika sätt så att ingen skall kunna bevisa någonting vad som än framkommer i efterhand. / Ove M
Nja, "Offret & Gärningsmannen" handlar väldigt mycket om Christer Pettersson som är den troliga gärningsmannen enligt författaren. Du kan läsa ett referat på Portnoys hemsida.
Jag har också råkat samla på mig en hel del Palme-böcker och har man den ambitionen så platsar väl även denna bok i samlingen. Jag läser just nu "Blood on the snow" av Jan Bondeson och kommer senare med ett referat (till Portnoy)
1) "Offret & Gärningsmannen" handlar väldigt mycket om Christer Pettersson som är den troliga gärningsmannen enligt författaren.
2) Jag läser just nu "Blood on the snow" av Jan Bondeson och kommer senare med ett referat (till Portnoy)
1) Trots allt är boken intressant för den avslöjar exakt de kriterier som psyoperatörerna inom NATO/SPF registrerar tolkar och planlägger sina politiska "rensningsaktioner" efter. De misslyckades dock med att få CP med på noterna precis som de misslyckades med min vän Ivan v Birhan. Hur en passionerad hedersman tänker och sätter för gränser innerst inne övergår psykfjollornas förstånd. Till slut fick det bli Baresic som hölls i beredskap vid närmsta anstalt men det skulle ju bli katastrof för Sverige om saken sedan läckte ut. Nattväktarna lär veta men tror väl fortfarande att deras idealstat skall kunna förverkligas om hemligheterna hålls inom de utvaldas krets.
2) "Blood on the snow" är lika intressant för den är skriven av halvsvensken Bondeson som är erkänt CIA-trogen uttolkare. Han är den förste att få nämna Ivan v Birhan vid namn samtidigt som han dock snabbt avfärdar Ivan som "red herring". Tidigare publikationer från Poutianen eller Tunander fick ju inte ens lov att tryckas med Ivan som vittne. Sakuppgifterna i boken utgör en bra sammanställning men man bör fundera över varför omslagsbilden valts med ett falskt markerat blodstänkområde. Det luktar SPF.
/ Ove Mollvik
men man måste ju fråga sig hur Jallai kan veta exakt vad som stod i rapporten om den var och fortfarande är hemligstämplad
Svaret är enkelt. En före detta militär som skriver vitt och brett om hemligstämplat material låter ju väldigt spännande. Det finns dock inte på kartan. Det finns inte en chans att militären låtit honom tagit del av hemligt material och sen skrivit om det i sin bok och på nätet. Vilka ämnen skriver han om? Ubåtarna och Palmemordet. Mer tydlig desinformation går inte att hitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmm2
Du behöver inte hänvisa till hela din meritförteckning, jag tror säkert att du har varit en god soldat etc.
Jag kan inte låta bli att undra över Utredaren fascination över det militära, ganska ovanligt för en totalvägrare.
Nja, "Offret & Gärningsmannen" handlar väldigt mycket om Christer Pettersson som är den troliga gärningsmannen enligt författaren. Du kan läsa ett referat på Portnoys hemsida.
Jag har också råkat samla på mig en hel del Palme-böcker och har man den ambitionen så platsar väl även denna bok i samlingen. Jag läser just nu "Blood on the snow" av Jan Bondeson och kommer senare med ett referat (till Portnoy)
Svaret är enkelt. En före detta militär som skriver vitt och brett om hemligstämplat material låter ju väldigt spännande. Det finns dock inte på kartan. Det finns inte en chans att militären låtit honom tagit del av hemligt material och sen skrivit om det i sin bok och på nätet. Vilka ämnen skriver han om? Ubåtarna och Palmemordet. Mer tydlig desinformation går inte att hitta.
Jag kan inte låta bli att undra över Utredaren fascination över det militära, ganska ovanligt för en totalvägrare.
Bra fundering du har men samtidigt är det så att jag inte är pacifist. Det skulle nog krävas att vi satt ner och samtalade en bra lång stund innan du förstår varför.
Men så sant som du skriver så är jag totalvägrare sedan 1978 och har även vägrat att hjälpa Säpo när det gäller utredningar som rör militära och politiska ärenden.
Men var lugn för att jag har kontakter inom såväl det militära som olika delar av rättsväsendet både inom och utom landet.
Mitt, så att säga, "intresse" för det militära i Palmemordet har sin grund i min hypotes att det i konspirationen kan ha ingått svenska officerare såväl som utländsk militär. Läs sydafrikansk.
Jallai har ju lite track record att avslöja saker från svensk underrättelstjänst. T ex hittandet av DC3:an samt om sveriges västsamarbete i spioneri i samband med det. Dessutom både KJ och därefter Viggenpilot innan dess. Mitt intryck är att det han sagt om underrättelsetjänsten stämmer väl med min bild men att han håller inne vissa saker för att skydda sina källor. Tiden lär visa hur det förhåller sig. För övrigt skriver han om underrättelsetjänsten och om ubåtsfrågan har jag sett.. men vad skriver han om Palmemordet?
När det gäller utredaren har jag för länge sedan konstaterat att det han vet om det militära är sådant som googlats i öppna källor i övrigt finns stora brister utan större insidekunskap kan jag säga eftersom jag haft så att säga facit i några fall. En av hans sk insidekällor är ju tydligen Donald Forsberg.